Režie:
Wes CravenScénář:
Carl EllsworthKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Marco BeltramiHrají:
Rachel McAdams, Cillian Murphy, Brian Cox, Jayma Mays, Angela Paton, Colby Donaldson, Max Kasch, Jack Scalia, Robert Pine, Rand Gamble, Jenny Wade, Kyle Gallner (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ženu unese během rutinního letu neznámý muž a hrozí jí, že zavraždí jejího otce. Tak je vtažena do komplotu proti jistému politikovi; má totiž svému únosci pomáhat při jeho likvidaci. (Filmbox)
Videa (1)
Recenze (446)
Vzhledem k tomu, že jsem vždycky považoval Noční můry a vřískot spíš za směšné, než kultovní, jsem přistupoval k novému Cravenovu filmu dosti skepticky. Ovšem i slepé kuře občas zrno najde a já se (bohužel jen skoro) po celých 85 minut příjemně ošíval a se zaťatými pěstmi čekal, co bude dál. Zvláště dokud děj neopustí palubu letadla, je to na poctivé 4*. Cilian Murphy je sympaticky děsivý a jeho chladně výhrůžný pohled mrazí v zádech. I Rachel McAdams zvládá svou roli nečekaně uvěřitelně až na příliš akční konec. Ke konci se to ovšem mění v klasickou Cravenovskou domácí honičku a hlavně dialogy nabývají poněkud na trapnosti. Po druhém shlédnutí i přes Rachel, která je k sežrání, snižuju na 3. ()
Wes Craven asi zjistil, že v hororu je celkem provařenej, tak se pokusil přesunout do jiného, i když ne moc vzdáleného žánru. A to do thrilleru. Zřejmě moc lidí nepřekvapí, že se mu tento přechod podařil celkem bez problémů, jelikož Craven používá prakticky stejné finty jako v hororech, akorát, že zde vypadají hodně svěže. Jednoduchý příběh, kterým se noční let vyznačuje, rozhodně není na škodu, jelikož díky krátké délce film uhání velmi rychle a plynule dopředu. Co se musí Cravenovi uznat je to, že naprosto parádně dokáže přejít z jakéhosi romantického úvodu do atmosférické prostřední části, jež se odehrává na palubě letadla. Zde právě rozvíjí svůj atmosférický um, který diváka nutí neustále sledovat obraz. V závěru se sice opět nechává strhnout do klasického vřískotového stylu, kdy bad guy, který byl celou dobu nad věcí padá jak idiot přes židle a tropí jednu chybu za druhou. Hlavním důvodem úspěchu, kromě režie je rozhodně herecké obsazení. Cillian Murphy mě zatím nezklamal nikdy a i tentokrát je naprosto úžasný. Dokáže předvést jak svou milou tvář, tak tu psychopatickou. On je prostě pro role psychopatů jako stvořený (vzpomeňme na Batman begins). K tomu Rachel McAdams je pěkná a herecky za Cillianem nijak nezaostává. A jelikož Wes je ve svém oboru třída, dokáže v každém záběru ze svých dvou hlavních herců ždímat naprosto vše. Hudba dotvářející film je rovněž poměrně vydařená a snímku přidává na atmosféře ještě víc. Noční let je hodně podařeným thrillerem, který rozhodně nenudí a zaručeně pobaví i na několikáté shlédnutí. ()
Rachel McAdams je kost, Cillian Murphy úchyl a spolu jim to děsně sekne. Až by někteří diváci mohli během rozehřívací seznamovačky nabýt dojmu, že sledují romantickou komedii s atypicky chytrými dialogy. Jenže sotva se aeroplán odlepí od země, hrdinčin strach z létání začne být odůvodněný. Jakožto film založený na trošku vypjatější konverzaci dvou herců mnoho kilometrů nad zemí má Noční let neskutečné grády. Především, ti herci jsou velmi talentovaní a jejich postavy nejednají dle tradičních klišé podobných filmů (jinými slovy: používají hlavu, což má u Jacksona dvojí význam). Velmi dobře zde také funguje stísňující pocit člověka uvězněného ve velké železné krávě, ze které nelze prostě utéct. Komorní, místy vtipné „škádlení“ se teprve s dosednutím na zem mění ve stále ne zcela tradiční thrillerovou pronásledovačku. Dočkáme se sice sípajícího maniaka a hrdinky, která již stihla odhodit dva ze svých svršků, ale důvod jeho sípavosti, zbraně, jež ona použije i samotný fakt, že ke všemu dochází za bílého dne, je nevšedně osvěžující. Stejně jako jiné „post-eleven“ filmy spjaté s létajícími objekty a teroristicky orientovanými původci zla, lze si i sledování Nočního letu zpestřit hledáním paralel k 11. září. Lisa, zocelená dřívější traumatickou zkušeností, opakovaně nasazuje krk, aby již k ničemu podobnému nedošlo. Má sice větší strach, ale svět je pro ni díky tomu o něco bezpečnější. Dvojakým způsobem lze také chápat jiné rozložení sil na zemi a ve vzduchu (kde je oběť bezbrannější).Tyto boční proudy nijak nenarušují proud hlavní a nebrání vám vnímat Noční let coby tak akorát vydatnou žánrovou jednohubku. Čili dobré, v porovnání s takovým Firewallem dokonce hodně dobré. 75% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Adrian, Marius, tron, Tommy987, klerik ()
Jednoduchý a přitom efektní námět ve stylu Telefoní budky. Dusná atmosféra, chytré dialogy, občas dokonce humor. Krásná Rachel McAdams, která s přehledem uhraje i fakt, že polovinu filmu má v očích slzy (od toho možná původní název Red Eye) - až vám připomene Sidney z Vřískotů. A hlavně Cilian Murphy, připomínající ty staré dobré záporáky, kterým v koutku duše fandíte. Jenže pak jsou tu taky zbytečné scény, které slouží k prodloužení stopáže (Brian Cox vyjde na verandu, podívá se na BMW a zase zajde), sem tam kolaps logiky a hlavně zápěrečné zaškobrtnutí, které z efektního bad boye udělá standartního šášulu. ()
Mohl to být tak brilantní thriller. První polovina je skvělá, napínavá, originální a dokáže diváka zarazit do křesla. Skvělí herci, z Cilliana Murphyho šel až strach, toho psychopata jsem mu věřila na 100%. Pak však přichází druhá polovina, kde už film padá až k béčkovým thrillerům, už zde není nic originálního a ten konec, který už tušíte, se jen oddaluje. Strašná škoda. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (20)
- Interiéry lietadla, kde prebiehala časť natáčania, sú interiérmi Boeingu 767. Pri viacerých záberoch zvonku však možno rozoznať iné typy lietadiel, ako Airbus A320, Boeing 727, Boeing 737 a Boeing 777. (MikaelSVK)
- Režisér i scénárista si ve filmu střihli cameo – Carla Ellswortha uvidíte v letištní hale, kde se o něho opírá jedna ze třech spících žen, zatímco Wes Craven skončil na podlaze ve střižně – nedokázal totiž udržet kamennou tvář během scény v letadle. (imro)
- Při natáčení scény na záchodě v letadle Cillian Murphy omylem hodil s Rachel McAdams o zeď tak, že se bouchla do hlavy a půl hodiny byla v bezvědomí. Na DVD je tento záběr přidán do sekvence přebreptů. Když potom byla Rachel připravená pokračovat v práci, Cillian se bál točit scénu znova. Ve scéně použité ve filmu lze vidět, jak ji drží zezadu na hlavě a chrání ji, aby se znovu nebouchla. (Martinibaby)
Reklama