Reklama

Reklama

Videodrom

  • Kanada Videodrome (více)
Trailer

Ústřední postavou příběhu je Max Renn, bezskrupulózní ředitel kontroverzního televizního kanálu 83, který nabízí vše od lehké erotiky po brutální násilí. Při hledání nového námětu do vysílání Max narazí na pirátskou nahrávku, jejíž název zní Videodrom. Přímočará syrová násilnost pořadu Maxe fascinuje do té míry, že navzdory varováním začne pátrat po jeho původu a tvůrcích. Vydává se tak na cestu, která jej zavede do nejtemnějších zákoutí lidské psychiky a postupně se propadá do světa, v němž realitu nahrazují čím dál tím děsivější a divočejší vize... Torontský rodák David Cronenberg, který dnes patří k žijícím klasikům nejen žánrového filmu, na sebe poprvé výrazněji upozornil ve druhé polovině 70. let, kdy v rychlém sledu natočil snímky Shivers (1975), Rabid (1977), Brood (1979) a především Scanners (1981) s proslulou scénou explodující lidské hlavy. V těchto filmech ustanovil svůj charakteristický autorský rukopis a etabloval se jako tvůrce silně tělesných hororů, které se nevyhýbají šokujícím násilným výjevům, jejichž prostřednictvím se vyjadřují k údělu moderního člověka, potýkajícího se s prudkým vývojem technologií a přírodních či lékařských věd. Pomyslným vrcholem rané fáze Cronenbergovy tvorby je právě Videodrom, v němž už v roce 1983 dokázal předznamenat, jak se může virtuální realita prolnout se skutečností až do té míry, že člověka doslova pozře. Film je zajímavý také tím, že v jedné z hlavních rolí se zde objevuje Deborah Harryová, známější jako Debbie Harry, frontmanka novovlné kapely Blondie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (219)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Výborná Cronbergova šílenost, která začíná trochu jako 8 mm, aby se pak změnila v naprosto pomatenou zvrácenost ... Excelentně divná záležitost, která mne zpočátku uchvátila, později popletla a na konci trochu rozesmála... Základní myšlenka se snad někde pohybuje kolem "Natural Born Killers" a "8mm" ... ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

K některým filmům musí člověk zkrátka dozrát. Když jsem před lety Videodrom sledoval, nevěděl jsem si s ním rady, provokovala mě jeho sexuální agresivita a fakticky jsem ho emočně zavrhnul. Mezitím jsem se stačil seznámit s následnou Cronenbergovou tvorbou, mám na mysli především eXistenZ, který mě naopak nadchl a který je logickým vyústěním Cronenbergových úvah o směřování společnosti. Když jsem se k Videodromu vrátil, neváhal jsem mu přidat 2 hvězdičky, což je u mě jev nevídaný. Režisér při natáčení vyšel především z intelektuálních polemik o negativním vlivu televize na lidskou psychiku. Intelektuálové televiznímu vysílání vyčítali především nedemokratičnost, tedy fakt, že televizní obsah divák jen konzumuje a nechá se otravovat a manipulovat škvárem, když by si zajisté při možnosti volby vybral něco hodnotného. Kdyby tak věděli, kam se vývoj za pár desítek let posune a že si intelektuálové zas tak moc nepomůžou. Zároveň v téže době byla hodně aktuální sexuální revoluce a nejrůznější formy fetišismu a sexuálních praktik se propíraly od A do Z. No a do třetice tu máme Cronenbergův trvalý zájem o biotechnologie a bioetiku. Smícháno dohromady, vznikl provokativní temný Videodrom. Je fakt, že Cronenberg později pracoval s většími rozpočty a i to řemeslo se u něj ještě vypilovalo, ale ani tak neodolám a naservíruju mu 4 hvězdičky a 70 % celkového dojmu. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Děj Videodromu by se dal charakterizovat jako excelentní nápad v béčkovém kabátě s málo knoflíky, ale to až tak nevadí, pokud na vás film promluví čistou Cronenbergštinou (sex a násilí). Videodrome je intenzivní thriller s vtahující atmosférou, která je založena na nabourávání hranic reality. Video se prolíná se skutečností a my společně s hlavní postavou poznáváme, že televizní obrazovka tvoří jen neznatelnou hranici mezi dvěma ekvivalentně reálnými světy. Na pozadí fajnově béčkového a v určitých momentech dost brutálního thrilleru se navíc rýsuje pár chytrých, nadčasových myšlenek o fascinaci násilím a síle (televizní/počítačové) obrazovky... 8/10 ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Tak, to bol riadny bizár !!! Nechutný a zvrhlý film určený pre relatívne širšie obecenstvo ( fanúšikovia dobrých hororov to určite ocenia) zabalený do čistých osemdesiatych rokov zo všetkým čo k tomu patrí. Max Renn, vedúci TV porno kanálu je už unudený a prejedený všetkými tými známymi vhs prasačinamy a hľadá niečo nové, tvrdšie a násilne realistickejšie. Jeden jeho zamestnanec natrafí na satelitný signál v ktorom sa prehráva veľmi násilné a realisticky vyzerajúce video. Maxa to tak chytí ( za rozkrok), že začne pátrať po tvorcoch. Neuvedomí si však, že ten signál zo satelitu pôsobí ako halucinogén a onedlho ani on, ani divák netuší čo sa deje v skutočnosti a čo si iba predstavuje. V tejto sfére to bolo spolu z fantastickými maskami a dokonalým 80´s krvavým gore absolútne perfektné. Nestačil som sa diviť čo sa to odohráva pred mojimi očami. Netuším čo bola realita a čo fikcia a radšej to ani nechcem vedieť. ()

Pumiiix 

všechny recenze uživatele

Bizardní úchylnost, kterou by nenatočil tímto způsobem nikdo jiný než David Cronenberg. Kamera, soundtrack, herci všechno dobře sedí na svém místě, pasuje a skládá dokonalou mozaiku. Hranice mezi halucinací – Videodrome a reálným světem je proklatě tenká, halucinace jsou úderné a přesvědčivě vykreslené, rovněž samozřejmě zahrané. Gore se taky docela povedlo (hlavně ke konci se pěkně rozjíždí, např. vhs mechanika uvnitř břicha, přirostlá zbraň k ruce). I když byl začátek pomalejší, celkově na mě film hodně zapůsobil, jako všechny Cronenbergovi filmy/horory. Originální film 9-/10* ()

Galerie (82)

Zajímavosti (14)

  • Příjmení Briana O´Bliviona vychází z Marshalla McLuhana, univerzitního profesora, u něhož Cronenberg studoval. (Pavlínka9)
  • Film má natočené tri alternatívne konce. Koniec použitý vo filme bol nápad Jamesa Woodsa (Max Renn).
    (misterz)
  • Po premiéře se Videodrome nesetkal s dobrým přijetím a ani přítomnost Debbie Harry nezachránila film před kasovním debaklem. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama