Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletá Marie Allen skončí v ženské věznici za ozbrojenou loupež, do které byla vmanipulována manželem, zabitým při činu. Máme zde hodnou ředitelku, která neúspěšně bojuje o prostředky na zlepšení věznice a zároveň se snaží zbavit sadistické bachařky. Ta prosperuje z prostředků bohatších vězenkyň, které si u ní kupují lepší zacházení. Marie se ve vězení sledem událostí mění z nevinné dívky na někoho, kým se stát nechtěla a hlavně neměla. Scenáristka Virginia Kellogg se kvůli výzkumu pro film nechala zavřít do vězení, čerpala tedy z vlastních zkušeností. (Ben Nevis)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Zapomenutá perla, chtělo by se skoro říct. Největší kvalitou jsou herecké výkony, tohle nejsou žádné hollywoodské hezké ksichtíky , které se nedopatřením ocitly ve vězení, tohle jsou pořádný cynický ženský od rány zocelené životem (o to silnější je ve filmu jeden krásný, upřímný a naprosto uvěřitelný okamžik, kdy se vězenkyně změní na malé nevinné holčičiky). Eleanor Parker na začátku připomíná mladou Cybill Shepherd, vystrašená holčička, neviňátko. V závěru je to další ostřílená baba (ta změna hlasu!), která se směle může rovnat těm nejdrsnějším ženským noirovým ikonám a la Claire Trevor. Nevzpomínám si kdy napsoled jsem v takhle starém filmu viděl tak působivou přeměnu charakteru, nominace pro Eeanor Parker je určitě na místě a mě zaujala natolik, že očíhnu i nějaké její jiné filmy. "You can´t lick the system" - 90% ()

PavelR 

všechny recenze uživatele

Americká justice měla ve zvyku dávat vysoké tresty i za relativně menší přečiny s tím, že po několika měsících (letech) probíhají jednání o podmínečném propuštění - s cílem posoudit, jak se vězni chovali, trochu je zdeptat a zjistit, jak si v takových krizových situacích vedou. Tahle byrokratická mašinerie semlela i na první pohled bílou ovečku Marie Allen a udělala z ní větší mrchu, než jsou ty vražedkyně okolo. Z dnešního pohledu je film trochu "soft", sadistickou dozorkyni (ve filmu zvanou matróna) si představuji trochu tvrdší, spíš byl masochismus dívat se na její styl mluvení a gesta "dámy". ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Dokonalá premena charakteru mladučkej ženy vo väzení je alfou a omegou celého filmu. Že obe polohy Eleanor Parker zvládla na výbornú, o tom niet pochýb a jej herecké kreácie sú ozdobou. Zdanlivo jednoduchý príbeh má v sebe neopakovateľné čaro reality, je vyrozprávaný sugestívnym spôsobom a tým sa dostáva bližšie k divákovi. S hudbou Max Steiner šetrí, ale keď zaznie, je to nádhera. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Říkala jsem si, že to bude jeden z těch černobílých filmů, u kterých se budu nudit, ale nakonec páni! Byla jsem překvapená, ze začátku to nevypadlo nic moc, ale nakonec jsem na to koukala s otevřenou pusou. Vývoj postavy, kterou si zahrála Elanor Parker byl neuvěřitelný. Z nevinné mladé slečny se stala životem zkoušená a tvrdá žena a ta změna hlasu! No úplně jsem koukala, navíc se mi hodně líbila postava, kterou si zahrála Hope Emerson, ta byla tak zkažená a ta role jí tak sedla na tělo. Takže jsem byla velmi mile překvapená. ()

Ben Nevis 

všechny recenze uživatele

Film si ocenění za herecké výkony zaslouží, ale Vykoupení z věznice Shawshank to není. Sledujeme proměnu hlavní hrdinky z nezkušené dívky, která ví, co je dobré a co je špatné, na cynickou potvoru, která by neváhala zabít. A z každého záběru čouhá, kdo za to může. Podle mne je tam té kritiky systému až moc. Vězni se v roce 1950 v USA rozhodně neměli jako prasata v žitě. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Za cieľom uskutočniť výskum pre film sa Virginia Kellogg nechala zavrieť do väzenia. To, čo spísala, sa viac ako na scenár podobalo na zborník všetkého, čo zažila vo väzení. Scenáristi z Warner Bros. potom na základe toho spravili scenár. (Scevola)
  • Vo filme sa objavil ranný príklad umiestňovania produktov, a to konkrétne na Snickers, Mason Mints a Life-Savers, ktoré sú jasne viditeľné, keď Harper (Hope Emerson) otvára zásuvku vo svojej izbe. (Scevola)

Reklama

Reklama