Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volné pokračování hororu Dům tisíce mrtvol - pár měsíců uběhlo od doby, co rodina masových vrahů Fireflyových poslala k odpočinku několik svých posledních obětí, mezi kterými byl i poručík George Wydell, bratr současného šerifa. Ten spřádá na Fireflye, v médiích proslavené jako Ďáblovy odvržence, osobní vendetu. Při obklíčení jejich domu přesilou místních policejních jednotek se dvěma členům rodiny podaří z domu prostřílet a utéct. Za jejich dopadení je Wydell schopen obětovat snad úplně všechno. Prozatímní neúspěch ho donutí najmout si Nesvatou dvojici, dva neméně brutální texaské vrahy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (500)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Upřímně mě překvapuje, s jakým umem a vyzrálostí natočil a napsal Zombie svůj teprve druhý film. 1, První dokonalost tkví v příběhu. Ten má ne jeden, ale rovnou čtyři konce (jeden hned na začátku), a rozhodně netrpí schématičností nebo linearitou. A ještě v rámci vyprávění stihne Zombie vyjebat s filmovými kritiky, viz postava Marty Walkera. 2, Zombiemu funguje taktéž filmový jazyk, ve filmu v podstatě koncentruje všechny styly, které se od konce 19. století objevily – tj. montáž (chlap se de vychcat – střih – záběr na nalévání kávy), stop-záběry jak z Truffauta, steadicamy, stíračky a plátkování obrazu, Kenworthyho šnorchl (osvobozující objektiv od kamery), hlediskové pohledy z Hory mají oči apod. 3, Postavy nikdy nedělají to, co po nich divák vyžaduje. Buďto ucuknou, přestože by mohly terorizovat, nebo naopak nechávají prostupovat do příběhu svojí vlastní psychologii, přivlastňují si okolí a chovají se nepředvídaně. ____ Tohle všechno pramení z osoby Zombieho, který nezůstává na režisérské sesli, ale jeho vklad vychází i ze scénáře a z toho, že je trochu vyšinutý, ctí kult Mansona atp. Zombie je zkrátka člověk živočišný, multiumělec (podobně jako spisovatel, malíř, režisér a scénárista Clive Barker), v němž se konvenční filmařina střetává s osobností svérázného hard-coráře a s vizáží a myšlením Alana Moorea. ()

