Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Japonská společnost konce milénia a obzvláště tehdejší mladá generace se potýkala s neschopností komunikovat a vyjadřovat vlastní emoce či vnitřní rozpoložení. Na základě daného stavu vytvořil Nobuhiro Suwa snímek, který kombinuje fikční příběh a techniky dokumentární kinematografie. Krizi vztahu mladého páru pojímá jako úvahu nad možností nahlédnout pravou tvář jedince a nad zaujímáním určitých rolí v konfliktních situacích. Natáčení probíhalo jako záznam improvizovaných situací, přičemž představitelé obdrželi pouze synopsi výchozí situace bez jasně stanoveného vývoje a závěru. Kamera vedená vynikajícím Tamurou Masakim snímá události z výrazného odstupu, přičemž vhled do nitra postav se pokouší dodat dokumentárně pojaté rozhovory. [Eigasai 2009] (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (7)

WaraiOtoko 

všechny recenze uživatele

Tak to bylo vskutku zajímavé, improvizace byla znát i když ve většině případů se projevovala zejména mlčením ^_^. Hodně se mi líbilo, jak si k sobě navzájem postavy nedokázaly říct své pocity, ale díky jejich zpovědi v dokumentární části jim divák rozuměl a tudíž chápal jejich výbuchy emocí. Po „návštěvní“ scéně jsem uvažoval i o 4 hvězdách, poslední půlhodina mi ale přeci jen přišla poněkud zdlouhavá. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Celkem originálním způsobem podaný snímek, který i přes relativní dějovou prostotu poměrně slušně uteče. Jde o psychologickou sondu do porodních bolestí partnerského vztahu. Z pásma průměru (byť zajímavého) jej vyzdvihává výjimečně kvalitní vystižení emocí a hluchých míst mezi mužem a ženou apod. V podstatě je to svého druhu až skoro dokument. ()

Reklama

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Tohle tedy bolelo, ale s vedomim, ze jde o experiment vyuzivajici prvky dokumentaristiky a improvizace, to bolelo mene. Obcas slusne strihana kamera.. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobnost, že mi tento experiment nesedne, byla dost vysoká. Improvizace dvou herců s typicky japonsky naprosto nečitelnými emocemi je zaznamenávaná dokumentárně odtažitou kamerou. Je tu pár scén, kdy se z toho vyloupne něco zajímavého, ale to mezi nimi mě většinou nudilo (maximálně 50%). ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

[Eigasai 2009] Na něco takového jsem nebyl připravený. Minimálně třetinu filmu jsem tápal, než jsem přistoupil na Nobuhirův způsob vyprávění, a díky odtažité kameře jsem se k pocitům Jú a Keie propracovával hodně ztěžka. Scény byly často velmi vypjaté, ale i přesto jakoby neosobní. Dokumentární pasáže, kde je vyzpovídávala postava za kamerou, byly nezvyklé, ale aspoň částečně mi pomohly orientovat se v tom co cítí. Cestou z projekce se mi to co jsem viděl trošku uleželo v hlavě. Zatím to vidím na 70 %. ()

Galerie (2)

Související novinky

Eigasai – přehlídka japonského filmu

Eigasai – přehlídka japonského filmu

22.01.2009

2. ročník festivalu soudobých japonských filmů začíná UŽ ZÍTRA, tedy 23. ledna, v pražském kině Lucerna, a potrvá až do 29. 1. Na každý ze sedmi promítacích dnů je i letos pro návštěvníky připraven… (více)

Reklama

Reklama