Režie:
Steven SpielbergScénář:
David KoeppKamera:
Janusz KamińskiHudba:
John WilliamsHrají:
Tom Cruise, Dakota Fanning, Miranda Otto, Justin Chatwin, Tim Robbins, Rick Gonzalez, Yul Vazquez, Lisa Ann Walter, Ann Robinson, Gene Barry, Peter Gerety (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Rozvedený newyorský mechanik Ray Ferrier získává od bývalé manželky na víkend do péče své dvě děti – desetiletou dceru Rachel a náctiletého syna Robbieho. V té době dochází ve městě k podivným změnám v počasí, včetně několikanásobných úderů blesků do jednoho stejného místa. Lidé si to nedokážou vysvětlit, když se začne zvedat zemský povrch, ze kterého vylezou ze svých úkrytů podivné mimozemské stroje. Mimozemšťané ve svých mechanických maskách začnou útočit a zabíjet lidi. Strhne se davová panika a Rayovi je jasné, že musí utéct s dětmi z města pryč. V kradeném cizím automobilu se tedy vydává do domu své manželky, která zde však není. Druhého dne objeví Ray na ulici vrak spadlého boeingu. Na místo přijíždí štáb televizních reportérů, který Raye informuje o tom, že mimozemšťané ve svých strojích zaútočili na všechny světové kontinenty a podařilo se jim zničit velká území a zabít miliony lidí. Ray se rozhodne odvézt své děti k jejich matce do Bostonu, ovšem jejich auto je přepadené davem zoufalých lidí. Ray tedy přichází o auto, ale jsou naloděni na trajekt, který má odvézt obyvatele Bostonu do bezpečí. Loď je ovšem potopena a Ray s dětmi se dostávají na břeh. Ray se musí smířit s tím, že Robbie se rozhodl bojovat proti mimozemšťanům po boku armády, a pokračuje s Rachel na cestě sám... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 434)
Spielberg dokazuje, že rozhodně nepatří do starého železa - jeho fantastická režie dokáže zahladit "drobné" scénáristické nesrovnalosti a převálcuje vás svou naléhavostí a napětím. Jako velký fanoušek sci-fi a různých (post)apokalyptických příběhů jsem si opravdu užíval bez přestávek až do konce. A Cruiseovi jsem toho otce fakt věřil. Takhle skvěle jsem se s Mistrem bavil naposledy u Indiany Jonese. Kéž by mu to vydrželo! ()
Řekl bych, že tohle je nejdražší >béčko< v dějinách filmu. Mám chuť na téma tohoto naprosto zbytečně zmršeného (a tím zbytečního) filmu napsat nějaký elaborát, ale nevím, jaký by to mělo smysl. Možná někdy s odstupem (viděno poprvé včera na dvd)... Každopádně nechápu, proč do tohoto projektu (po přečtení - dle mého názoru - tak neskutečně blbého scénáře) S.S. šel. Leda, že by za tím byly nějaký ty scientologicko-šekelovský vlivy... :-( Takže jedna hvězdička za film a jedna pánům z ILM za zvláštní efekty. ()
Když jsem to viděl, myslel jsem, že mám vlčí mlhu a raději jsem si znovu pustil počáteční titulky a přesvědčil se, že se to fakt jmenuje Válka světů od režiséra Spielberga. Ale takovou sračku jsem už hodně dlouho neviděl. Předloha je velice dobře napsaný SF, s překvapivým koncem a dobrou zápletkou. Wells totiž byl spíš klasický autor inklinující ke krásám SF fantazií hlavně kvůli svobodě, kterou mu to přinášelo v zápletkách a příběhu. Rozhodně ale nebyly jeho povídky nebo romány hloupé, naivní, lineárně přímé linky ubíhající k předvídatelnýmu konci. Každýmu by mělo být jasný, že u Spielberga dojde k happyendu, že tam nějak přimíchá téma porušené rodiny, která se během filmu spraví, že se bude vyžívat v tricích a barvičkách kamery, ale ve výsledku