Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ženu unese během rutinního letu neznámý muž a hrozí jí, že zavraždí jejího otce. Tak je vtažena do komplotu proti jistému politikovi; má totiž svému únosci pomáhat při jeho likvidaci. (Filmbox)

Videa (1)

Trailer

Recenze (445)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Craven pořád umí, s napětím očekávám 25/8. Na Nočním letu je zajímavá především ta část v letadle, kdy probíhá nepřetržitá konfrontace mezi charismatickým záporákem Cillianem Murphym a sympatickou Rachel McAdams. Výsledný dojem stahuje dolů poslední půlhodinka, na čemž nese vinu scenárista, nikoli Craven - ocenil bych něco drsnějšího a nekompromisnějšího. Ale jinak je Red Eye příjemný napínavý thriller, který divákovi uběhne jako voda. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

VHS/// Obsazení 8/10 Děj 9/10 Atmosféra 10/10 Prostředí 8/10/// +skvělá Rachel McAdams, opět výborný Cillian Murphy, obrovské napětí, spád, motivace hlavní hrdinky -no nic mě nenapadá/// Parádní let, sice krátký, ale možná díky tomu tak našlápnutý. Není čas na řeči kolem, hned se de na věc a vy se bavíte od prvních minut. K závěru to graduje a vám nezbývá než žasnout a vřískat nadšením. Jsem rád, že jsem na to nešel do kina, protože tam bych se asi nemohl odvázat tak jako doma, kdy jsem nervózně chodil po místnosti a dělal další impulzivní věci. Jsme nadšený./// Celkem 88%/// ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Škoda,potenciál tohoto filmu byl mnohem, mnohem větší než nemastný, neslaný výsledek. Chybělo jen málo a mohl se zrodit nápaditý áčkový komorní thriller, který se sice nemohl plně vyrovnat ale zcela jistě výrazně přiblížit kvalitámTelefonní budky. Lze ocenit původní nápad a kvalitní herecké obsazení.Mc Adams a zejména Murphy přitom sami zvedají úroveň snímku o 20%.Až do Lisiina úniku z letadla je atmosféra filmu výborná a napětí by se dalo krájet nožem. Jenže poté dojdou scénáristovi a režisérovi nápady a kvalita se řítí dolů jak parašutista bez padáku.Jednání postav ztrácí jakoukoli logiku a důvěryhodnost. Závěrečný souboj v otcově domě je už jen sbírkou těch nejotřepanějších žánrových klišé...Ve Vřískotu si s nimi právě Craven dosytosti vyhrál a zde jim podlehl. Jsem si jistý,že zparodovat závěr tentokrát nebylo jeho cílem. Celkové hodnocení 60%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rachel McAdams je kost, Cillian Murphy úchyl a spolu jim to děsně sekne. Až by někteří diváci mohli během rozehřívací seznamovačky nabýt dojmu, že sledují romantickou komedii s atypicky chytrými dialogy. Jenže sotva se aeroplán odlepí od země, hrdinčin strach z létání začne být odůvodněný. Jakožto film založený na trošku vypjatější konverzaci dvou herců mnoho kilometrů nad zemí má Noční let neskutečné grády. Především, ti herci jsou velmi talentovaní a jejich postavy nejednají dle tradičních klišé podobných filmů (jinými slovy: používají hlavu, což má u Jacksona dvojí význam). Velmi dobře zde také funguje stísňující pocit člověka uvězněného ve velké železné krávě, ze které nelze prostě utéct. Komorní, místy vtipné „škádlení“ se teprve s dosednutím na zem mění ve stále ne zcela tradiční thrillerovou pronásledovačku. Dočkáme se sice sípajícího maniaka a hrdinky, která již stihla odhodit dva ze svých svršků, ale důvod jeho sípavosti, zbraně, jež ona použije i samotný fakt, že ke všemu dochází za bílého dne, je nevšedně osvěžující. Stejně jako jiné „post-eleven“ filmy spjaté s létajícími objekty a teroristicky orientovanými původci zla, lze si i sledování Nočního letu zpestřit hledáním paralel k 11. září. Lisa, zocelená dřívější traumatickou zkušeností, opakovaně nasazuje krk, aby již k ničemu podobnému nedošlo. Má sice větší strach, ale svět je pro ni díky tomu o něco bezpečnější. Dvojakým způsobem lze také chápat jiné rozložení sil na zemi a ve vzduchu (kde je oběť bezbrannější).Tyto boční proudy nijak nenarušují proud hlavní a nebrání vám vnímat Noční let coby tak akorát vydatnou žánrovou jednohubku. Čili dobré, v porovnání s takovým Firewallem dokonce hodně dobré. 75% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Adrian, Marius, tron, Tommy987, klerik ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

70%. Die Hard v kombinácii s Under Siege pre teenagerov. Bez jedinej prestávky na výdych, dynamický od úvodných "dravých" titulkov až po samotný záver. Prvé 2/3 filmu sú nielen v rámci subžánru "teenage thriller" takmer bezchybné. Logické lapsusy sa síce nájdu, ale tie sú spoľahlivo tlmené nonstop napätím v každom obraze (vďaka šikovnej montáži a neustálemu napredovaniu deja, ktoré kulminuje v perfektne načasovanom a vygradovanom twist pointe). Podporuje to výborná práca s mizanscénou v stiesnenom priestore lietadla, ako i zaujímavé nasvietenie hlavného záporáka (mimoriadne presvedčivý Cillian Murphy) - vždy v ostrom kontraste s jeho najbližším okolím, čím je jeho prítomnosť a dominancia v obrazoch značne zvýraznená. Wes Craven práve v týchto chvíľach ždíma zo seba tvorivé maximum. O to viac zamrzí záverečná tretina filmu, kedy prenesím deja mimo lietadla scenáristi začali operovať s oveľa väčšou vykonštruovanosťou príbehu vsádzajúceho body obratu na náhody, ako i nepresvedčivým prerodom nedobrovoľného "hrdinu" na neohrozeného "hrdinu". Dynamickosť v scénach síce nepoľaví, ale atmosféra razom padá o niekoľko podlaží nižšie. Klinčekom do rakvy je pre film jeho finále, ktoré vkĺzava takmer do sebaparódie s pomrkavaním na diváka v radení tých najzákladnejších klišé (ak to mal byť tvorčí zámer, tak u mňa sa žiaľ minul účinku). Veľká škoda, pretože po výborných 2/3 ostáva na jazyku horká pachuť premárnenej šance. ()

Galerie (87)

Zajímavosti (20)

  • Při natáčení scény na záchodě v letadle Cillian Murphy omylem hodil s Rachel McAdams o zeď tak, že se bouchla do hlavy a půl hodiny byla v bezvědomí. Na DVD je tento záběr přidán do sekvence přebreptů. Když potom byla Rachel připravená pokračovat v práci, Cillian se bál točit scénu znova. Ve scéně použité ve filmu lze vidět, jak ji drží zezadu na hlavě a chrání ji, aby se znovu nebouchla. (Martinibaby)
  • Scénárista Carl Ellsworth – i když je debutant – pracoval jako jediný na scénáři Nočního letu. Později uvedl, že čekal možnost, že ho vymění kdykoli od první stránky po skutečné natáčení. (imro)

Reklama

Reklama