Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Některé děti to nemají doma jednoduché. Zatímco osmiletý Vítek Koudelka má dva tatínky a dvě maminky, jeho spolužačka Amálka Rychmanová má tatínka jednoho a vidí ho jen jednou za měsíc, protože je záchranářem v Alpách. To vadí také její mamince, baletce Anně, která by chtěla, aby konečně byli normálně fungující rodina. Když Luboš přijede domů o čtrnáct dnů dřív, odmítne jet Amálka na školu v přírodě. Jenže když se táta vypraví do školy, aby ji omluvil, dopadne to tak, že s třídou pojede nejen Amálka, ale také on. Ještě předtím se rodina i s Vaškem vydá k dědovi Pepíkovi, který je k sobě vylákal pod falešnou záminkou, že se žení. Zatím je sice svobodný, ale o nápadnice nemá nouze. Snaží se ho totiž ulovit nejen sousedka Bobulová, ale také starostova sekretářka Julča. Luboš s Amálkou odjíždějí s tím, že se za tři dny vrátí a všichni se sejdou u dědy, který pro změnu odjíždí do Prahy na počítačový kurz. Jenže během výletu se vychovatelka Boženka zraní a Luboš musí zůstat déle. Děti ho sice zbožňují, ale věčně mrzutá učitelka Alice není s ničím spokojená. Naštvaná je také Anna, která po návratu třídy zahlédne Luboše s Alicí a je přesvědčená, že spolu něco mají. Pohádá se s ním a řekne mu, že se chce rozvést. Snadné to nemá ani Vítek, který má sice čtyři rodiče, ale ani jeden nevěnuje pozornost tomu, co by chtěl. A dědovi přibude ke dvojici nápadnic ještě svérázná učitelka Kája. Situace je stále zamotanější a šťastný konec v nedohlednu. (TV Nova)

(více)

Recenze (717)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Rodinné filmy nemám moc rád. Není v nich ani sex, ani nasílí, takže přesně nechápu jejich význam. Nicméně, když všechny hospody v okolí mají obsazeno, stejně jako moje příležitostné milenky, nezbývá než se pokusit o sebetrýznění. Týrání začalo ve 20:00 na HBO . Nebudu se zmiňovat o ději, ten je od roku 1977, kdy Marie Poledňáková natočila svůj první rodinný film vesměs pořád stejný. Silná stránka rodinných filmu Marie Poledňákové byla vždy účast skutečných herců, ovšem v tomhle ohledu následoval šok srovnatelný snad jen s mým zážitkem z Mnichova, když jsem si objednal krásnou blonďatou děvku a agentura mě poslala tlustějšího gaye. Protože dívat se na rodinný film kde hrají Nekonečný, Vojtek, Laurinová a Štěpánová je stejné jako když v posteli koukáte na to jak se před vámi obnažuje obtloustlý gay. Ne nadarmo se mě po skončení tohoto filmu vybavila maminčina velmi přísná výchovná metoda, při které mě říkala: "Jestli budeš zlobit pustím ti rodinný film". ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Tohle nemělo vůbec navazovat na dva dobré filmy M. Poledňákové.***Určitě je zajímavé ale sledovat, jak i ona je bezradná v dnešní době, jak spadá do dnešního českého filmu, který už nedokáže natočit ani komedii za pár korun, kde by vše právě tak odsýpalo, jak to šlo i M.Poledňákové dříve.Není-li příběh, nejsou-li přesvědčivě napsány charaktery osob, pak nepomůže žádná kulisa, i kdyby se to točilo kdekoli na téhle planetě, ani hudba, i kdyby byla sebelepší, ani zvukové efekty, ani výtvarné pojetí...Není-li příběh, nepomůže nic.***(2.10.2010) ()

Reklama

Faidra odpad!

