Reklama

Reklama

Obsahy(1)

"Den, kdy jste nebyli nakupovat, považujte za ztracený!" Anna - "recitátorka" reklam v obchodním domě, Karin - neúspěšná herečka, Ian - manažer, Eva - prostitutka a Petr - bývalý estébák. Všichni se jednoho dne potkají v hypermarketu. Někteří tu pracují, někteří nakupují, někteří provokují a některým možná dokonce hypermarket změnil život. Zatímco Karin dál dabuje nekonečné stupidní telenovely, z Evy se stává skutečná filmová hvězda a Petr řeší svůj hlad po fízlování vlastní videoslužbou. A všichni jsou tak trochu smutnými klauny, kteří se jen zběsile snaží naplnit svůj vlastní sen o štěstí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (39)

Mariin 

všechny recenze uživatele

Odporný televizní film (podle divadelní hry), v němž se hlavni aktéři chovají jako šílenci. Kruté, beznadějné, destruktivní. Ukázka jakéhosi pozemského předpeklí tzv. "svobodných" lidí. Kladu si otázku, jací asi jsou tvůrci takovýchto produktů, zda jsou ještě schopni milovat a mít před něčím pokoru..., když nechají spojit svá jména s něčím takovým. Trochu podobné Olmerovým "Manželům 2006", ale ti byli - vedle převládajícího cynismu - alespoň vtipní. Tohle však je jen a jen odporné - jako zvratek. ()

Lish84 

všechny recenze uživatele

"To je zase dílko!“ skoro se mi chtělo zvolat při sledování Hypermarketu. Zpočátku se film jeví jako umělecké nastavování zrcadla konzumní společnosti, z čehož se ovšem záhy vyloupne zápletka o nevěrném manželovi. Hned to začne být o chlup zajímavější, i když se v tu chvíli zase vynoří otázka, proč se to celé vlastně jmenuje Hypermarket. Když se nevěrník probudí jednoho dne v bytě člena ostrahy hypermarketu, zároveň bývalého agenta StB, a je nám vyjevena dá se říci hlavní pointa filmu, byl jsem ochoten leccos snímku odpustit. Pointa to totiž není vůbec špatná a díky ní lze i zpětně snadno odpustit banálnost zápletky o nevěře. Jenže Hypermarket bohužel ještě dál pokračuje a to dost podivně, stačí jen jmenovat vloženou upoutávku na německý film. Nevím, buď se tak tvůrci snaží přidávat filmu další významy a to zrcadlo nám nastavit co nejvíc nebo jen prostě chtějí být zajímaví. Nedaří se jim ani jedno. ()

Reklama

fleker 

všechny recenze uživatele

markety sem vzdycky nesnášel...nakupování...co ztoho?,,,vim že když se to tu rozjíždělo a zacínaly ty věhlasný víkendový "slevy a akce"... musel sem vsobotu stávat vopul sedmy a poslusne nasednout do auta,,aby nam tu výhodnou koupi náhodou nekdo nevyfouk...tenkrát me s tím fotr pekne sral.. muset se promenádovat v takovouhle nekrestanskou hodinu ulickama plnyma volezlejch důchodců a hledat dvacetikilový balení arielu...koho by to nebavilo co? ..mě teda ne,,,,tenkrát sem tudle výhodnou koupi hledal asi hodinu...a kdyz sem se k ni konecne dostal...regal byl prazdnej...selaut...a já rezignoval... byl sem vospalej a todle panáčkování mi přišlo ubohý...do toho prokletýho regálu sem si lehnul, přkryl se zlevněnou dekou ze sousední přihrádky a udivoval nově příchozí nakupující svým nezájmem o všecho hypersuper...aspon sem si to tehdá myslel....ve skutecnosti na me lidi nebyli zvedavi...udivoval me jejich nezájem o můj nezájem....pravdepodobne kazdej hledal jenom dobrou koupi a to já nebyl....kdyz ze me naka pani strhla deku a hodila si ji do košíku... vstal sem a šel otravovat toho co tohle způsobil....stal zrovna u nakyho regalu a vypadal zamyslene,,,kolem něj parta podobne uchýlnejch hyjen.. .."PANE VYNDEJTE TO Z KAPSY, JÁ SEM VÁS VIDĚL", zařval sem achytnul ho za rameno..."prosim tě neblbni, lidi se otáčej",snažil se předejít scéně..."PANE, POKUD TU VĚC OKAMŽITĚ NEVRÁTÍTE, BUDU NUCEN INFORMOVAT PATŘIČNÉ ORGÁNY"...."dělá si legraci", uklidňoval otáčející se zákazníky, "je to můj syn,jenom provokuje".. šel sem pryč,,,,bylo to tak..co se týče nakupování protisvé vůli, sem provokatér...jeden z těch lidí co přelepujou cenovky...vyměnují obsah zboží. ...platí tisícové nákupy v drobákách....kovovej vozík nosej v ruce a malej umělohmotnej zásadně vláčej po zemi......a pokud nekdy u kasy v hypernově potkáte člověka kterej si strká ukazovák do nosu a nákup do tašky z pennymarketu, ignorujte ho...sem to já ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Já nevím, co všichni děláte? Určitě se po delší době jednalo zase o jeden zdařilý televizní film z dnešní doby jak vystřižený. Zákulisí obchodního domu přesně se všemi tamními činnostmi jako buzerace, nic nedělání atd. Vystupující osoby jako neúspěšná herečka, mladý manager, štětky, stbák atd také přesně zapadající..Aktéři chovající se jako šílenci, snímek je krutý, depresivní, plný beznaděje a silně destruktivní. Pár scén je tu sice dobrých, ale k mé spokojenosti bohužel nedotažených a nedokončených. Rozhodně nečekejte žádnou zábavu a procházku rajským sadem, přestože já se u toho bavil..Je opravdu trapné ve třiceti zjistit, že zvítězili ti druzí:-(! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Takový nepodařený televizní experiment... Sice velmi zajímavé ,,angažované" sociologické téma, solidní psychologický ponor, ale forma televizního zpracování byla tak zmatená, že rušila percepci a odváděla pozornost k nepodstatným detailům... Příznačná je absolutní hodnotová negace - všechny postavy mají silné problémy a jejich meze normality jsou poposunuty, všem chybí silný hodnotový žebříček, lidé v rastru tohoto filmu nahradily víru konzumem a chrám hypermarketem, jistě tenhle fenomén ve společnosti cítit je, ale takováhle plošná paušalizace je až příliš jednoznačná. Silný je příběh bývalého příslušníka Stb, jeho závěrečná konfrontace s dcerou neakceptovatelná... Experiment se tvůrcům sice tak úplně nepovedl, přesto díky za něj. Alespoň měl snahu na něco poukázat a cosi odkrýt a pojmenovat... ()

Galerie (3)

Zajímavosti (3)

  • Hudbu složil Roman Holý spolu s Ondřejem Brouskem už v roce 2004 bez souvislosti s jakýmkoliv existujícím filmem jako splnění muzikantského snu o natočení soundtracku za plné tvůrčí svobody. Výsledné album nazvané "Crushing Bliss" kombinuje zvuk velkého symfonického orchestru, elektroniku a zpěv Emy Brabcové (Khoiba), Romana Holého a Dana Bárty. (Magyar)
  • Film vznikl na podkladě divadelní hry "Hypermarket" uváděné v roce 2004 na venkovní scéně Národního divadla v Praze "Bouda II". Autor hry, sedminásobný držitel divadelních Cen Alfréda Radoka Viliam Klimáček, za tento text získal 2. místo v kategorii "Nejlepší česká a slovenská divadelní hra roku 2002". (Magyar)

Reklama

Reklama