Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Narodil se do doby, kdy lidi začala vozit pára a auta vypadala jako kamna na kolečkách. Než ve svých třiaosmdesáti letech zemřel, byl nejznámějším a nejbohatším mužem světa: Henry Ford, konstruktér benzinového motoru s vnitřním spalováním, zakladatel továrny na výrobu automobilů v Detroitu, který zavedl pásovou výrobu a standardizaci automobilových součástí. Jeho model "T" byl prvním sériově vyráběným automobilem a po světě jich jezdilo patnáct milionů! Dvoudílný životopisný film režiséra Allena Eastmana zachycuje nejen začátky Fordova snu dát světu auto, kterým by mohli farmáři jezdit z venkova do města a muži z města zase na venkov, ale také soužití se ženou Clarou a synem Edselem a vypráví i o Fordových aktivitách během druhé světové války a těsně po ní, které ho vynesly mezi nejvlivnější muže naší planety. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Turiec 

všechny recenze uživatele

Priemerný životopisný film o mužovi, ktorý zmenil spôsob zmýšľania a podnikania mnohých ľudí. Vybudoval obrovskú automobilku pomocou kvality aj ceny zaplavil svet autami, hlavne veleúspešným modelom T. Nezvládol však vzťah s vlastným synom. Za pozornosť stoja jeho vyjadrenia o Wall Street a bankároch. Akoby mi hovoril z duše... ()

RetroMan 

všechny recenze uživatele

Životopisné filmy mám moc rád, i patřičnou délku snímku (přes 3 hodiny) chápu jako potřebnou. Film pro zájemce o charismatickou osobnost Henryho Forda, kterou on bezesporu je, je však příliš dlouhý. Televizní zpracování mu trochu ubírá na kráse a atraktivnosti, ale pozorovat průbojnost a zatvrzelost Henryho Forda je lahůdkou, ze které by si měli brát ponaučení hlavně vrazi na Wall Streetu a vedení všech strojírenských korporací, hlavně Škodovka (ti by měli film vidět povinně jednou týdně, a to v neděli, po pracovní sobotě). ()

lev86 

všechny recenze uživatele

Je vidieť, že ide o televízne spracovanie, ktoré nemá stomiliónový rozpočet, ale aj tak ide o film, ktorý mi ešte dlho ostane v pamäti. Nechápem, komentár Retromana "Film pro zájemce o charismatickou osobnost Henryho Forda, kterou on bezesporu je, je však příliš dlouhý.", aký dlhý by si predstavoval životopisný film o človeku, ktorý zmenil svet - 1,5 hodiny? Veď aj tento trojhodinový film nezachytil veľa podstatného z jeho života (chýbala mi tam napr. zmeinka o jeho knihe Medzinárodný žid či o sociálnych programoch pre zamestnancov a jeho boji proti alkoholizmu), o Fordovi, ako aj o iných významných osobnostiach svetových dejín by sa dal natočiť aj seriál. Mne sa ten film nedal vôbec zdĺhavý, aj keĎ je pravda, že som si ho pozrel v dvoch dňoch. Filmu nemám veľmi čo vyčítať, snáď iba to, že v anglickom origináli som rozumel viac-menej všetkým okrem samotného Forda, to jeho akési mrmlanie popod nos mi dosť liezlo na nervy, aj keď zrejme Ford bol taký aj v skutočnosti. Vo filme som našiel aj zopár nezrovnalostí, halvne čo sa týka čísiel - Prvé auto Forda nestálo 850, ale iba 825 eur, Fordova továreň nebola zavretá rok, ale iba pol roka, ...Taktiež sa mi nepáčila retrospektíva na začiatku filmu - bola strašne mätúca, a ani som nepochopil jej zmysel. Ako milovník histórie zbožňujem životopisné filmy, hlavne také, ktoré ukazujú človeka takého ako naozaj bol (na rozdiel od rozprávky o Sisi z 50.- tych rokov), pretože aj v prípade Forda sa ukázalo, že história nie je čiernobiela, ako si to myslia najmä ľudia vychovaní komunistickým režimom. Škoda, že tento film nie je na obrazovkách našich TV častejšie, myslím, že by si z neho mali zobrať príklad najmä podnikatelia, ktorí si myslia, že zarábať sa dá iba zdieraním človeka. Ford totiž dokázal presný opak.... ()

Reklama

Reklama