Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slíbil jí, že z ní udělá hvězdu, jakou vždy chtěla být. Svůj slib splnil beze zbytku. Zaujala ho okamžitě, jakmile poprvé přišla do jeho ateliéru v bývalé továrně na klobouky. Díky své neobyčejné kráse a nepřehlédnutelnému charismatu, se mladá Edie Sedgwick stala takřka přes noc ikonou pro tisíce lidí. V polovině šedesátých let plnila titulní stránky prestižních módních časopisů, plátna kin a byla samozřejmě také ozdobou snad všech večírků. Konec její kariéry i života přišel ale stejně rychle a brzy, jako její závratný vstup do světel reflektorů. Ocitla se ve společnosti nejhorší spodiny. Věčně opilá, věčně zfetovaná, věčně bez peněz. Nedokázala se o sebe postarat a všichni se k ní obrátili zády. Přestože zemřela v pouhých 28ti letech, svět na ni nezapomněl. Nejméně dvě písně Boba Dylana jsou prý právě o ní, skupina The Cult pro ni také složila píseň a ve videoklipu dokonce použili originální Ediiny fotografie...

George Hickenlooper si vybral do hlavní role nádhernou Siennu Miller (Po krk v extázi/Layer Cake, Casanova). Světoznámého Andyho Warhola zde ztvárnil vynikající Guy Pearce (Memento, Proposition) a v postavě Ediiny velké lásky poznáme mladého Haydena Christensena (Star Wars II, III). Film se před příchodem do kin potýkal se spoustou problémů. Například Bob Dylan chtěl zabránit promítání tohoto snímku. Film podle něho prý naznačuje, že múza Andyho Warhola zemřela právě kvůli němu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Captain Mauzner .. Prázdné jako plechovka od polévky tvého přítele. Tohle retro mi tedy bohužel nesedlo. Těšil jsem se hodně, nespoutané šedesáté léta, umělci drogové a sexuální avantgardy a v neposlední řadě moje oblíbená kočka Sienna Miller. Jenže nezachutnal mi tento film. Je svým způsobem hladný, bez emocí, jen symbolický a odtažitý. Dokumentární vyprávění příliš klouže po povrchu, jenže bez smělého přitlačení na pilu nemá snímek v nepřeberné konkurenci životopisných portrétů čím zaujmout a zapadá mezi suchý průměr. Možná je to záměr, kam se chtěl režisér ubírat, ale v tak sterilním prostředí bez výrazných úletů, tak typických pro tuto uměleckou vrstvu prostě propadá. Postava Edie Sedgwick je nakonec ta jediná o které se něco málo dozvíme. Svět kterým propluje, však zůstane zahalen pod umělou maskou pudru a extravagance. 50%. ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

........Kreace Gye Pearceho a Sienny Miler, které se mi až po druhé projekci dostaly hodně hluboko pod povrch mého nitra. Příběh, který přichází přesně 10 let po uvedení podobné autobiografické záležitosti / Basquiat, USA 1996 / naprosto stejný, avšak v ženské podobě...... Bizarní, extravagantní, kouřový, barevný, tajuplný, dokumentární........tak jako sám Andy Warhola, pro mě tajuplný muž, který svou duši odkryl jen málo komu. Guy v roli Warholy je naprosto přirozený, "opravdu působí příliš bez života" - vždyť hraje autistu.....Sienna v roli ženy, která nebyla milenkou, ale jen oltářem na jeho kultu pop artu. Zaujala mě už v Alfie, ale zde v roli dívky velkého umělce si vystřihla opravdu znamenitě, od příjemné girl, až po zbídačelou trosku. Obzvláště zajímavá je její předfilmová příprava vodkovou dietou, kdy zhubla na xxxs a poté její postelové scény, které nelze brát jen jako hrané. S velkým očekáváním, se blíži další film se Siennou : HIPPIE HIPPIE SHAKE, takže uvidíme, jak se opět vybarví a předvede.......Snímek je velice rychlý, střihově dokumentární, střídající detaily s pozadím, proměna barev s černobílými flashbacky vás rozhodně nenechá v klidu. To vše je podbarvené dobovou hudbou 60´let, bizarnostmi v sídle alobalových dýchánků a mejdanů, drogami, sexem, rock´n ´rollem. Kdo tu dobu neprožil na vlastní kůži, asi nepochopí.........V každém případě retro, které tady už dlouho nebylo..... ()

