Režie:
Wes BallScénář:
T.S. NowlinKamera:
Gyula PadosHudba:
John PaesanoHrají:
Dylan O'Brien, Dexter Darden, Thomas Brodie-Sangster, Rosa Salazar, Ki-hong Lee, Giancarlo Esposito, Nathalie Emmanuel, Kaya Scodelario, Will Poulter (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V epickém finále trilogie Labyrint vede Thomas (Dylan O’Brien) svou skupinu unikajících Placerů na jejich poslední a nejnebezpečnější misi. Musejí se poprat o naději ve světě, který se hroutí pod tíhou zákeřné nemoci, musejí bojovat o přežití mezi nakaženými a nepříčetnými „raply“ na straně jedné a nevyzpytatelnou organizací Z.L.S.N. na straně druhé. Mohou vůbec ještě někomu a něčemu věřit? Aby Thomas zachránil sebe i své přátele, musí proniknout do legendárního Posledního města, labyrintu řízeného Z.L.S.N. Toto místo se může stát nejhroznějším bludištěm ze všech. Ten, kdo tuto misi přežije, získá odpovědi na všechny otázky, které si Placeři položili od chvíle, kdy poprvé dorazili do labyrintu. (Cinemart)
(více)Videa (10)
Recenze (368)
Predchádzajúce diely som nevidel a asi po tom ani netúžim. Ale nie je to zlé. Dá sa na to pozerať. Kamera je výborná a má to super tempo - čo je pri minutáži akú to má naozaj veľké plus. Len to skrátka neprináša nič nové. Nie je tam žiadna postava, scéna, alebo myšlienka, ktorá by vo mne zarezonovala. Možno že som na takéto teen filmy už značne starý. Každopádne som si aj od vyvrcholenia série sľuboval omnoho viac. Toto mi príde ako začínajúci film, ktorý ma ukázať predzvesť ďalších udalostí. Ale oceňujem dobre zvládnutý pátos. To je dakedy pri takýchto filmoch ťažké. Vidno že pre Wesa Balla je toto niečo ako srdcovka. ()
Byť se na první díl nikdy nepodařilo zcela navázat silou přítomného okamžiku, převládá u mě velká spokojenost. Útěk o čtyři roky dříve vytěžil premisu neznámého prostoru, nebezpečí i charakterů na maximum a dokázal sázet překvapení s železnou pravidelností. Po odhalení toho, o co celou dobu jde, se logicky musely brát klíčové ingredience jinde, ať už v překvapivě velkolepých exteriérech nebo přehršli vedlejších postav. A ve chvíli, kdy Thomas a spol. nakračují do finále, mají až trochu smůlu, že se podobají svým souputníkům z žánru young adults, zejména Hunger Games, v menší míře pak i z (bohužel nikdy nezfilmovaného) finále série Divergence. Opět se míří do jámy lvové, k posledním konfrontacím a osudovým dialogům uprostřed smrtící vřavy a i v případě Vražedné léčby zaklapne všechno na jedničku navzdory bolestivým ztrátám nebo zdánlivě přehroceným akčním scénám hrstky hrdinů proti hromadě nepřátel. Emocionální i akční stránka jsou dokonce vyváženější než v případě novými postavami nabitých Zkoušek ohněm a byť bych byl rád, aby se z celé trilogie vyklubal ještě o něco větší komerční hit, spokojím se nakonec s tím, že i přes produkční potíže dokázala do poslední kapitoly vjet plnou rychlostí. A vlakem. ()
Tak jsem to nakonec zvládl se ctí. Nebo, že by to zvládl Wes Ball? Závěrečný díl Maze Runnera byl nakonec překvapivě dobrý. Po prvním dílu jsem byl natěšen na dvojku, která mě ale neskutečně zklamala a tak jsem logicky jen velmi neochotně přistoupil na to se podívat, jak dopadne celá tahle young adult frančíza ne pro 12ti leté holčičky, ale pro 14 ti leté chlapečky. A dopadla, světe div se, skvěle. Už sice nedám 4 hvězdy, protože stopáž byla prostě přepálená a kdyby se vystřihlo 20 minut vcelku zbytečných scén, vůbec nic by se nestalo a odsýpalo by to celkově mnohem rychleji. Ale jinak to celé vypadá jako mohutný blockbuster za 150M+ a ne jako relativně levná záležitost s rozpočtem, který se vešel do 70ti mega. Wes Ball to teda naleštil, a celé tahle jasná blbina s jasným cílem, působí jako opravdu drahý film. Postavy jdou prostě do future tech města pro kámoše a celé se to klasicky podělá. Aidan Gillen zápoří dobře, ale už jsme viděli lepšího "Malíčka". Kamera, střih, CGI a především kulervoucí úvodní akční jízda s vlakem, u které mi opravdu spadla brada. Jo, nakonec důstojné zakončení tak trochu jiné, dospělejší young adult ságy. 70% ()
Zatím nejlépe hodnocený poslední díl trilogie se mi paradoxně líbil nejméně, a to zejména díky okatému kopírovaní od jiných filmů, což je bolestně citelné zejména v úvodní sekvenci. Rovněž musím konstatovat, že nápad udělat z filmu vysokooktanovou akční záležitost výslednému dojmu převážně ubírá na atraktivitě. Najednou totiž vidíte všechny ty nedostatky, kterými film trpí a všechny ty ploché, "horkou jehlou" ušité hlavní charaktery. Takže ve finále dostanete plytký film plný "CGI" akce, výbuchů a honiček, u kterého Vám bude srdečně jedno, co se hlavními kašpary, pardon, herci, stane. A to je vzhledem k úspěchům prvních dvou dílů vážně velká škoda. „But we started it together, we might as well end it that way too.“ ()
Původně komorní postapo se ve finále trilogie definitivně přeměnilo v regulérní akční sci-fi nářez. Ball odvedl kus kvalitní práce a k dokonalosti to nedotáhl jen kvůli intelektuálním mantinelům předlohy, která cílí hlavně na mladistvé. Sice už to není sausage party, ale i tak mohly dát Scodelario s Emmanuel větší prostor. ()
Galerie (71)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (13)
- Lawrencovi vojáci odboje mají i české útočné pušky VZ 58. Můžeme si toho hlavně všimnou ve scéně, kdy Thomase (Dylan O'Brien) a Newta (Thomas Brodie-Sangster) převážejí v dodávce do útočiště, kde potkají Gallyho (Will Poulter). (UncleMorty)
- Výroba a autorizovaná distribuce filmu podpořila více než 15 000 pracovních míst. (BMW12)
- Vlasy herečky Rosy Salazar, která hraje postavu Brandy, jsou v tomto díle delší a věrnější předloze, než její krátké vlasy v Labyrint: Zkoušky ohněm (2015). Důvodem bylo, že herečka ve stejné době točila také film Alita: Bojový anděl (2018). (NiWi)
Reklama