Reklama

Reklama

7/64: Leda mit dem Schwan

všechny plakáty
Krátkometrážní
Rakousko, 1964, 3 min

Režie:

Kurt Kren

Hrají:

Otto Mühl

Recenze (12)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Experimentální film Kurta Krena...trochu do surreálna... V rámci filmografie tohoto umělce jde skutečně o snesitelnější (a vizuálně zajímavější) počin...proto tak vysoké hodnocení... :-) ()

Subjektiv odpad!

všechny recenze uživatele

Leda byla překrásná dcera krále Thestia. Její sexappeal byl tak mocný, že přilákal i samotného Dia, který pak Ledu v podobě labutě sexuelně potěšil. Z tohoto svazku zrodila se Helena trojská, Klytaimestra, Kastor a Pollux. Závistivý Kren však milence obsypal hřebíky, čímž řekl: "I já mohu Ledu píchat!" Poté labuť vypelichati nechal a řek: "Já mocnější jsem nežli vládce bohů." Načež jal se film distribuovati: "Já také umím plodit krásu," chvástal se. Ale nikdo mu neuvěřil. ()

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

Žena obalená peřím a trochu erotických záběrů, stačí trochu prostříhat a diváci si to užijou. Na druhou stranu je třeba uznat, že na pan Kren se snaží a to docela hodně, třeba se mu jednou podaři natočit něco, co by si zasloužilo plné hodnocení, začíná mi být chlapce líto. Jediným kladem Leda mit dem Schwan je fakt, že za chvíli už budu mít celou Kurtovu tvorbu za sebou, možná se mi bude po jeho snímcích stýskat, ale pochybuji o tom. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Mnoho lidí si zřejmě neuvědomuje v čem je experimentální film tak odlišný od jiných vizuálních projevů. Kurt Kren zde mixuje v šíleném tempu několik záběrů, které se různě opakují a dosahuje tak dynamické percepce, která je zmatená tak rychlým střídáním obrazů, až se v mozku začnou pomalu slévat dohromady a začnou se různě asociativně proplétat... Hřebíky, peří, labuť, vejce, všechno se to na diváka hrne a ten nestačí přijímat a tak mu zůstanou na sítnici oka jen velmi matné záblesky nejrůznějších záběrů... Nic víc, ani nic míň. Tohle je prostě experiment... ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Měnící se tempo střihu, jehož maximální rychlost je na samé hranici nebo pod hranicí vnímatelnosti. Stejně jako v Mama und Papa je ústředním tématem nahé ženské tělo, které je jako estetický objekt konfrontováno s předměty a tekutinami – veškeré výtvarné vyjádření se odehrává na něm nebo blízko u něj. Téma filmu odkazuje ke staleté umělecké tradici zpracovávání příběhu Ledy a jejího milence Dia proměněného v labuť. ()

Flego odpad!

všechny recenze uživatele

Tak som si urobil malý výlet do tvorby Kurta Krena a premýšľam, kto je väčší idiot. Či on, keď točil tieto sračky alebo ja, keď som na ne pozeral. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem od Krena už přesně dvanáct filmů, z nichž některé se mi líbily a jiné ne, ale nikdy jsem vlastně neviděl žádný z jeho filmů, kvůli kterým je označovaný za zvráceného úchyláka. Tak jsem se na to podíval a už vím, proč se to o něm říká. Ono se to jinak, než úchylným, označit fakt nedá. Na začátku je nějaká žena, celá obalená peřím a pak za ní přijde týpek a sype a lije na ni všechno možné, pak tam zadkem nafukuje balónek vypadající jako kraslice... Jsem si pak šel najít, o co tam vůbec šlo a dozvěděl jsem se, že Léda byla postava řecké mytologie a ten film znázorňuje její sex s Diem převtěleného do labutě. Super. Na jednu stranu nutno uznat, že to opravdu ukazuje, co to ukazovat chce a je to i promyšlené (třeba představiteli Dia není skoro vůbec vidět hlava, akorát na konci je pořadně vidět jakožto labuť - nafukovací, naštěstí), na tu druhou stranu fakt nechápu, proč to vůbec točil a co by se mi na tom mělo líbit. Radši zůstanu u těch normálnějších Krenových věcí, tenhle styl evidentně nemá šanci mě oslovit. 2* ()

eye candy 

všechny recenze uživatele

Strhující dojemný a nesmírně působivý snímek, zvlášť ve svém závěru, kdy Kurt Křen vysype hřebíky. V té chvíli se budete cítit jako by vám explodovaly veškeré smysly, pohltí vás naléhavé pocity dojetí a bezmoc vás rozdrtí na atomy. Podívejte se na dva Kurtovi filmy po sobě a bude mít nesnesitelný pocit beznaděje. ()

Reklama

Reklama