Reklama

Reklama

Policajt

  • Francie Un flic (více)
TV spot

Obsahy(1)

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (101)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na přelomu 60. a 70. let se ve Francii točily podobný filmy jak na běžícim pásu. Většina se mi líbí, ale zrovna tenhle film nějak nefunguje. Alain Delon je tady takovej nijakej, Catherine Deneuve se ve filmu jenom tak občas mihne a zůstala dost nevyužitá, celá vlaková scéna vypadá, že se sem omylem dostala z nějaký parodie, navíc mě to nějak nevtáhlo do děje a celkově to byla docela nuda. Jediný, co se tomu nedá upřít, je slušná atmosféra. Ale od jmen jako je Melville nebo Delon člověk čeká víc. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jean-Pierre Melville byl výrazný režisér, který se odlišoval od většiny svých francouzských kolegů 50. a 60. let odmítajících klasický Hollywood a podílejících se na vzniku francouzské nové vlny. Ta se dá považovat za vzpouru proti dosavadním filmovým konvencím a žánrům. Melville naopak americkou filmovou školu obdivoval a rozvíjel styl převzatý z amerických gangsterek. Spousta prvků a scén z Policajta nezapře svou inspiraci zámořskou kinematografií. Klobouky, dlouhé pláště, pod kterými můžete bez obav schovat i brokovnici, prázdné ulice topící se v šeru, úsporné dialogy, dlouhé pohledy, které zvyšují napětí. Pro Melvilla znamená styl hodně, někdy i na úkor ostatních složek filmu. Zálibě v americkém filmu můžeme nejspíš přičíst i obsazení Richarda Crenna coby protihráče Alaina Delona. Snímek líčí dvě smělé loupeže provedené malým, ale dobře organizovaným gangem, kterému je v patách - kdo jiný, než právě Alain Delon, který v 70. letech pomalu policejní odznak nesundal, ani když šel do postele. Čisté 4* to sice nejsou, mimo jiné i proto, že Melville podcenil, jak už bývalo konec konců v jeho filmech tak trochu zvykem, finále, které mohlo být bez logických děr a poněkud komplikovanější, aby se zvýšilo divákovo napětí. Přesto je to u mě za 70 % s konstatováním, že Melville se se světem filmu rozloučil důstojně. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Výborná a v mnoha ohledech typická "melvillovka", ovšem v zajetí levné výpravy.   Zadní projekce či viditelné použití dětských modelů vláčku a vrtulníčku při akčních scénách či statický model vrtulníku, na nějž se fouká větrákem pro navození efektu letu. Možná nebyly finance, těžko říct. Zážitek z filmu to ovlivní, ale v mém případě ne natolik výrazně, abych snižoval hodnocení. Všechny ostatní aspekty Melvillovy tvorby totiž přítomny.  Jeho hrdinové nejsou jednoznačně černobílí a  nakonec je mnohem sympatičtější Crennův zločinec Simon než ocelový, bezcitný a v závěru vlastně i bezectný  Delonův komisař Coleman.  Při dlouhých a tichých pasážích jsem byl zase jako u vytržení a Melville mi (i přes výše zmíněné) opět předvedl jak lze natočit napínavé scény bez svištících kulek, mrazivé temnoty či skrývajících se netvorů. Paráda! Pět zhlédnutých filmů a pětkrát plné hodnocení, děkuji pane režisére! ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

"Človek už pochybuje o všetkom. Hlavne o pochybovačnosti ako takej. Jediné, čo je schopný policajt vyvolať v človekovi je nedôvera a podozrenie. A výsmech." Delon tentokrát vymenil úlohu banditu za komisára, avšak miera jeho napojenosti na podaktoré špičky miestneho podsvetia je dosť vysoká a tak sa dostáva do vážnej morálnej a pracovnej dilemy. Mimochodom, takto nejak podobne to funguje vždy a všade a práve relativizácia morálky od jej kazateľov búra tento proklamačne nastavený systém pokrytectva a falošnosti najväčšmi. Melville opäť využíva funkciu ticha a studených negatívoch, vcucal dialógy na nevyhnutné minimum, ale tentokrát bez dákej hlbšej previazanosti. Skrátka napätie už nie v takej súvzťažnosti s očakávaniami a vyústením, ale tak trochu uspáva. Našťastie to Crenna dokáže vyvažovať a finále má už tie solídnejšie a typickejšie znaky francúzskej "oblekovej" kriminálky. Niežeby úvod a priebeh bol horší, ale práve psychologická rozvetvenosť sa s vyvrcholujúcim finišom stupňuje, nakoľko "nemé časti" stavajú práve na dôslednosti a technickej neoblomnosti protagonistov ako strojov, ktoré robia a konajú v rámci svojich potrieb. Ale aj tam sa Melville dopustil niekoľkých fikčných chýb, keď sa oháňaním práve pomalých a ponurých pohybov počas prepadnutia dopúšťa zopár nelogickostí, ktoré som v jeho predošlých filmoch (teda aspoň ja) nepostrehol. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Policajt je zvláštní film - trochu drama vztahu dvou přátel z opačných stran zákona, okořeněné "povinně" krásnou nevěrnicí (ale je to Catherine Deneuve v nejlepších letech, takže to lze "milostivě" přejít:)). Ale hlavně je to heist movie s převleky, výsadkem z helikoptéry do jedoucího vlaku, a s župany a pantoflemi, přičemž se bere neuvěřitelně vážně :D Je to o to horší, když už si Richarda Crennu nedokážete představit jinak než jako plukovníka Trautmana ve Žhavých Výstřelech:D Drsný výraz Alaina Delona s neodmyslitelnou cigaretou v koutku to pak už jen dorazí. Doporučuji to k vidění, ale de facto jako kuriozitu;) 60% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (12)

  • Prepadnutie bolo natočené v Saint-Jean-de-Monts (Vendée) v kaviarni Le Cardinal (teraz La Piscine), ktoré bola na chvíľu premenená na pobočku banky. Zvyšok sa natočil v Paríži, Bordeaux a a v štúdiu v Boulogne-Billancourt (všetko Francúzsko). (Arsenal83)
  • Režisér Jean-Pierre Melville si počas natáčania filmu postavil na pľaci drevenú chatku a väčšinu času sa v nej zdržiaval, pričom sa odmietal rozprávať čo i len s technikmi či hercami. (Arsenal83)

Reklama

Reklama