Reklama

Reklama

Kuplíř

  • Japonsko Zegen (více)

Obsahy(1)

Během sedmdesátých let Imamura natáčel dokumenty, v nichž přehodnocoval dějiny Japonska dvacátého století prostřednictvím osudů obyčejných lidí z neprivilegovaných vrstev. Kuplíř, neprávem přehlížený mistrný snímek z poslední fáze režisérovy kariéry, představuje vyvrcholení tohoto přístupu v oblasti hraného filmu. Neuvěřitelně absurdní životní příběh horlivého vlastence a blouznivého podnikatele Muraoky Iheijiho, podle jehož autobiografie vznikl scénář, dává Imamurovi ideální východisko pro karnevalově tělesnou satiru nacionalismu a expanzivní politiky Japonska v první polovině dvacátého století. Vyprávění začíná v Hongkongu v roce 1901, kde se Muraoka coby černý pasažér vylodí bez jakýchkoli prostředků. Když se začlení do tamní početné komunity japonských expatriotů, vyšle ho konzulát do Mandžuska špehovat aktivity ruské armády. Bohatá odměna za splnění tohoto úkolu se stane základem jeho velkolepého projektu na síť nevěstinců napříč jihovýchodní Asií, které budou sloužit pro japonské vojáky, až Japonsko započne své válečné tažení. Imamura se vedle tabuizovaného tématu organizované prostituce zaměřuje na Muraoku coby člověka, jenž svůj život zasvětil expanzi japonského císařství s fascinující směsicí ideologického fanatismu, obchodnické pragmatičnosti a přízemních pudů. (Eiga-sai)

(více)

Recenze (4)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Imamura a jeho ďalší historický zárez a ja som konečne zistil čo mi na niektorých jeho filmoch vadí. Ako náhle to ide lineárne ( hoci s myšlienkou) vytráca sa mi tam tá práca s metaforou, viacej vrstiev príbehu, ktorý funguje šokujúco a aj poeticky a osobitý pohľad na Japonsko. Zegen je príbeh o mladíkovi, ktorý začína ako holič, potom je vládou vygumovaný a v očiach má len cisára a Japonsko a následne sa vďaka náhode začne živiť ako priekupník žien a otvorí si niekoľko bordelov. Explicitná erotika je v tomto prípade samozrejmosť. Aj akási vtipnosť ( harakiri, ktoré je ale veľmi bolestivé). Ale snaha o vytvorenie komplexného obrazu jedného človeka, ktorý sa vo svojej podstate ukáže ako veľmi hlúpy, ma až tak nebrala. Ken Ogata síce hrá hlupáka dôveryhodne a každá kreácia v Imamurových filmoch sa môže popýšiť diverzitou a iným prístupom( nerátam do toho, že je často aj multilingivistcká) ale finálny pocit je taký nejaký. Pri peckách, ktoré režisér natočil je toto len slabší odvar. Čo zamrzí. Téma aj rozdielne lokácie mohli vytvoriť zaujímavý pôdorys pre originálny film. Takto sa príbeh v jeho filmografií dosť stráca. ()

Reklama

muti 

všechny recenze uživatele

amet zaujimavy, ale podanie... prva polka bola fajn ale ta druha bola uz neskutocna nuda, akoby od ineho rezisera. uz som cakal kedy to skonci. btw kto sem hodil tento film ako komediu tak to fakt netusim. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama