Reklama

Reklama

Dvanáctiletí

  • USA Twelve and Holding (více)
Trailer

Vždycky nadejde čas, kdy děti musí ztratit svoji nevinnost a stát se dospělými. Pokud ale taková situace nastane příliš brzy, důsledky bývají strašlivé. Tento příběh se odehrál na bezejmenném americkém předměstí a jeho smutnými hrdiny jsou tři dvanáctiletí nedospělci – introvertní Jacob (Conor Donovan), předčasně vyspělá Malee (Zoë Weizenbaumová) a snadno zranitelný, obtloustlý Leonard (Jesse Camacho). Každý z nich svým způsobem vybočuje z řady a každý je za to okolím tvrdě trestám. Přáteli byli už dřív, ještě více je ale spojí tragédie, při níž umírá Jacobův bratr – dvojče. Jsou poznamenaní, nepochopení světem dospělých a v jejich srdcích pomalu vzkypí touha po pomstě za veškerou nespravedlnost. K vypořádání s přítomností zvolí tu nejhorší cestu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (32)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Každé z těch dětí by mohlo mít svůj vlastní film, protože u všech osudů dětí je hluboká myšlenka, ale nebyl jim dán větší prostor k vývoji a prohloubění té myšlenky. Každá rodina má na svých pomyslných bedrech problémy, se kterými se musí dříve či později vypořádat, ale nesmí přitom ztratit společnou řeč. Pak se horko těžko hledá a cesta k ní nebývá sypaná růžovými lístky, ale je pěkně trnitá. Drama je to opravdu syrové a díky těm neznámým tvářím je i realistické, civilní a věrohodné, takže se s tím může člověk poměrně lehce stotožnit. ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Mozaika troch detských osudov, ktoré na papieri vyzerajú perfektne. V jednotlivostiach miestami veľmi silné, ako celok leptané absenciou kvalitného rozprávača, čo za sebou necháva spúšť fragmentov, ktore MOHLI po kope tvoriť úžasný film. Aj pre to MOHLI budem zlý a zaokrúhlim nadol. Neexistuje, aby som film kde deti vychovávajú dospelých bral vážne. P.S. Zoe Weizenbaum bola výborná (aj ostatní fagani). 50% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Na festivalech to musel být oblíbenec, i běžnému divákovi se musí líbit. Dokonale rozpráší iluze o nevinnosti dětí, které se radují i trpí po svém. Jedna před svými vrstevníky vyniká bystrostí a vyspělostí, druhý kilogramy a zranitelností, třetí svým introvertním chováním, které umocní ztráta milovaného bratra. Právě tragická smrt jeho dvojčete ještě víc upozorní na to, jak se tahle trojka cítí v tomhle divném světě nespravedlivě. Volání o pomoc nenachází adresáta. Traumatizovaní vyděděnci řeší potíže po svém, někdy až na hranici další tragédie (svérázný postup u obézní matky). Syrové drama potěší hereckými výkony malých neherců, kteří nejdou se stádem, ale postupnými krůčky si razí své místo na slunci. Všechny tři minilinie jsou svojí závažností vyrovnané, silné a věrohodné. A to musí potěšit. ()

_Berunka_ 

všechny recenze uživatele

Film umožňující nám znovu se přesvědčit, jak těžké je dospívání. Naskýtá se nám pohled do několika rodin, na různé formy vyspívání. Není jednoduché vyvinout se z kukly na motýla, o to více když se od společnosti něčím odlišujete. Hrdinové filmu Dvanáctiletí tuto podmínku splňují… Nejdou v závěsu jako stádo oveček, ale jejich cesty směřují proti proudu, i když by si sebevíc přáli, aby tomu bylo jinak. Chlapec se znamínkem přes půl obličeje, se snaží svůj handicap krýt maskou a stává se terčem posměchu. Nešťastnou náhodou je zabit jeho bratr a před jeho rodinou teď stojí otázka, jak se s bolestnou ztrátou vyrovná, přičemž on sám touží po pomstě… Dalším aktérem je tlustý chlapec, který se jednoho dne rozhodne změnit svůj životní styl a zhubnout, přestože ho v jeho rozhodnutí rodina vůbec nepodporuje… Jako poslední je nám představena dívka, která žalostně volá o pomoc. Potřebuje otce, jako náhradu hledá jiný užský vzor… Pozorujeme, jak se děti srovnávájí sami se sebou, zvedají si svá pošramocená sebevědomí, ještě nedozrálé myšlení, či způsob, jakým řeší problémy. Jak jsou kruté a zárověň tvrdé na ostatní. Otevírá se nám třináctá komnata, v níž ukrývá každý svá tajemství, tajný koutek z minulosti, kde hledají otázky na odpovědi. Podaří se jim překlenout most a opustit dětství? Jedno je jisté, nic nebude jako dřív… ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Ó můj bože, to bylo děsivé. A po zralé úvaze dodávám: Můj tatínek se mě pravidelně ptá, jestli si vůbec ještě dovedu nějaký film užít, když všechny automaticky analyzuju a hledám chyby v dramaturgii a návaznost dějových linek a bůhvíco (a dělám mu o tom nekonečné přednášky, chudákovi). Jednou z mých odpovědí bylo, že když má film duši, tak mu odpustím všechno. Tady je toho dost k odpouštění, ale když ta duše je tak krásná! Ten nekonečně dlouhý moment, kdy se bojím, že se ho dotkne, a celou dobu prosím, ať ne, ať to nedělá, a ona i natáhne ruku, ale potom se zastaví a odejde. Nebo když chlapeček zatluče maminku do sklepa a oknem jí servíruje saláty, protože ji má rád. Nebo když žalem zasažená matka svému synovi s vážným výrazem řekne, že by byla nejraději, kdyby se jiným rodičům dostalo na oplátku stejného žalu, jako se dostalo jí. Nebo když tatínek s plamenem v očích vysvětluje svému chlapečkovi, že konečně našel něco, od čeho se může odrazit a dál fungovat, a chlapeček mu ten plamen bezohledně uhasí. ()

Galerie (26)

Reklama

Reklama