Režie:
Stefano LodovichiKamera:
Benjamin MaierHudba:
Riccardo AmoreseHrají:
Filippo Nigro, Camilla Filippi, Giovanni Vettorazzo, Gaetano di Vaio, Maria Vittoria Barrella, Teo Achille Caprio, Stefano Pietro Detassis (více)Obsahy(2)
Čtyřletý Tommaso Conci se v zimě roku 2010 ztratil během festivalu Krampus. Legenda tvrdí, že mezi lidmi se v tu dobu pohybuje samotný Krampus - Ďábel a unáší děti. Vesnice obviňuje Tommiho otce Manuela. Po pěti letech je nalezen chlapec, který dokonale odpovídá Tommiho popisu, dokonce i DNA sedí. Jen si nic nepamatuje. Ztracený syn se vrací domů do horské vesnice, kde ho, krom otce, nikdo nevítá s otevřenou náručí. Tommiho matka Linda se však nedokáže na nečekanou situaci adaptovat. Je to skutečně její syn? (PavelVanekArt)
(více)Videa (1)
Recenze (20)
Kdybych se rozepsala o tom, proč mi výkon toho malého kluka přišel skoro celý film neuspokojivý, ale v závěru už to nevadilo, tak bych spoilerovala, proto se omezím na konstatování, že tohle je jeden z těch případů, kdy jsem si myslela, že mám film vcelku přečtený a vím jakým směrem se bude zhruba ubírat a nakonec jsem se mýlila. Naštěstí v tom dobrém slova smyslu. ()
Dilema jestli Přichází Satan, nebo přichází čas některé hospitalizovat v psychiatrické léčebně, rozsekne série twistů v posledních minutách, jelikož však předchozí dění kvůli nadužívání zpomalených záběrů, laciným falešným stopám a vůbec režii na úrovni televizní inscenace příliš nefungovalo, nemělo finále ten patřičný dopad. Pokud by J.K. Simmons a Hynek Čermák spolu někdy počali dítě, jsou dvě věci jisté. Vypadalo by jako hlavní hrdina a nikdy by nedostalo k narozeninám šampón.. ()
Jsem rád, že Italové umí stále natáčet působivé filmy. Krampusáci navnadili na démonický horror, pak se zdálo, že jde o klon The Omen, ale nakonec se vyklubalo mysteriozní drama s logickým vysvětlením. Ďábelská temnota je zastoupena snovými scénami (potěšily), ovšem já posléze uvítal, jakým směrem se film vydal. Příjemná kamera, skvělá hudba a solidní herecké výkony... ,,Zabil bych je všechny tři." ()
Jeblá máma tajně prcá Koráda Katániho, lopatí táta chlastá a malý Damiano Thornnini by zasloužil vytrhat nehty a šoupnout do nejhnusnějšího cigánského děcáku. Z počátku to vypadá, že je v těch italských vidlích ze všemi omen, pak si to ale přihasí zfetovaná polednice a dokurví solidně zrežírované a stejně tak i zahrané horopedodrama úplavičnatým scenáristickým výtěrem, který v urputné snaze o přirozené vyústění nakonec vyústí do kauzálně obskurního ženského přirození. Ale abych nezněl až příliš filmově – teoreticky erudovaně a zamezil zahlcení gůglu frenetickým hledáním odborného termínu „překombinovaná pičovina“, rád vysvětlím i laické veřejnosti. Představte si, že něco celou dobu vypadá na paranormální vyvrcholení, ale díky „chytrosti“ scénáristy to skončí naprosto reálně a logicky, a to zejména díky zcela běžné souhře následujících fucktorů: děda je vesnický idiot a zároveň v místním baru nějaký retard ředí Grapu a zároveň venku ten den zrovna pršelo a zároveň je láska sympatického policisty opravdu upřímná a zároveň studna není hlubší než 2,2 metry a zároveň v hustých alpských lesích nevystopuje pes ani hovno a zároveň se k tomu všemu vyrobilo v Turíně o 300 Fiatů méně než loni. Takhle to zní zcela jasně a divák žasne nad tou příčinnou fikaností, co říkáte? ()
Krampus je zajímavý trend současnosti a italští tvůrci se rozhodli, že o něm natočí film, ale nikoli cestou hororu, ale thrilleru, který bude mít velmi silné realistické prvky - vyšetřování, mediální propírání, psychické problémy postav. Asi to poslední je nejsilnější, i když je stejně konec takový divný. ()
Reklama