těch efektů vlastně vůbec nevyužije k bližšímu popisu světa, ale jen k nadšeným "Och!" a "Ach!" které publikum v sálech tak rádo vydává. I mně to bylo jasný, jenže u Války světů se přeci jen vyznamenal pořádně. Řekl bych, že to přehnal stejně jako pejsek a kočička, protože když na závěr se všichni šťastně setkají (podotýkám celá rozpadlá rodina až na druhého manžela včetně za mrtvýho pokládanýho synka), je to už přeci jen trochu moc. Navíc průběh filmu je jakoby narychlo okopírován z některého z těch nudných béčkových scifáčů, které se vyrábějí jako na běžícím pásu pro americké SF televizní kanály. Cruise prostě někam jde s dcerou a synem a čas od času narazí na emzáky nebo nějakýho magora, ale vždycky jako zázrakem vyjde ze všeho zdravej. Co se týká té všemi opěvované Dakoty, myslím, že přehrávala víc jak android v Metropolisu a to už je co říct. Jedinej jakžtakž slušnej herec byl ten emzák, kterej na konci tak efektně umřel. ()
Pre mňa najlepší Spielberg od Schindler´s list. Knihu som nečítal, takže ku scenáru sa vyjadrovať nechcem. V podstate celý film je o jednom veľkom utekaní pred likvidáciou ľudstva inou civilizáciou, takže nejaké zvraty, odbočky atd. sa nekonajú. Čo ma však potešilo je, že Spielberg film poňal tak komorne ako sa to len na popkorňák plný efektov dá. Najdôležitejším popri fantastických zvukoch a obrázkoch je tá beznádej, ktorú by ľudstvo pri takomto útoku pociťovalo. A tú vykreslil režisér dokonale. Hrdinovia sú mi sympatickí, pretože nie sú hrdinami v pravom zmysle slova, sú celý čas doslova pos.... od strachu. Synovo filozofovanie o " zasadení protiúderu" vyznieva ako krutý čierny humor o blbosti mladých amíkov odchovaných filmami ako Independence Day. Film ukazuja ako najlepšia army na svete dostáva ťažko na prdel, čo je v súčasnosti dosť odvážny krok tak finančne ako politicky. Tom Cruise je dobrým Tomom Cruisom ( nie výborným ako v Interview či Magnolii ale ani zlým TC ako v Top Gun), Tim Robbins si strihol slušného pošuka obranára. Pred kým ale fakt smekám je malá Dakota. To dievča proste umí a každým ďalším filmom sa neúprosne derie medzi hereckú elitu. Technická stránka filmu je zmáknutá dokonale. Čo nakoniec znížilo moje hodnotenie je priblblý happyend. Samotná pointa výsledku vojny je síce kruto logická, ale to šťastné rodinné stretnutie prekusnúť nedokážem. 9/10 P.S. Pán Lucas, takto sa robí inteligentný blockbuster. ()
Soundtrack John Williams: 1. Prologue ,2. The Ferry Scene ,3. Reaching The Country ,4. The Intersection Scene ,5. Ray And Rachel ,6. Escape From The City ,7. Probing The Basement ,8. Refugee Status ,9. The Attack On The Car ,10. The Separation Of The Family ,11. The Confrontation With Ogilvy ,12. The Return To Boston ,13. Escape From The Basket ,14. The Reunion ,15. Epilogue, ()
Galerie (132)
Zajímavosti (74)
- Steven Spielberg pouštěl během natáčení podvodních scén hudbu ze svého staršího filmu Čelisti (1975). (Karlos80)
- Celosvětová premiéra proběhla 13. června 2005 v Tokiu. (Varan)
- Wellesova předloha se dočkala i hudebního zpracování.V roce 1978 jej připravil Američan Jeff Wayne a i po desítkách let je to velice dobré dílo. Komentář k němu namluvil Richard Burton a objevily se na něm tehdejší hvězdy popmusic jako Julia Covington, Phil Lynnot, Justin Hayward, David Essex a hudebníci Jo Partridge, Chris Spedding a Chris Thompson. (Robbi)
Reklama