Reklama

Jansen 

všechny recenze uživatele

Obyčejně natočený film o neobyčejných lidech. A v tom je asi hlavní problém Warholky. Umělec kalibru Andyho Warhola by si určitě zasloužil nekonvenčněji zpracovaný film. Děj je svázán jakousi retrospektivní životopisnou zpovědí a velice tím omezuje potencionální možnost působení, kterou by takový film neměl postrádat. Film to není špatný, dokonce je místy docela zajímavý a určitě zručně natočený, ale celému dějovému konceptu chybí kostra, která by film ve slabších pasážích podržela. Výsledkem je tak nevýrazný dojem z výrazného umělce a jeho přítelkyně. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Najskôr troška histórie. Slovák Andy Warhol sa narodil v roku 1928, zomrel 1987 v New Yorku a hoci si svojho času získal nemálo nepriateľov, ktorí sa mu posmievali za to, že svojim spôsobom netvorí žiadny druh "známeho" umenia (mali pravdu. V skutočnosti stvoril nové odvetvie.), dnes je pokladaný za legendu pop artu. Ostatné si zistite sami. A film? Musím priznať, že aj keď mi žily netrhá, je mi oveľa bližší, ako TRÓJA a podobné falošné maglajzy, teda opulentné epické veľkofilmy s neuveriteľnými rozpočtami a plejádou hollywoodskych tvárí, pretože vo svojej obyčajnosti a civilnosti je poctivejší k prístupu k svojmu (náročnejšiemu) divákovi. Človek hádam aby toho Guya Pearcea (PROPOSITION) prestal podceňovať. Šesťdesiate roky líčia americkí filmári ako fascinujúco atmosférické. Žiť by som v nich však nechcel. Kino Považan 2007 ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Coby člověk občas smířlivý ku věcem tupým, jsou-li esteticky hodnotné, přistupovala jsem k Factory Girl s tím, že bude-li pitomá, alespoň mne utěší svou visuální stránkou. Cthulhužel, film je pitomý tak a visuál pro mne nakonec nezajímavý natolik, že se můj dojem po jeho zhlédnutí nedá popsat jinak než jako znechucení. Největší výtka jde na vrub zpracování postav - vesměs jedna špatná parodie na rozervanou uměleckou osobnost vedle druhé, což je nejvíce viditelné asi na Warholovi; Guy Pearce pravděpodobně odložil v šatně kromě ponožek a kabátu i své herecké schopnosti. Samotná Edie je sice pohledná a typově až neuvěřitelně přesná, to jest ovšem asi to nejlepší, co o ní mohu říci; samotnému charakteru by nejvíce slušelo označení 2D a rozhodně ve své plochosti nebyla osamělá. Což mne přivádí k Haydenu Christensenovi, jehož sledovat je utrpení srovnatelné snad jedině s pokusy prováděnými proslulou Unit 731. Kdyby se namísto motání před kamerou začal věnovat třeba hře na flašinet v soukromí horské chaty, udělal by filmovému světu skorem větší službu než Georges Méliès. Zbytek ansáblu by se zase dal s klidem splést s kulisami, ale nešť, oni snad ani jiný význam než dekorovat pozadí scén s Edie/Warholem/dřevem Ch. H. ani neměli. A kdyby se mi náhodou chtělo přimhouřit oko nad mizerně napsanými a stejně mizerně zahranými figurami (jakože nechce), stále mi zůstává prachmizerný děj, jemuž se podařilo až groteskně zkombinovat únavnou doslovnost, režijní bezradnost a občasnou zmatenost, jež snad měla evokovat jakousi nespoutanou divokost 60. let; mně však daleko spíš evokovala scénáristu usínajícího v předvečer deadline nad skriptem. V úvodu zmiňovaná obrazová stránka mne také zrovna nenadchla - film je sice opravdu hezky natočený, leč nad souhrnem všech neduhů neční obrazová část natolik (a hlavně ve své podstatě není nikterak výjimečná), aby se ostatní vady výrazněji umenšily, respektive, aby by mi v jejím světle přišly méně podstatné. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Scéna, kde Sienna Miller řekne Haydenovi Christensenovi o smrti svých bratrů, byla kompletně improvizovaná Siennou díky jejím znalostem Edie. (HappySmile)
  • V originálním znění mluví matka Andyho Warhola česky. (HappySmile)
  • V originále řekne Andy Warhol jedno české slovo a tím je "dost". (HappySmile)

Související novinky

Rychlonovinky

Rychlonovinky

31.01.2007

DreamWorks a Ardman Animations téměř 10 let pracovali společně a vzešly z toho celkem 3 animované filmy: Slepičí úlet, Oscarový Wallace a Gromit: Prokletí králíkodlaka a Spláchnutej. Obě studia se… (více)

Reklama

Reklama