Reklama

Reklama

V roku 1916 mladý pruský šľachtic Manfred von Richthofen odchádza, tak ako väčšina mladých mužov, do vojny. Vďaka svojej neohrozenosti, rytierskemu prístupu k leteckým súbojom a úcte k nepriateľovi, sa z neho už čoskoro stane obávané stíhacie eso a uctievaná ikona leteckej flotily Prvej svetovej vojny. Manfred lieta s priateľmi Wernerom Vossom, Sternbergom a Lehmannom, s ktorými ho spája rešpekt k vojenskému drilu a rytiersky spôsob súbojov. Svoj stroj, trojplošník Fokker Dr.1, si dá zafarbiť na červeno a stane  sa postrachom všetkých protivníkov a letcov Dohody. Francúzi ho prezývajú Červený diabol, Briti na jeho hlavu vypíšu odmenu. Počas vojny zostrelil najmenej 80 lietadiel, najviac zo všetkých pilotov na oboch stranách. Náhodné stretnutie so zdravotnou sestričkou Käte mu však otvorí oči a poznáva skutočné barbarstvo vojny. (TV JOJ)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (199)

Paxxx.cz 

všechny recenze uživatele

Pro mě docela příjemné překvapení. Film popisuje příběhy největších leteckých es první světové války jako třeba Hermana Göringa, Ernsta Udeta či samotného Manfreda von Richthofena. V některých chvílích filmu mě ale zaskočil střih, který utnul zajímavě vyhlížející scény ale i tak film v celku splnil mé očekávání- 70%. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Neskutočne nudný film, ktorého najväčší problém nespočíva v tom, že nevznikol pod záštitou zábavnej americkej produkcie, ale v tom, že jedna dejová linka zameraná na technické spôsobilosti hlavnej postavy, nedokáže uspokojiť diváka milujúceho plnohodnotný filmový zážitok. Dodať filmu hlbší myšlienkový rozmer, emocionalitu či viac dejových prvkov, mohol Červený barón dopadnúť úplne inak. 2* za vizuálnu stránku. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Vizuálna nádhera s výborným hereckým obsadením, obstojnou hudbou, ale slabým dejom a scenárom. Od mierne dobrodružného vojenského filmu som čakal viac, od leteckých súbojov, možno viac od rôznych akcií, čakal som o dosť viac od aspoň akého takého životopisu. Na takýto film by som sa mohol pozerať dlhý čas, len k tomu veľa chýbalo, nemalo to akoby obsah, vnútro, pripadalo mi to prázdne a to som si od toho veľa sľuboval, v podstate ma to veľmi neprekvapilo, keď už, tak sklamalo. Každý film je iný, osoby v ňom sú iné, niektoré vám sadnú, iné nie, ja som ich bral také aké sú, ale chýbalo mi to lepidlo, ktoré by filmu dalo zmysel. Film zaujímavo poukazuje na to, ako vojnu vnímali šľachtici, ako sa im žilo a aj napriek tomu, že ku koncu niektorí cítili odpor k tomu, čím sa stali, ďalej robili veci podobne. Film podľa mňa má hlbší zmysel približne posledných 30 minút, či už rozhovor baróna so ženou, s ktorou sa mali radi, alebo záverečný skoro až romantický koniec na cintoríne. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Víceméně obyčejná a neurážející podívaná, která nepřinesla příliš nového a je natočena přesně tak, jak byste od životopisného snímku o Richthofenovi (ať už o Baronovi něco víte, nebo ne) asi čekali. Tedy pokud byste také očekávali, že to bude příšerně roztahaný film s málo leteckými scénami, z nichž opravdu dobrá je jen jedna (bombardéry nad Ypry), s podivnými "výpadky děje" (tak třikrát jsem měl pocit, že ve filmu chybí důležitá scéna a zbyly jen její následky) a s odbytým závěrem. Scházelo jakékoliv napětí, překvapení, zkrátka šťáva. Abych ale jenom nenadával, kromě zmíněné bojové sekvence se mi ještě líbila uvolněná epizoda v zemi nikoho a také několik scén ústředního páru. Zkrátit Rudého barona tak o půlhodinu a dát mu spád, mohlo to být lepší. Dvě a půl. ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Mohl to být opravdu výborný film. Takže tedy dle mého obrovsky promarněná šance. Všechno potřebné pro kvalitní podívanou tady je. Zajímavé postavy, vyvíjející se charaktery, fungující vztahy i velké bitvy. Ovšem, filmaři buď neměli dostatek peněz, nebo scénárista byl tak zbrklý, že ve snaze dobrat se konce přeskočil ty nejzajímavější scény. Mnohokrát během filmu se schyluje k něčemu velice zajímavému, ale následuje střih o několik hodin či i dní později a vy se tak už jen z vyprávění dozvídáte, co se doopravdy stalo. Chápu, že jde o historický snímek a historie je někdy nepřesná. Jenže tohle je také film. Nejde o dokument. Takže i když nelituji, že jsem Rudého barona viděl, lituji rozhodně promarněné šance na pětihvězdičkový film. Mohl to být film výborný, takhle je bohužel pouze průměrný. Málokdy jsem tak naštvaný, že musím takovému filmu dávat tak nízké procento. Na druhou stranu o to více si zase vážím tvůrce, co důležité scény nepřeskakují, ale ukazují opravdu vše. Jmenovitě konkrétně teď myslím Jean-Pierre Jeuneta a jeho Příliš dlouhé zásnuby. Pokud hledáte kvalitní film o První světové válce, doporučuji právě ten. Rudý Baron někoho jako Jeuneta potřeboval. Snad toto nebyla jeho poslední šance. 60% ()

