Reklama

Reklama

Souboj s nebem

  • Česko Bitva na nebi (festivalový název) (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Marcos, který je řidičem v rodině generála, unesl se svou ženou malé dítě kvůli výkupnému, ale děcko nečekaně zemřelo a Marcos se tím trápí. Když veze generálovu dceru Anu z letiště, svěří se jí a Ana, která se prostituuje pro vlastní potěšení, mu pro útěchu nabídne sex. Marcose nepřestávají sužovat výčitky svědomí, a vydá se proto se zástupem kajícníků na pouť k Panně Marii Guadalupské. Ve svém druhém filmu, vybraném letos do hlavní soutěže v Cannes, se Carlos Reygadas vrací k tématům, jež rozvíjel už ve svém pozoruhodném debutu Japonsko. Jsou to témata sexu, smrti a duchovního rozměru života. Vztah Marcose, Any a Marcosovy ženy je zasazen do tísnivé atmosféry přelidněné metropole, kde chudší vrstvy obyvatel domorodého původu nejsou s to zakořenit v městském prostředí, hledají náhražková uspokojení a duchovní spásu v náboženství. Záběry orálního sexu, jimiž režisér nešetří, nepůsobí ani trochu pornograficky, naopak získávají v kontextu filmu až metafyzický rozměr. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (75)

Matty 

všechny recenze uživatele

První záběr je prostě úžasný – postaršího obtloustlého Mexičana tři minuty feluje pěkná mladá dívka. Jindy bych výše uvedené mínil ironicky, tentokrát nikoliv. Ten film se mi líbil a nikoliv jenom kvůli zmíněné dívce. Není snadné popisovat své pocity během filmu. Mimořádně dlouhé záběry, často bez jediného slova, rámují strhující příběh na věčné téma „zločin a trest“. (Adjektivum „strhující“ zní u podobného snímku nepatřičně, ale syžet opravdu vtáhl do (ne)děje.) Film každou scénou vypovídá o věcech univerzálních, aniž by přestal být úzce spjatý s Mexikem, zemí, kde někdo jedná amorálně proto, že chce auto a někdo proto, že jej auto již omrzelo. Sociální propast mezi „po zbytečnostech toužícími“ a „zbytečnostmi zavalenými“ se stírá až v samém závěru, kdy minimálně jedna postava nachází štěstí za cenu maximální oběti. Velmi zajímavá je práce kamery, která nám často úmyslně neukazuje to, co bychom rádi viděli. V klíčové scéně „splynutí“ si dokonce dovolí odvrátit pohled na několik dlouhých minut, aby nám nabídla nijak fascinující scenérii Mexico City. Projev režisérovy úcty k postavám, anebo jediný způsob jak zaznamenat nezaznamenatelné? Souboj s nebem (přesněji asi Souboj v nebi) je každopádně lépe pochopitelný přes cítěné než přes viděné. Zážitek z něj nemohu označit za duchovně očistný, ale šlo o novou a přitažlivě neobvyklou filmovou zkušenost. Takže ano, s pokorou uznávám, že i art filmy typu „jako noc před popravou dlouhý detail tváře, po které stéká kapka potu“ mohou mít něco do sebe. Apendix: Všimněte si, jak si na různých plakátech poradili s přednostmi Anapoly Mushkadiz (někde je zakrývá titul, někde její rozpuštěné vlasy a někde nic, což je pochopitelně nejmilejší verze). 80% Zajímavé komentáře: tron, betelgeuse, Radko ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Herecké výkony a panujúca filmová atmosféra vo mne bohužial nevyvolali žiadne špeciálne asociácie. Intrapsychický konflikt a pudový nátlak Ega na Superego, následný očistec a úporný zápas s vlastnými výčitkami svedomia podľa mňa zahrané na nedostatočnú, neprofesionálne. Téma prekrásna na filmové spracovanie...buď sa prejavila réžijná bezradnosť alebo herecká katastrofa. ()

Reklama

Rosomak 

všechny recenze uživatele

To, co mě na tom filmu nejvíc mrzelo, a kvůli čemu jsem nakonec dal "pouze" čtyři hvězdy, bylo to, že když si film vybral vizuální formu, která podporuje autentičnost a upozorňuje na realističnost a absenci nějaké "výběrové dramaturgie", tak jí stejně nedokázal celou dobu udržet a průběžně nejednou odskakoval vypůjčit si něco, co se s vybraným systémem prezentování dost tříštilo. Tím narážím na některé používání zvuků, hudby, přestylizovanou smrt atd. Ale některé momenty byly opravdu dokonalé. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dotyk mystéria zrodený z pozvoľna plynúcich obrazov smútku, svedomia a sexu v metropole Mexika. Úsporné dialógy a zpomalé tempo (niekedy až znehybnené) znásobujú pocity odcuzenosti pôvodne vidieckych obyvateľov, neľahké prekonávanie sveta veľkomestského cynizmu bez úcty k prirodzenosti, všeplatným hodnotám. Hriech a následné otlačené svedomie pohnú k púti za spásu duše, vzdialenú prírode v mene prchavých hmotných výhod (ktoré sa aj tak nedostavia), pošpinenú zločinným riešením dilemy, či je možné uchovať lásku k človeku v dvoch srdciach. Pod kožu sa vrývajúca hudba, pospájanie obrazov do výslednej podoby paralel, náboženských mystérií a spomalená filmová reč, s neustálym pripomínaním odtikávajúceho času, nenechajú ľahostajným nikoho (v dobrom alebo v zlom). Carlos Reygadas originálny autorský rukopis debutového Japonska posunul do smutnejších polôh, prírodné prostredie nahradil veľkomestom, ktorého vplyv na zranenia duše v pozemskom bytí už nedokáže vyliečiť ani katarzný výstup na vrchol a meditácia v objatí zelene. Čaká za pokorné prijatie viny a zobratie hriechov na svoje bedrá Nebo - večná felácia s tými, ktorých sme milovali ? ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

Battle in heaven je presne ten film, ktery se bud ohodnoti hodne spatne, nebo hodne dobre. Staci se podivat, jak je to hodnoceno tady na csfd, je to hodne rozporuplne. Je to hodně zvlastni dilo, v podstate si porad kladu otazku "Co tim chtel basnik rici?". Tady se doslovne hodi fraze, ze je to "o nicem". Ano, ten film se niceho nedrzi, ne unosu, ne manzelu, ne te "kapitanske dcerky" a v podstate niceho. Na druhou stranu mi to hodne rychle uteklo 4/10 ()

Galerie (24)

Zajímavosti (8)

  • Preplnené pouličné scény boli natočené v skutočnom dave bez komparzistov. Operátora kamery jednoducho umiestnili na kolesový vozík a tlačili ho ľudia v dave. (Arsenal83)
  • Režisér Carlos Reygadas sa rozhodol nezamestnať profesionálnych hercov, pričom predpokladal, že chýbajúca herecká príprava bude mať pozitívny vplyv na prirodzenosť a dôveryhodnosť postáv. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Mexico City (Mexiko). (Arsenal83)

Reklama

Reklama