Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do Prahy přijíždí slovenský režisér Karpatti (Robert Roth), aby se tam proslavil. Má s sebou všechny věci, v Bratislavě se už nemůže ani ukázat. Mezi tím na střeše pankráckého činžáku Hrubeš (Jan Budař) s Marešem (Richard Krajčo) plivou ze sedmnáctého patra, plánují být významnými filmovými pracovníky a touží po lásce. Pak Marešovi umře babička, Hrubeše vyžene tatínek (Miroslav Donutil) z domu a jedenáct smrtelně nemocných pacientů nezemře. Václav Hrubeš se setká s prezidentem Klausem a Josef Mareš si najde děvče, ale za peníze. Na závěr vypne v celé Praze 4 na deset minut proud a Viliam Karpatti dostane cenu na jihlavském festivalu. Celých posledních deset minut filmu prší, letadla se vznášejí nad Prahou jak fantomy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (217)

CheGuevara odpad!

všechny recenze uživatele

Bum! Morávek spadl z mého tvůrčího Olympu na tvrdou zem a celý ten pád nebyl ani vůbec pěkný. Hruběš a Mareš jest zářným exponátem do muzea "nezvládnutých ambicí". Po fantastické Nudě si tvůrčí skupina kolem Morávka (svůj štáb příliš očividně nemění) ukousla projekt, na který jednoduše neměla. Zatímco v jeho debutu byl skoro každý prvek ošpendlen originálním a až hračičkovským nápadem, tak zde se gejzír invence očividně zasekl anebo jednoduše začal recyklovat, to s čím přišli před několika lety. Scénáristická křeč přimontovaná k póze z laciného sekáče jednoduše nemohla fungovat. Mnohem raději uvítám film, co se drží při zemi a nebojí se to přiznat, než film, co by chtěl lítat v oblacích a staví kolem sebe papundeklové Potěmkinovy vesnice. Díky tomuto filmu začínám nabývat pocitu, že některé snímky o ničem vážně vznikají pouze z nedostatku nápadů. Bylo mi opravdu líto, že Krajčo tolik protrpěl kvůli tak špatnému filmu. Morávek si ukousl moc velkého sousta a doslova se jím udávil. Jeho další film začínám očekávat přece jen s větší skepsí. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Nemám pocit, že by měl být Hrubeš a Mareš komedií, která by chtěla diváky především bavit. Vnímám ho jako hořký pohled na život dvou ztracenců, kteří se k sobě můžou chovat jakkoli, ale prostě k sobě patří a ví to. Humorné je to spíše mrazivě, podobně jako Match Point to diváci vnímají jinak čistě proto, že si do toho vkládají svá určitá očekávání a ta se postupem času lámou. Výborní Budař a Krajčo (který je totálně k nepoznání). Jen tak si to zase nepustím, ale s chutí se na to za pár let podívám znovu, protože podobných odvážnějších kousků má naše kultura v posledních letech zoufale málo... ()

Reklama

prasacimor 

všechny recenze uživatele

Prvá polovica je skvelá, zaujímavá a vtipná. Budař s Krajčom hrajú ako o život a stačí iba pohľad na ich ksichty a o zábavu je postarané. Hlavne momenty kde Hrubeš prejavuje svoju zamindrákovanú povahu sú na nezaplatenie. No potom ako vstúpi do seba a začína svoju budhistickú púť, film úplne stráca dych a poslednú trištvrtehodinu som sa už nemohol dočkať konca. Škoda. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Tvůrci se asi rozhodli sdělit úplně všechno, co měli v danou chvíli na jazyku, a co jim právě přišlo legrační. Jsou tu vedle sebe hezké a fungující scény typu zjevení Hanky Zagorové a současně scény vypointované "cool" hláškami, v nichž se dva idioti oslovují "ty kreténe" a někomu to asi přijde jako vrchol humoru... ()

Desgenais 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí nového sestřihu dávám o hvězdičku víc. Nový sestřih je (paradoxně) o půl hodiny kratší a je to DOBŘE!! Jen mám pocit, že samotný Budař s Morávkem nevěděli sami co točí. Zbytečně dlouhá expozice si rochní v urážkách a masturbaci a když se začne něco dít, není na to náhle prostor, mnoho zajímavého se ke škodě věci odehrává zkratkovitě či křečovitě. Možná měli oba scénáristé zapnout více autocenzuru, nechat si nějaké nápady pro příště a více se držet obou dějových linií (třeba ta Krajčo+Borová je vyloženě odfláknutá). Film by pak byl kompaktnější a tím i lepší. Zpomalené obrazy v dešti na závěr působí jako pěst na oko a já nevím, co si mám myslet, zda to tvůrci myslí vážně nebo ne. Závěr v krematoriu je ovšem brilantní, stejně jako několik dalších scén. Milovníka brněnských divadel potěší i spousta malých ale výrazných rolí (Vyorálek, Jeništa, Drozda, Jelínek...). ()

Galerie (7)

Zajímavosti (5)

  • Jednou z důležitých postav filmu je zpěvačka - a vystudovaná herečka - Hana Zagorová, která si sebe samu i zahrála. Richard Krajčo (Mareš) k ní řekl: "Když jsem byl malý, můj první šlágr byly Holky z naší školky. Kotvalda s Hložkem jsem měl nalepené ve svém kufříku s hračkama a přes ně jsem se dostal k Hance Zagorové, do které jsem se pochopitelně okamžitě zamiloval. To nešlo jinak. Pak nastalo období hudebního hledání, kdy jsem byl pankáčem a totálně ji zavrhl. Navíc musím říct, že po revoluci mě překvapilo, jak republika neustále tíhne k minulosti včetně té hudební, což je pro mě dost nepochopitelné. Na druhou stranu se ale musím přiznat, že když jsme si na place pouštěli její songy, tak jsem byl dojatý. Písničky jako Nešlap, nelámej nebo Hrníčky jsou fakt dobrý. Hanka Zagorová má obrovskou výhodu právě v tom herectví, ona ty písničky skvěle zahraje a prožije. (...) Já jí to, co zpívá, od začátku do konce věřím. Ona tam pláče, směje se a na mě to funguje. Spousta lidí si navíc nevšímá, že si řadu textů napsala sama, čímž v mých očích stoupá na ceně. Vidím, že sama tvoří, že do písniček vkládá svoje pocity." (NIRO)

Reklama

Reklama