Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 307)
Komiksová předloha patří k mým nejoblíbenějším a od filmové adaptace jsem pak očekával hodně, tím spíš, že se na ní podíleli Wachovští. Film je příjemně hravý a rozhodně nadprůměrný, ale do intenzity a stylovosti jiných anarchistických kulťáků jako MECHANICKÝ POMERANČ či KLUB RVÁČů má daleko a pochybuju, že dosáhne jejich popularity. Může zato především absence výraznějšího režijního rukopisu, McTeigue přes všechnu snahu nedokáže přijít s tak atraktivním vizuálem ani silnou atmosférou, jaké měly oba zmíněné filmy nebo MATRIX, a zůstává jen u hromady pěkných obrázků a nápadů. Navíc nemá k dispozici ani tak dobrý scénář - je až zarážející jakého nešetrného a až diletantského okleštění předlohy se Wachovští dopustili, když vypustili nebo trestuhodně zabili ty nejlepší a nejemotivnější scény komiksu jako Finchův trip v Larkhillu nebo kancléřův vztah s centrálním počítačem. Ale abych jen nekritizoval, několikrát mě film pohnul až k slzám (Finchův šok z odhalení pozadí biologického útoku, čtení z deníku Valerie) a potěšily i odkazy na jiné filmové antiutopie (John Hurt z 1984 coby kancléř Sutler, píseň z BRAZILU hrající ve Stínové galerii, matrixácký záběr na boty V vystupujícího z výtahu, závěrečný duel v podzemí připomínající sloupovou přestřelku z finále MATRIXU). Při sledování destrukcí státních budov za doprovodu klasické hudby mě napadlo, co by s VENDETTOU asi provedl takový Stanley Kubrick a bolestně jsem si uvědomil promarněnost téhle šance. Škoda. ()
Komerční variace na Brasil nakonec docela příjemně překvapila. Ačkoli jde o hodně zjednodušený pohled, tak to není blbé. Téměř žádná akce, televizní vizuální stránka, herci mají nevděčné role (zvláště chudák John Hurt; jeho part by těžko někdo uhrál). A o to více překvapí, že to dohromady docela funguje. Za největší klady lze považovat hlavně hlasový výkon Huga Weavinga, hudební složku a celkem odvážné naroubování děje na současnou politickou situaci s myšlenkami, které aktuálně nejsou v módě. Tedy v rámci komerčního amerického proudu. Co naopak snímku velmi ubírá je, že se nepodařilo ani zdaleka navodit atmosféru národa pod diktaturou, která přivedla pojem "velký bratr" ve skutečnost. Nakonec tedy "Véčko" zůstává ve škatulce zábavného hollywoodského spektáklu. ()
Jedno z největších zklamání co jsem kdy zažil. Na ten film jsem se těšil už od prvního doslechu, že se bude točit a ouha, moc mi to nesedlo. Komiks jsem nečetl a věřím že je bravurní, protože potenciál tenhle příběh má, jen je špatně zadaptovanej. Wachovští to posrali blbým scénářem a McTeigue není zrovna nejlepší režisér všech dob. Celou dobu mi to přišlo takový nízkorozpočtový a dost nudně natočený, samozřejmě uznávám, že pár scén je výborných. Akce moc není, ale když už je, tak je docela dobrá. Nahoru to táhne jen Weaving a Natalie s copánkama a růžový sukýnce. Na druhou stranu mi tam extrémě vadila zbytečná a špatně zahraná postava toho detektiva, ano Stephen Rea má asi tolik charismatu jako popraskaný obal na cédéčka.Tomuhle filmu schází propracovanost "1984" a koulervoucnost "Equilibria." Třeba se to po dalším shlédnutí zlepší, ale nevím jestli se k němu vůbec dokopu. ()
Zajímavý film od samého začátku až do konce. Trochu detektivka, trochu politický film, trochu temný thriller a hlavně film kladoucí spoustu otázek k zamyšlení a to se mi moc líbilo. Natalie Portman byla velmi dobrá, o Hugo Weavingovi se snad ani nemusím zmiňovat. Zdánlivě to vypadá jako dost dlouhý film, ale popravdě si neumím představit, kterou scénu vystřihnout. ()
Námět je super, hlavní myšlenka také, ovšem to nejlepší je to zpracování látky. Ačkoli Wachovští navenek přímo nerežírovali, jejich autorský styl je z filmu hodně cítit a dodává mu grády. O komiksu jsem slyšel jen něco málo, ovšem snímek prý moc věrný předloze není. Někdo to moc řeší, ovšem já to v tomto případě kvituji s povděkem, jelikož rozhodnutí, ke kterým scénáristé dospěli, tedy jakési přetvoření hlavního hrdiny k obrazu svému, a řekl bych, že V for Vendetta s jiným dohledem nebyl tak dobře koukatelný. Mr. Anonymous je kapitola sama pro sebe. Weaving ho zahrál naprosto skvěle...90% ()
Galerie (121)
Zajímavosti (64)
- Natalie Portman (Evey) se na film připravovala také s logopedistkou Barbarou Berkery, která jí pomáhala získát britský přízvuk. (Zdroj: ČSFD)
- V Protherově (Roger Allam) domě lze spatřit sbírku panenek. Jde o odkaz na komiksovou předlohu, kde V (ve filmu Hugo Weaving) tyto panenky spálí. (HellFire)
- Komiksová adaptace si vystačila s přiměřeným rozpočtem 54 mil. amerických dolarů a během úvodního víkendu (17.– 19. 3.) zanechali její příznivci v amerických kinech 25,6 milionu. Celkový obrat se vyšplhal na 70,5 milionu, součet tržeb v kinech celého světa pak na 134,7 mil. (imro)
Reklama