všechny recenze uživatele

Asi bych se měla v rámci spravedlnosti a lásky k Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka do polepšovny zamyslet nad tím, jestli na Krokodýlech není přece jen něco dobrého. Ale upřímně řečeno nemám náladu hledat v kupě hnoje minivalounek zlata, který tam navíc vůbec nemusí být. Marii Poledňákové se podařilo vstoupit do jedné řeky dvakrát díky zmíněným dvěma filmům, takže je zřejmě nakonec logické, že třetí pokus skončil utonutím. Etzlerovi a Timkové se zoufale nedostává chemie, která tak skvěle fungovala mezi Němcem a Preissovou, hudba je vlezlá jako jehovisté u dveří a příšerná, že se to vzpírá jakémukoli popisu (ten, kdo zavraždí Dana Nekonečného, pokud možno pomalu a brutálně, u mě má panáka), a dětští herci mi vnukávali myšlenku, že Herodes byl vlastně docela sympaťák. Kdyby aspoň byli potichu, ale většinu času byl ten film tak hystericky uřvaný, že jsem byla nucena utlumit si smysly rumunskou kořalkou, českým pivem a hlasitou konverzací se spolutrpícími, protože jinak se tomu v autobuse na cestě z dovolené prostě uniknout nedalo. Kocovina sice byla slušná, ale zdaleka ne taková, jako kdybych se na to donutila soustředit až do konce. ()

Slartibarkfast odpad!

všechny recenze uživatele

Nechtěl jsem dát rovnou odpad, protože Poledňáková stvořila úžasná díla. Bohužel, tohle je s prominutím maras ve srovnání s ostatními. Naprosto nesympatický Etzler, který vypadá jako by právě utekl z Borů. Ta jeho držka je navíc v celém příběhu na každém rohu, což mi bylo krajně nepříjemné. Mádl tu měl vyloženě špatný den. Ještě že to místy zachraňoval Postránecký, protože Nekonečný a podobný odpad, co se tu přiživil, už mi lezl totálně na nervy a měl jsem co dělat, abych se nepozvracel. Stupidní písnička, která provázela celý "film", už mi ke konci zněla jako skřípání na tabuli. O ději se prakticky nedá hovořit, jelikož jsem ho tam snad ani nezachytil; neexistuje. Zkrátka a jednoduše: Takhle NE, dámy a pánové! Takhle se to NEDĚLÁ! Tenhle snímek si už nikdy dobrovolně nepustím. 5% ()

sud 

všechny recenze uživatele

Popravdě řečeno, čekal jsem mnohem větší propadák. Sice to, co jsem viděl nebyl žádný zázrak, ale scházelo málo k tomu, abych mohl říci, že jde o slušný počin. Kdyby se zachovala pouze dějová linie s dětmi na táboře v Tatrách, tudíž by se jednalo o jiný film, neodkazující se na "Jak vytrhnou velrybě stoličku" a "Jak dostat tatínka do polepšovny" a nemuselo by to být špatné. Takhle se děti vrátí půl hodiny před koncem a to co nás čeká je marnost nad marnost. Pokud mě někdo z herců vyloženě sral, pak to byla Bára Štěpánová, Pepa Vojtek a Dan Nekonečný - naprosto jsem nechápal jejich přítomnost. Jirka Mádl v sobě má určitý herecký potenciál, ale ve filmu je zcela nevyužit a jeho postava je zde dějově zcela zbytečná. Ingrid Timková není zdaleka Jana Preissová, ale budiž. Miroslav Etzler není zdaleka František Němec, ale byl docela příjemný. Potěšili herci v dětských rolích (pořád silná stránka Marie Poledňákové) a Jitka Schneiderová, která je alespoň moc pěkná holka. Když to vezmu sem a tam, nečekal jsem zázraky a ani žádný zázrak jsem nedostal. Nedostal jsem ovšem ani úplnou hovadinu, jako třeba v případě "Účastníků zájezdu". Jak jsem již řekl, kdyby se film točil pouze a jen okolo dětského tábora (jezdím taky jako vedoucí na letní tábory, takže pro toto prostředí mám asi slabost), uvažoval bych s trochou dobré vůle a zavřenýma očima i o slabších čtyřech hvězdičkách. Takto to ty hloupé a prázdné scény s naprosto nadbytečnými a stupidními postavami degradovali na 40%. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (22)

  • Čtrnáct dní před začátkem natáčení bylo v Tatrách tolik sněhu, že byly cesty neprůjezdné a začátek filmování byl ohrožen. (ČSFD)
  • Na začátku filmu paní učitelka (Jitka Schneiderová) píše na tabuli: „Můj tatínek,“ a následně se dětí ptá, jaký jejich tatínek je a co dělá. Děti se hlásí a odpovídají. Podobná scéna se nachází i ve filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977). Jen s tím rozdílem, že řeč je o mamince. (SONY_)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

Reklama

Reklama