Reklama

Reklama

Chuť melounů

  • Česko Umíněné mraky (festivalový název) (více)
Trailer
Erotický / Drama / Muzikál / Komedie / Sci-Fi
Tchaj-wan / Francie, 2005, 114 min

Obsahy(1)

V zatím posledním filmu režiséra Tsai Ming-Lianga je řada prvků, jež se objevily i v jeho snímku z roku 2001 Kolik je tam hodin? (byl uveden na MFF Karlovy Vary v sekci Horizonty oceněné filmy). Dívka jménem Shiang-Chyi se vrací z Francie domů a v Tchajpeji zjišťuje, že celé město trpí nedostatkem vody. Náhodou se setkává s prodavačem hodinek Hsiao-Kangem, jehož zná z dřívějška, a něžná romance pokračuje v jejím bytě. Dívka ovšem netuší, že Hsiao-Kang nyní točí pornografické videofilmy a že přímo v sousedství se dějí podivné věci a setkávají se tam podivní lidé. Co se stane, když jim Shiang-Chyi zkříží cestu? Útržkovité filmové vyprávění je protkáno živými a imaginativními hudebními sekvencemi, které diváky vzdalují od tajemných věcí, odehrávajících se v dívčině bytě. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Filmu dominují dlouhé (na současné poměry dokonce velmi dlouhé) statické záběry, ve kterých se odehrává minimum akce. Každý záběr je pozoruhodný z hlediska pečlivé kompozice, přičemž v některých případech je zaběrování řešeno tak, že hlavní předmět zájmu ve scéně není přímo vyobrazen. Vyskytuje se zde jen minimum dialogů, postavy jsou stejně málomluvné jako ty z Kitanových nebo Kim Ki-dukových filmů. Takováto koncepce je pak několikrát narušena z hlediska mizanscény pozoruhodnými muzikálovými čísly, které mi však kupodivu vůbec nepřipadaly rušivé vůči zbytku, a to nejspíše díky všeobjímající bizarnosti. Je to super, ale jednou by se Tsaiovi to "vojebávání" diváka mohlo vymstít, neboť s onou koncepční vyprázdněností a moc moc chtěnou bizarností takzvaně bruslí na zatraceně tenkém ledě. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Je to můj první film od tohoto režiséra a asi jsem na takovou „ ujetost „ nebyla připravená. Některé záběry mi vyloženě víc než nesedly, což bylo zřejmě účelem, ale ..... prostě mi nesedly. Mix erotiky, porna, perverzí a barevných hudebních vsuvek. A v jedné z hlavních rolí - meloun. Rozhodně velmi podivné !!! Nakonec, po pečlivém zvážení, za 3*. Muzikálová čísla jsou úchvatná a úvodní melounová milostná scéna. nezapomenutelná, i když v době nedostatku vody sebou nese jistá, následná rizika : -). Vidět to znovu, ale už nechci. ()

Reklama

d-fens 

všechny recenze uživatele

Opustenosť, sociopatia, neschopnosť nadviazať kontakt, uzavretosť vo vlastnom svete, redukcia vzťahov na uspokojenie telesných potrieb....a do toho raz optimistické, inokedy posmutnelé ale nerezignované hudobné klipy, ktorých text je asi niečím ako maniakálne exaltovaným povrchným sprievodcom po myšlienkovom svete tohto filmu. Tieto hudobné vsuvky by samotné boli asi trápne (aj keď technicky a formálne sú veľmi pekné a nápadité), ale v kontexte filmu výborne ostro kontrastujú s rezignovanou atmosférou filmu, a podčiarkujú celkovú prázdnotu postáv.... Dievča aj túži po láske a snaží sa ju hľadať, chlapec sa rovnako nebráni pocitom, ktoré boli pre neho cudzie, ale žiaľ, celá táto túžba po láske končí otrasným precitnutím v poslednej scéne a poslednom zábere filmu.... Nemám rád konce takýchto filmov, pretože nikdy vlastne neviem, čo mi chcel režisér-autor povedať, resp. na ktorej strane stojí on. Je záver filmu niečo ako strašlivý obraz postmoderného človeka a kritika voči nemu (reflektujúc televízny "podmaz" vo filme, v ktorom reportéri miestnej tv-stanice informujú o katastrofálnom suchu v krajine, ponúka sa zaujímavá metafora "vyprahnutého" sveta s nedostatkom vody-lásky, ktorá je nahrádzaná melónom-melónovou šťavou ako symbolom sexu), alebo je to skôr forma zmierenia sa s prázdnotou našich životov, ktoré si napriek tomu máme užiť čo najviac, ako sa len dá?? .... "Chuť melónov" mi pripomenul mexický "Súboj s nebom", jeho mĺkvosť, obscénnosť, pomalé tempo, skúposť na slová, formálnu sofistikovanosť a estetickosť....ale žiaľ tu mi chýbal nejaký "hlbší" motív, napätie a snáď aj ten extrémny humanizmus, ktorý som cítil z mexického "Súboja" ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Jeden z filmov, kde bodové hodnotenie u mňa nehrá žiadnu rolu. Viac je pre mňa zaujímavejšie sledovať tento film v kontexte predchádzajúcej Ming-liangovej filmografie. Zatiaľ z videného ide jednoznačne o jeho najživočíšnejší film, v ktorom je pozoruhodné sledovať ako s každou novou, muzikálovou sekvenciou narastá v príbehu dominancia ženskej sexuálnej fantázie a aktivity až k eruptívnemu finále... . ()

zdepapepa 

všechny recenze uživatele

Těžko popisovat toto, co vlastně ani pořádně nevím co je za žánr, ale bylo tam porno, vtipy, muzikální čísla, asi i nějaké to drama a spousta, spousta melounů. Evropské filmové vody jsou lechce zatuchlé a tahle japonská mrštná rybička, která půjde na sushi, stojí za sledování pouze opravdovým labužníkům. Doporučuji s notnou dávkou sarkasmu a wasabi, jinak vás bude film neustále překvapovat. Na horké letní dny je to zajímavá vzpruha, která vám nedá spát (tedy pokud se dokážete prokoukat k finální, lehce šokující scéně, stejně jako já) ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Dávno předtím, než Ming-liang Tsai natočil právě Chuť melounů, tak často v žertu pronášel, že pokud se jeho filmy budou i nadále potýkat s finančními problémy, tak bude nucen přejít do pornografického průmyslu. (DaViD´82)
  • Režisér Tsai Ming-liang chtěl původně film zaměřit na příběh babičky, která zjistí, že její vnuk pracuje v porno průmyslu, ale když jeho kamarádka a spolu-režisérka Ann Hui nemohla hrát roli babičky, Tsai se rozhodl změnit tuto roli na mladou dívku a Chen Shiang-chyi si díky tomu zopakovala roli své postavy z Tsaiovy staršího filmu Kolik je tam hodin?. (HappySmile)
  • Spousta diváků při promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu opustila sál při finální scéně. (HappySmile)

Reklama

Reklama