Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Satirická komedie, v níž Charles Grodin zastal hned tři funkce (scénář, produkci a jednu z hlavních rolí), vypráví o tom, jak se v Hollywoodu utrácejí miliony. Děj se točí kolem dvou paralelních linií. V jednom příběhu slíbil vedoucí producent hollywoodského studia Joe Mulholland (Walter Matthau) svému umírajícímu příteli, že bude produkovat film o „lásce v sexu“. Problémem zde však je, že pro daný název není k dispozici žádný scénář – dle hollywoodských měřítek menší problém. V druhém příběhu je pak Herb Derman (Charles Grodin) najat coby člověk, který musí zmíněný scénář vytvořit, v dané chvíli je ovšem až po krk ponořen do manželských slibů a je pro něj velmi obtížné skloubit osobní život s psaním. Oběma příběhy pronikají parodie na nejhorší zákulisní machinace Hollywoodu. Svižný děj snímku doplňuje vynikající herecké obsazení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (4)

Aelita 

všechny recenze uživatele

"Dinosaurus přichází, dinosaurus odchází. Proč k tomu došlo, můžeme se ptát. Když lidé přichází a lidé odchází, proč k tomu dochází, můžeme znát." Dinosauři a lidé přicházejí a odcházejí, Hollywood zůstává. ___ "Negativní přístup k nápadům Hollywoodu je bezpečný způsob života. V 90% případů budete mít pravdu." ___ Když člověk vidí, jak obyčejní až primitivní a zkostnatělí jsou hollywoodští producenti a jejich nápady a postupy, stěží pochopí, odkud se berou ty filmy, které hltá celý svět. Pravda je, že tento film je jenom parodie na klasický Hollywood a nelze ho brát vážně, ale i tak lze postřehnout základní recept úspěchu hollywoodských filmů, a ten spočívá v tom, že Hollywood ví, jací jsou lidé a co potřebují. Tajemství zní – lidé jsou v podstatě velice jednoduší tvorové, u kterých pod tenkou rozumovou skořápkou bují nebo chybí emoce. Hlavní je nakrmit emoční potřeby lidí. Primární emoce a základní příběhy – láska, nenávist, strach, radost, smích, smutek, přátelství, zrada, tajemství, objev, ztráta, vítězství, erotika, smrt, zrození, překvapení atp. – to jsou ty hlavní složky. Forma filmu může být sebevíce složitá, moderní, ale podstata obsahu musí oslovit toho přírodního tvora, který se skrývá v každém divákovi. Za dobu své existence Hollywood nahromadil nespočet receptů, jak uvařit, upravit a naservírovat správné jídlo, stačí jen smísit ty nutné ingredience. A nakonec i samotnými hollywoodskými producenty a tvůrci hýbou primární základní emoce a podněty, které se odráží v jejich práci, což tento nenápadný film skvěle potvrzuje. Mimochodem jeho nenápadná forma skrývá jemný ironický humor, jenž po převalování v mozku vytváří inteligentní dochuť, která časem sílí. ()

Reklama

Oskar 

všechny recenze uživatele

Filmový producent Walter Matthau slíbí umírajícímu kolegovi, že natočí film podle bestselleru "Láska v sexu". Knížka je převážně obrázková, takže kosa velkorysého gesta záhy padne na kámen zápletky. Najatý režisér je blázen, scénárista loser s tvůrčím blokem... Znáte to. Bylo to tu mockrát. Ale zatímco jiné filmy pojednaly ošidnost zrodu filmů zábavně, Filmový svět je stejně bezradný jako neexistující film, o kterém vypráví. Něco tak bezdějového jsem už dlouho neviděl. Říkám si, že způsob, jak ten film resuscitovat, by se přitom našel. Třeba udělat z něj retro. Postavení producentů a tvůrčích profesí beztak představuje Filmový svět už na svou dobu značně anachronicky a korunu všemu nasazuje postava cca osmdesátiletého afektovaného herce, který tvůrcům radí, jak by měl film vypadat, aby vyhověl měřítkům klasik s Gablem, Bogartem a spol. Ponechme stranou, že ho Steve Martin hraje hrozně, ale řekl bych, že právě v této epizodní figurce se skrýval potenciál. Kdyby se film odehrával někdy v půlce 60. let, kdy se míjely ve dvěřích starý a nový Hollywood a kdy postupně bořená tabu ty dveře jedněm otvírala, druhým zavírala, mohlo z toho něco být. Pokusy angažovat uvadající hvězdu učesaných klasik do něčeho ordinérního by poskytly dostatek materiálu pro situační humor, který ve filmu pro samé tlachání téměř nenajdete. Ale nemá smysl fantazírovat o tom, co by, kdyby. Řeknu to tak - pokud je Sunset Blvd. (1950) gotickým románem a Adaptace (2002) rozsáhlou esejí o tvůrčím procesu, Filmový svět je ve vztahu k nim novinový fejeton o pěti odstavcích. Dobře se čte, rychle ho vstřebáte, ale nedá vám nic trvalého. 40% ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama