Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muž cestuje z Paříže do Berlína, kde hledá svou ženu. Nachází ji v psychiatrické léčebně ve Spandau a odváží ji zpět do Paříže. Jeho žena podniká každý rok cestu do Berlína. Zoufale hledá svoji dceru, která byla unesena v roce 1989, když jí byly 3 roky, a nikdy nebyla nalezena Přízraky jsou duchové těch, kteří se nechtějí smířit s tím, že jsou mrtví. Těch, kteří doufají, že je láska může přivést zpět k životu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (13)

see_sawandrew 

všechny recenze uživatele

Petzoldovy Strašidla jsou krásným filmem, který obdivuhodně věrně zobrazuje přirozené tendence zoufalého člověka - tedy že se drží iluzí jako klíště. Zatímco Nina marně doufá v to, že ji Toni bude milovat, když ji bude následovat., nebohá matka ztraceného dítěte stále a stále doufá, že svou dceru najde, přičemž její manžel nemá srdce ji planých nadějí zbavit. A aby to bylo všechno ještě smutnější - nesouvisí spolu náhodou nějak ony oba paralelní příběhy? 75% ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Gespensters jsou přesně tím důvodem proč tak miluju německé filmy. Jsou jasné a výstižné a i na celkem malém prostoru dokáží rozehrát osudy, které Vás zasáhnou a nutí Vás k zamyšlení. Tohle bylo tak silné, že nakonec zvedám na plný počet. Nic jiného si tohle výtečné drama a hledání a (ne)nacházení snad ani nezaslouží. Perfektní režie a herecké výkony a konec snad ani nepotřebuje komentář. ()

Reklama

kareen 

všechny recenze uživatele

Ocenila jsem, že se scénář takřka vůbec neobtěžoval s vysvětlením o minulosti nebo i budoucnosti postav, čímž vytvořil neomezený prostor pro mou fantazii. Snímek sám o sobě je natočen i zahrán neuvěřitelně citlivým způsobem, především Nina mě svou hluboce intimní zpovědí při jakémsi castingu velmi zasáhla a ani Tony, na jednu stranu zlodějka a podrazářka, přesto stejně opuštěná a bez domova jako její mladší kamarádka, mi nezůstala lhostejná. Myslím, že to není mé poslední setkání s Christianem Petzoldem. ()

jane1106 

všechny recenze uživatele

Točit paralelní příběhy příbuzných, avšak osudem rozdělených postav je poslední dobou jaksi moderní. Gespenster je dalším z těchto případů, onen oblíbený model nám však předkládají v té nejjednodušší možné formě. Osamělá dívka Nina žije v jakémsi ústavu, nemá příbuzné ani kamarády a sní o spřízněné duši. Psychicky labilní Francoise vídá na každém rohu přízraky své dávno ztracené dcery a sní o šťastném shledání. Jednoho dne se Nina setká s Toni, zlodějkou a rozporuplnou osobností a spatří v ní přítelkyni svých představ. Nebýt jejich vztahu, nejspíš by nikdy nenarazila na ženu, která touží být její matkou... Zpracování snímku je velmi jednoduché, přímočaré a nenápadité. Vyznívá vcelku komorně a rozhodně ničím neohromí. Soundtrack složený z vážné hudby naprosto nezapadá. Co mě ale velice zaujalo byly herecké výkony Julie Hammer (Nina) a Sabine Timoteo (Toni), které jednoznačně považuji za nejsilnější prvky snímku. ()

minus 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl kdysi na Dnech evropského filmu a z tehdejší chabé nabídky mě jako jeden z mála zaujal. Zejména vedení dvou paralelních dějových linií, kdy téměř od začátku do konce nevíte, na čem jste. Sledujeme zvlášť dva labilní rodiče, kterým kdysi ukradli před obchodním domem malé dítě a dvě dívky - "výrostky", z nichž u jedné z nich se může zdát, že je právě oním ukradeným dítětem. Tyto dva příběhy sledujeme nejprve odděleně, kdy spolu zdánlivě nesousvisí. Poté se na okamžik protnou a zdánlivě spolu souvisí. Nakonec však nelze na 100% řici, zda spolu souvisí nebo nesouvisí:-) Každopádně je to zajímavý film, který vás svou taktikou vyprávění nenudí a můžete u něj přemýšlet. ()

Galerie (20)

Související novinky

Dny evropského filmu běží

Dny evropského filmu běží

29.01.2006

Jen abyste nezapomněli... momentálně probíhá až do 5. února v pražských kinech Světozor a Aero promítání filmů v rámci festivalu Dny evropského filmu. Od 6. do 14. února pak bude festival probíhat v… (více)

Reklama

Reklama