Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žít naplno, jenom tady a teď. Filmové zpracování slavného muzikálu ověnčeného Pulitzerovou cenou... Muzikál Rent měl premiéru v roce 1996 na Broadwayi a zaznamenal fenomenální divácký úspěch. Jedná se o netradiční rockový muzikál Jonathana Larsona, který volně vypráví příběh klasické Pucciniho opery Bohéma. Na broadwayských jevištích vydržel dlouhých dvanáct let a jako jeden z prvních představil na scéně homosexuální a bisexuální postavy. Mírně upravený děj představil v roce 2005 stejnojmenný film v režii Chrise Columbuse. Ten zachycuje život skupiny mladých kontroverzních umělců během jednoho roku v bohémské newyorské čtvrti East Village. Mladí vyděděnci se snaží přežívat ve zrádném světě peněz, drog a AIDS. V hlavních rolích se představila většina členů původního broadwayského obsazení, výjimku představují pouze Rosario Dawsonová a Tracie Thomsová. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

castor 

všechny recenze uživatele

Five-hundred-twenty-five... Kontroverzní muzikál, překvapivě řízený ze stoličky sentimentálně komediálního specialisty Chrise „Harry Potter je Sám doma“ Columbuse, si i přes svoji melodickou jednoduchost získá široké pole nekomerčních diváků, protože právě tady absolutně schází hýřivé exhibice kostýmní stylovosti á la Moulin Rouge a celé to vypadá jako 30 let stará nahrávka ze zaprášeného pultu. Kdekdo z hrdinů z nižších vrstev tu má AIDS (skvělá scéna umírajících v kruhu), nemá na nájem, je homosexuál nebo si pravidelně píchá, především jde ale o lásku a prachobyčejné mezilidské vztahy. Jsme totiž v New Yorku, nikdo z nich nemá peníze a každý to řeší po svém (v tomhle kontextu potěší ohnivá davová scéna z úvodu nebo sexy taneční vystoupení Rosario Dawson – prakticky jediná známá tvář z hereckého ansámblu). Není tu ani ryze hlavní postava, všichni se vzájemně doplňují a proplétají. A i když jsou jejich osudy příběhově prosté, mají co říct. Nemůžu si ale pomoct, že si toho ambiciózní Columbus vzal na svá bedra příliš a viditelně mu to mnohdy dře jako zrezivělý řetěz a emocionálně nezasahuje vždycky tak, jak by si zřejmě přál. Bohémy jsem rád ochutnal, ale příště si dám zase něco jiného!! Budu tentokrát přísnější, takže ***. ()

Eawy 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekný hudobný film. Herci hrali aj spievali dokonale. Koniec filmu a hlavne smrť Angela a to spomienkové video, prinútilo moje oči plakať. Pesnička No Day but today sa mi navždy vryje do pamäte. A 525600 minutes bola tiež dobrá. Mohla by som niečo podotknúť, čo bolo zlé, ale nespomínam si na žiadnu chybu. Bravo veľmi pekné. Zasiahlo mi to city. 100% ()

Reklama

mustafa 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl muzikál, který by mě uchvátil především svými písněmi. Filmu Bohémové se to podařilo. Písně jsou ozdobou celého snímku a film neobsahuje jedinou průměrnou píseň. Síla textu a jednoduchost melodiky dokáží ze snímku udělat nezapomenutelný zážitek. Musím se přiznat, že mi Bohémové chvílemi připomínal další nedávný snímek, a to sice Shortbus. Narozdíl od Shortbusu ale Bohémy nezdobí jen velmi povedený hudební doprovod. Bohémové se svou tematikou zaměřují především na mezilidské vztahy a každodenní situace lidí na okraji společnosti (což stále není takový rozdíl od Shortbusu), jenže Bohémové disponují lepšími herci a především lepším scénářem, který nestojí na předpokladu, že film má za úkol především diváka šokovat. Dále bych chtěl napsat, že písně v Bohémech velmi dobře rozvíjí a posouvají vyprávění. Hudební čísla nepůsobí jako sled videoklipů, které sice zaujmou, ale snímek nikam neposouvají. Film tak působí velmi celistvě a především důvěryhodně a díky tomu tento film působí jako vynikající komorní drama. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Larsonův “životopis” Tick,Tick…Boom! se mi svého času na Netflixu dost líbil, takže když teď byla možnost shlédnout adaptaci jeho nejslavnějšího díla - muzikálu Rent, neváhal sem a i když sem asi čekal trochu víc a žádné velké nadšení se nedostavilo, milovníci muzikálů budou spokojeni. Obsazení je slušné, příběh dobrý, atmosféra má správný devadesátkový feeling a některé písničky jsou celkem chytlavé. Přesto to ale dohromady na mě nezafungovalo tak jak sem čekal. Ztráta času Rent určitě není, ale jako někdo kdo muzikály úplně nevyhledává, v připadě nutkání si nějaký pustit raději sáhnu jinam…60% ()

Wendy 

všechny recenze uživatele

Vidím to, slyším to, a všechno, co po těch dvou týdnech vím je, že poslouchám soundtrack od Jonathana Larsona pořád dokola v čele se Santa Fe, La Vie Boheme a Light My Candle. Vidím to podruhé, potřetí, a všechny nedostatky filmu nahrazuje hudba. Dříve neoblíbeného herce si zamilovávám, pak zase jiného, a nakonec mi přirostou k srdci všichni. Zjišťuju, že existuje původní muzikál na Broadwayi (poslední představení 7. září 2008!), kde hráli všichni herci z filmu až na Rosariu Dawson a Tracii Thoms. Poslouchám původní nahrávku z divadla, obsahující asi patnáct písní navíc (více Santa Fe motivů!), a to mi musí stačit. Na závěr trocha nejsubjektivnějšího hodnocení: zbožňuju to. Kvůli tématu, kvůli hudbě a vůbec. A ty filmové 4* jsou za to, že toho tolik vynechali a změnili... ()

Galerie (46)

Zajímavosti (20)

  • Původcem pouličních scén natáčených 16-ti milimetrovou kamerou je blízký přítel Jonathana Larsona, dokumentarista Edward Rosenstein, který byl také inspirací pro postavu Marka. (Matty)
  • Natáčení scén novoročních oslav se změnilo ve skutečnou párty filmového štábu, oslava ve filmu je tedy skutečná. (Matty)
  • Anglické zájmeno „to“ je během písně „La Vie Boheme A & B" použito 55-krát. (Matty)

Související novinky

Další biografie na obzoru

Další biografie na obzoru

13.08.2008

Amerika posledních pár měsíců žije volbami a tím, že je tu dost reálná možnost, že se prezidentem momentálně asi nejmocnějšího státu na světě stane Afroameričan. Politika zkrátka hýbe celým USA a… (více)

Reklama

Reklama