Režie:
Julius ŠevčíkKamera:
Kasimir LehtoHudba:
Filip MíšekHrají:
Lenka Krobotová, Filip Čapka, Anna Polívková, Václav Jiráček, Miroslav Krobot, Jitka Čvančarová, Kostas Zerdaloglu, Jan Révai, Michal Zelenka, Marko Igonda (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Je prvního dubna a Sylvie se dopouští osudové chyby. Opuštěná a sklíčená se vydává do ulic velkoměsta vybojovat si svou lásku zpět. Překonává jednu překážku za druhou a doufá, že svůj vztah zachrání. Netuší, že se řítí k fatální kolizi. Tenhle den, by raději začala znovu. Celovečerní absolventský film Restart vznikl v koprodukci mladé pražské společnosti Axman Production, FAMU a finské Univerzity umění a designu v Helsinkách. Restart vypráví o jednom dni v životě mladé Sylvie (Lenka Krobotová). O dni, ve kterém se její život rozpadne jako domek z karet. O dni, který by raději začala znova.
Moderní a originální vizuální styl filmu Restart je výsledkem spolupráce českého režiséra Julia Ševčíka a finského kameramana Kasimira Lehta. Subjektivně pojaté vyprávění nabízí pohled na okolní svět Sylvinýma očima. Expresivní obrazy vtahují diváka hluboko do nitra hlavní hrdinky.
Restart je osobité, experimentální drama ze současnosti. Česko-finský štáb natáčel film v průběhu roku 2004 na lokacích po celé Praze: v klubech Radost FX a Roxy, v reálných bytech a fast-foodech, v nákladných dekoracích, které postavil architekt Henrich Boráros. Post-produkční práce včetně střihu, zvukového designu a realizace speciálních efektů probíhala ve Finsku. Film byl natočen na formát Super 16mm a následné zvětšen na promítací formát 35mm (1:1,85). Soundtrack filmu obsahuje skladby od The Nihilists a housové tracky Ecsona Waldese. Původní hudbu k filmu vytvořila kapela Khoiba. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Po novém zhlédnutí po letech ubírám jednu hvězdu dolů, ten film beznadějně zastaral a působí na mě dojmem filmařsky bezvýznamného experimentu, na nějž se dávno zapomnělo. Stupidní dialogy (korunu tomu nasadila Polívková v samotném závěru s tím jejím "Pařííííme"), prostinký příběh (honba za nápravou jednoho nepodařeného aprílového vtípku je na celovečerní film přece jen trochu málo), příšerné obsazení mužských rolí (všichni do jednoho mi přišli opravdu strašní), vše nasnímáno vystajlovanou kamerou (forma přebíjí obsah) v provařených pražských klubech a pražské MHD, kterou se zpovykaná hlavní hrdinka přemísťuje z místa na místo, zmítaná fantazijními vizemi a sužujícími výčitkami, aby to celé v závěru nakonec stejně vyznělo tak nějak do prázdna. Celý ten film na mě působí jako neživotný pokus natočit v českých podmínkách druhou Lolu běžící o život, která je pozoruhodně prosta jakékoli generační výpovědi, o níž se snad (?) tvůrci pokoušeli. Při sledování téhle podívané jsem se nemohl ubránit intenzivnímu pocitu, že navzdory všem těm kecům, jimiž jsme se tehdy po vstupu do EU začali obelhávat, jsme stále zoufale patřili k východní Evropě. ()
Po SAMOTÁŘÍCH asi to nejlepší, co jsem u nás po revoluci viděl. Silný a depresivní jako svině zároveň. Julius Ševčík se vytasil s moderní vizuální formou vyprávění inspirovanou jednak Tykwerovou LOLOU a především Tony Scottem. Rána do hlavy, která ve vás bude ještě dlouho rezonovat, protože reálně zachycuje typicky české rozvrácené vztahy plné her, bez kterých jako by se česká povaha neobešla. ()
Hodně kontroverzní film, který je originálně natočený a střižený jak pod smrtelnou dávkou Stilnoxu (hypnotika, kterými se předávkoval Heath Ledger). V první půli mi přímo silně lezl na nervy a hlavně hlavní hrdinka. Teprve ve druhé půlce jsem zjistil, že mne i docela triviálním příběhem režisér Ševčík dokonale strhnul. Lenka Krobotová velmi zdařile zahrála rozmazlenou ženskou potvoru, které jsem to sežral i s navijákem. Prvotní emoce z příběhu mne tlačily k hodnocení spíš kolem 3 bodů, až pak jsem si uvědomil, že to byl záměr. Přistupuji na hru, ale bod do plného hodnocení si ještě nechávám do rezervy. ()
62 % - Vizuálně super, jenže příběh je skoro úplně o ničem. Místy mě tedy chytala nuda, i tak ale Restar považuju za to lepší, co tady v poslední době vzniklo. Navíc že se jedná o debut. Ševčík prostě "má koule" udělat věci jinak, než je v české kotlině obvyklé, takže snad jeho příští film bude opravdu bomba i po stránce obsahové. ()
Scénář: Julius Ševčík .. Sylva běží o život, ale peníze nehledá. Podělá aprílový žertík a nyní ho musí vyžehlit. Přeexponovaný obraz, neposedná digitální kamera, pestrý vizuální styl a výborný hudební doprovod. Zainteresované osloví. Realita se proplétá s představou, ale celkově děj nikam závratně nespěje a jeho vývoj je nakonec docela zklamáním, protože propracovanější obsahová stránka (vlastně jde o předělávku krátkého námětu) by jinak excelentní vizuál konečně nějak posunula. Lenka Krobotová odvádí výtečný herecký výkon s řadou poloh a je tak dalším výrazným kladem. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Autorem námětu a spoluautorem scénáře filmu Restart (spolu s režisérem Juliem Ševčíkem) je Ondřej Ládek, filmový a televizní scénárista a český písničkář, který vystupuje pod uměleckým jménem Xindl X. (suicide)
- Součástí filmového soundtracku jsou největší hity skupiny Khoiba, která v době premiéry dosáhla vrcholu: tracky That Reason, B Electric B, Facilities, 202, Pathetic a The Deepest Nightmare. (NinadeL)
- Khoiba se ve složení Filip Míšek, Ema Brabcová a Petr Šámal objevila i ve filmovém videoklipu Pathetic (2005). (NinadeL)
Reklama