Reklama

Reklama

Tokio X erotika

(festivalový název)
  • Japonsko Tokyo X Erotica
všechny plakáty
Pornografický
Japonsko, 2001, 77 min

Režie:

Takahisa Zeze

Hrají:

Yumeko Sasaki

Obsahy(1)

Takahisa Zeze je jedním ze čtyř režisérů, kteří v Japonsku vešli do povědomí publika jako šitennó (čtyři nebeští králové; na Západě v rámci snahy upozornit na jejich nonkonformitu uvádění jako Four Devils - čtyři ďáblové). Čistě propagační označení pro programově nejednotné tvůrce dále zahrnuje Kazuhira Sana, Hisajasua Satóa a Tošikiho Satóa, kteří na konci 80. let vytvořili své první snímky pro firmu Kokuei (Hisajasu Sató debutoval již v roce 1985, ostatní o čtyři roky později). Jelikož se očekávalo, že se vlivem celkového poklesu produkce v japonské kinematografii pinku průmysl brzy položí, přistupovali tito filmaři k formátu jako platformě pro osobitá autorská díla, kde si dělali, co se jim zlíbí. Jejich mateřská firma to podporovala a následně filmy uváděla paralelně do pinku i artových kin. Šitennó se prosadili i mimo sféru erotických snímků, ale na rozdíl od řady jiných, kteří se po začátcích v erotice etablovali jako uznávané osobnosti mainstreamu (např. Masajuki Suó a Jódžiró Takita) či autorské branže (např. Rjúiči Hiroki a Kijoši Kurosawa), se k pinku pravidelně vrací. Zeze se od svých třech kolegů liší jednak tím, že to z kariérního hlediska dotáhl nejdále. V roce 2003 režíroval studiový blockbuster Moon Child a letos získal dvě ceny na Berlinale za film Heaven's Story (2010). Současně je z hlediska prosazování autorské linie v pinku považovaný za nejambicióznějšího filmaře, což koresponduje s faktem, že mu Kokuei dávala k dispozici větší finanční prostředky, než bývá v branži obvyklé, aby mohl realizovat své osobité vize. Tokio X erotika sice nepatří k Zezeho nejoslavovanějším počinům, ale představuje v rámci jeho filmografie i z hlediska kategorie pinku ojedinělý projekt. Jedná se o první pinku točené na digitální kameru. Odtažité dlouhé záběry typické pro autorovy ostatní snímky vystřídaly intimně blízké záběry, jež kopírují reportážní styl dobových snímků okouzlených volností a bezprostředností nové technologie. Stejně jako v režisérových jiných filmech i zde vyprávění vychází z reálné násilné události, ale využívá ji jako půdorys pro osobitou kontemplaci o lidských vztazích a osamění v Japonsku na přelomu milénia. - Jiří Flígl (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (4)

JFL 

všechny recenze uživatele

V rámci své kategorie výjimečný projekt, ale spíše pouze z hlediska produkčních podmínek. Ačkoli se natáčelo na digitální kameru, tedy technologii, s níž je spojovaná rychlost a lacinost, tak se tento první pinku film natáčený na digitál prodražil a přetáhl natáčecí plán, což pouze svědčí o vykonstruovanosti snímku, který se snaží tvářit jako bezprostřední. Vyprávění sice obsahuje charakteristické prvky Zezeho filmografie - inspiraci reálnými případy násilí (zde sarinový útok v Tokiu), definování vlastní existence skrze bolest, nelineárnost a snaha definovat život a smrt –, ale mají podobu pozérských monologů či nedekódovatelných groteskních sekvencí (vrcholem je bůh smrti v zaječím kostýmu, který hrdince znásilní přítele). Dílo příznačné pro svou dobu okouzlenou formální aktuálností digitálního média a tepající nejistotou z přelomu tisíciletí projevující se v emo teatralitách. ()

dwi odpad!

všechny recenze uživatele

Deset let před koncem milénia Kenjo umírá následkem teroristického plynového útoku. Jeho přítelkyně Haruka je uškrcena oplzlým klientem. V roce 2002 se oba opět setkávají, i když jsou fyzicky mrtví. Tradiční japonský mišmaš s nádechem různorodých bizarností má být poctou klasickým „pinku movies“ a cyberpunku. Zeze Takahisa ve zmateném rytmu předkládá svůj filozofický výklad světa okořeněný o nespočet sexuálně explicitních scén. Divoké soulože mezi jednotlivými protagonisty (holka x kluk, holka x holka x kluk, kluk x samotný bůh smrti v králičím kostýmku) z celkové metráže ukrajují více jak polovinu. Ve zbytku Takahisa vyplňuje děj filozofickými cancy o smrti, znovuzrození, Bohu atd. Výsledkem je neuvěřitelně plytké „něco“ primárně cílené na efekt. Never more! ()

Rosana odpad!

všechny recenze uživatele

Bohužel musím dát odpad. Film byl příšerný, strašně natočený, prostě hrozný. Nejhorší zážitek z LFŠ 2011. Celou dobu jsem si přála vidět znovu Vodnické zpívánky! ()

liuk odpad!

všechny recenze uživatele

Porno. Romantické porno. Romantické úchylkovské porno. Romantické úchylkovské porno s filosofováním. Pokus o romantické úchylkovské porno s filosofováním. Aby se v amatérském pornu řešilo, jestli je život delší před narozením nebo po smrti, to je teda síla. A to klidně i při těch stycích. Kdyby to aspoň byla sranda, ale ona prostě není. Což je teda už s tou šílenou digitální kamerou, která se furt pohybuje po nějaké parabolové houpačce, na pováženou. Občas se přepne do černobíla, občas se pitomě škube jak Doom 2 na 386SX, občas je pitomou překontrastovanou kamerou zhnuseno i jistě tak krásné město jakým Tokyo určitě je. Fakt horší a ubožejší pokus o avantgardu se těžko bude hledat. A jestli to porno bylo ze začátku aspoň docela divoké a uvěřitelné (oni to asi ani nehráli), tak pak ta snůška keců a rozhovorů s lidmi z ulice o Smrti zabila celý. A Superman tam běhá s vodní pistoli naplněnou spermatem. Aspoň, že ty Japončice jsou pěkný a maj hezký spodní prádlo. A režisér asi nebyl někdo, koho vyhodili z univerzity, tak si řekl, že si na koleji ještě něco píchacího rychle natočí. Má toho tady dost. Tragéd. ()

Reklama

Reklama