Galerie (42)

Zajímavosti (29)

  • Představitel hlavní role Matthias Schweighöfer při natáčení nestrávil ve vzduchu ani minutu. "Nenávidím létání," přiznal deníku Der Tagesspiegel. (hippyman)
  • Ako uvádza distribútor filmu Bioscop, kalifornský spisovateľ a režisér Nikolai Müllerschön pôvodom z Nemecka pracoval na príbehu pilota Richthofena dlhé roky. Prvý návrh napísal už v roku 2002 a následne nesčíselnekrát upravoval. Už od začiatku ale chcel Müllerschön produkovať a natáčať film v Nemecku, pretože mu prišlo podstatné rozprávať príbeh o Červenom barónovi z nemeckého pohľadu. Zároveň ale v tej dobe nevidel natáčanie v Nemecku ako reálne. Preto sa pokúsil svojím projektom zaujať Hollywood. Štúdiá prejavili záujem, predbežný rozpočet bol stanovený na 40 mil. dolárov a niekoľko amerických hereckých hviezd bolo oslovených s ponukou hlavnej roly. Müllerschön ale čoskoro uvidel, že jeho európsky ladený film sa stáva americky klišovitým, a tak sa rozhodol pre prvú variantu. Ako lokácie pre natáčanie boli pôvodne vybrané Stuttgart a Litva, ale nakoniec sa natáčalo prevažne v Prahe – aj vďaka prvotriednej filmovej infraštruktúre a miestnym profesionálom. Zásluhy na filme má tiež česká Letecká amatérska asociácia, ktorej členovia vyrobili dvojplošníky a letecké vraky. Produkcia taktiež zahrňovala obrovské množstvo koní, historických vozidiel, parných lokomotív a haldu vojenskej techniky, ktorá na miesto natáčania dorazila z každého kúta Európy. Keď bolo natáčanie po 61 dňoch u konca, nastal čas 16-mesačnej postprodukcie v Los Angeles, kde žije režisér Nikolai Müllerschön. Prvá verzia sa potom testovala na amerických divákoch a až potom sa film dočkal premiéry v Nemecku presne v deň letcovho 90. výročia úmrtia – 21. apríla 2008. (PeterJon)
  • V čase 1:19:01 je jasně vidět, že hořící bedny na zásoby jsou z OSB desek (desky lepené z dřevěných třísek), což neni možné, protože děj filmu se odehrává v době 1. světové války, kdy ještě systém výroby OSB desek nebyl znám. (Ace.A.T.L.)

Reklama

Reklama