MoRTy 

všechny recenze uživatele

3,5* Jednička mě asi bavila víc - bylo to víc ujetý a tajemnější, i když tady se taky děly dobrý praseče! Jako je to kult, ale je vidět (i z prvního dílu), že Rob Zombie je fakt hodně velkej fanda Takovejch Normálních Zabijáků (stejně jako já) - a někdy bohužel až moc okatě používá stejný filmařšký postupy jako Stone. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Pokračování House of 1000 Corpses je v úplně jiném duchu než Zombieho debut. Předně: Není to horror (což první film určitě byl). Od začátku sledujeme zabijáckou rodinku na útěku před zákonem, jenž představuje pološílený šerif, posedlý touhou pomstít bratrovu smrt. Ale Devil's Rejects není ani road movie, jak by se dalo usuzovat. Více než Easy Rider evokuje nejbrutálnější momenty z Tarantinových filmů, a žánrově se nejvíc blíží jakémusi druhu úchylného westernu. Bezstarostná jízda je připomenuta jen záběry u závěrečných titulků a podobnou hudbou. (Při výběru dobových songů prokázal mimochodem Rob Zombie velmi vytříbený vkus.) Zpomalená sekvence v závěru evokuje osudové okamžiky snímků jako Bonnie & Clyde, Butch Cassidy & Sundance Kid, Thelma & Louise nebo Mladé pušky. Ovšem Vyvrženci pekla jsou daleko úchylnější než všichni rebelští antihrdinové z těchto filmů. Snad jen párek hajzlíků z Natural Born Killers se jim může rovnat. Ale Vyvrženci jsou přece jen trochu jiná (comicsovější?) sorta. Zástupce zákona, toužící po jejich hlavách, je zase daleko šílenější než šerifové ze všech zmíněných klasik dohromady. Svou umanutostí nejvíc připomíná čmuchala z Bonnie & Clyde (a stejně jako on také vyslýchal jednu ze zajatých členek bandy) ... Pomineme-li morální profil "hrdinů", k nimž lze i tak cítit jisté sympatie, bereme-li je s nadhledem (jediný správný postup), pak největší slabinou filmu je jeho nedotaženost. Jednotlivosti, které na první (letmý) pohled vypadají úžasně, při bližším kritickém zkoumání celku neobstojí. Nemůžu se ubránit dojmu, že Zombie nedostal ze svého námětu na plátno vše co mohl, lépe řečeno tak jak mohl. Vzrušující scény jsou směřovány poněkud do ztracena, a téměř žádná z nich není uspokojivě vygradována. Pocity kloužou po povrchu - jen máloco se dokáže zažrat pod kůži nebo trefit takzvaně do černého. I vtipnost je zde diskutabilní (samozřejmě až na moment, kdy šerif a jeho zástupce zjistí, že Kapitán Spaulding je postava z filmu bratří Marxů: "Přiveď sem toho kritika. Musíme z něj dostat všechno co ví o bratrech Marxech, a hlavně o postavách, které hrál Groucho!"). V mých očích Rob Zombie nesplnil příslib daný Domem tisíce mrtvol. Přesto nad ním nelámu hůl. I z Devil's Rejects lze totiž poznat, že je to nadějný tvůrce. Počkám si na jeho třetí film. Ten rozhodne. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně o řád horší než Dům tisíce mrtvol a na 4 to vytahuje jen závěrečný videoklip (který sám je jen přílepek, jenž NAPROSTO nedává smysl a neladí s ničím ve filmu, ale zásluhou hudby je efektní jak sviň a asi nejlíp ukazuje, jak měla nezvoraná verze Vyvrženců pekla vypadat). Nemůžu se zbavit dojmu, že se Zombie snažil o jakousi buranskou Thelmu a Louisu a původní nemotivované fascinující síly zla ukázat jako obyčejné lidi s pevnými rodinnými vazbami, kterým lze porozumět, o postavách se ale nedozvíme nic nového, co by nám je postavilo do nového světla, a tak ani při pohledu na jejich emotivní utrpení se nelze ubránit vtírající se myšlence, že se stále díváme na amorální hajzly, které neomlouvá vůbec nic. Jejich sympatičnost byla založena na tom, že dokáží bez omluv a výčitek svědomí využívat slabé a oběti jako materiál pro vlastní potěšení; to Zombie škrtá, neb zde se rodinku snaží omlouvat, aniž by její původní poživačnou zvrácenost nahradil něčím funkčním. Ve výsledku nám pak prezentuje skupinku sígrů, kteří "can give it, but can't take it". Další rozpor tkví v tom, že původní schéma zlé rodiny z Texaského masakru motorovou pilou je v souladu s dobovou náladou nekompromisní kritikou klasického rodinného modelu. V DTM Zombie tohle filmové klišé přebírá jako obyčejnou cool proprietu, ale ač nechutnost rodinky Fireflyových geekovsky zjemňuje, v zásadě nejde proti duchu antirodinného schématu. Nicméně tím, že se ve VP snaží přímočarý styl DTM obohatit OBHAJOBOU rodinného modelu v jeho zvrácené podobě, vytváří Zombie něco, co kvůli své fundamentální vnitřní rozporuplnosti naprosto nelze přijmout. Se znalostí Halloweenu usuzuji, že Zombieho komplexnost a dvojakost negativních postav baví, tvrdím ale, že se při jejich zpracovávání nedokáže zbavit povrchní kulervoucnosti a líbivého pozlátka a měl by se věnovat tomu, co umí opravdu perfektně: efektním šokujícím úchylárnám. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Zdá sa, že pomaly začínam prichádzať na chuť režisérskemu štýlu Roba Zombie, ktorého som doteraz registroval predovšetkým ako hudobníka. Na dráhu režiséra sa dal len nedávno. Videl som zatiaľ všetky jeho diela. Najviac som spokojný práve s "The Devil´s Rejects". Príbeh o trojici bezcitných vrahov, čo sú na úteku pred zákonom je volným pokračovaním jeho prvého filmu "Dom tisícich mŕtvol". Žánrovo je to však dosť odlišný snímok, aj keď tiež obsahuje nemalú dávku brutality a násilia. "Vyvrženci pekla" sú krvavou road movie s retro horrorovým feelingom. Záverečná video klipová scéna je výborným zakončením tohto vražedného filmového besnenia. **** ()

Galerie (121)

Zajímavosti (22)

  • Kapitán Spaulding, jež hraje otce Otise B. Driftwooda, je ve skutečnosti jen o 12 let starší. (Geriel)
  • Dům rodiny Firefly se nachází přibližně na 25975 Sand Canyon Road, východně od města Santa Clarita. Součástí tohoto komplexu je i Charlieho (Ken Foree) „Frontier Fun Town' a další budovy. Kahiki Palms Motel, tedy místo, kde došlo k přepadení kapely Banjo & Sullivan, jejich zavraždění a následnému policejnímu vyšetřování, se nachází na 42848 150th Street East v Lancasteru v Kalifornii. (jurasino)
  • Bratr Sheri Moon Zombie si ve filmu zahrál cameo policejního strážníka v úvodní scéně. Původně byl na place jen jako návštěva, ale Rob Zombie ho postavil do záběru protože věděl, že umí dobře zacházet se zbraní. (c.tucker)

Reklama

Reklama