Reklama

Reklama

Osmnáct výrostků

(festivalový název)
  • Japonsko Araši o jobu džúhačinin (více)

Obsahy(1)

Drama o střetu zodpovědného správce ubytovny s tlupou adolescentů v roli kolektivního hrdiny. Zkušený dělník z loděnice Šimazaki dostane od zaměstnavatele nabídku bezplatného ubytování ve firemní noclehárně na břehu moře, pokud se bude starat o její chod. Jak Šimazaki po zabydlení zjistí, bude to obnášet také péči o hejno mladíků, jimž se brzy stane nepříliš úspěšným vychovatelem. V práci jsou chlapci disciplinovaní, ale po návratu na ubikaci se promění v těžko zvladatelný dav. Frustrovaný správce už to chce vzdát, ale na místě ho drží pohledná Nobu, dcera barmanky z podniku, kam pravidelně po večerech dochází. Po společném výletu do města, kde si všichni vyhodí z kopýtka, jeden z neidentifikovaných mladíků Nobu na ubytovně znásilní. Šokovaná dívka nechce snášet tlak okolí a odejde do jiného města. Šimazakimu se nepodaří zjistit, kdo byl pachatelem, ale je pevně rozhodnut přivést Nobu zpět a dát jí najevo, jak moc o ni stojí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (4)

Renton 

všechny recenze uživatele

MFF KV .. Scénář: Yoshishige Yoshida .. I jediný film mi stačil, abych na další v karlovarské přehlídce z Japonské Nové Vlny už nezavítal. Bylo to dost průměrné, sociálně politický nádech byl všudypřítomný a proklamovaná drsnost nebo tvrdost byla hodně vlažná. Navíc i to znásilnění, které lehce rozehřálo jinak vlažnou podívanou nebylo nijak přínosně využito. ()

stub 

všechny recenze uživatele

V rámci Yoshidovy tvorby skutečně spíše průměr, přesto však snímek rozhodně stojí za pozornost. Faktem je, že i přes obsahovou nenáročnost klade na evropského diváka poměrně vysoké nároky. Naše vnímání funguje tak, že si ve filmech vybíráme některé klíčové momenty, které dovedeme snadno identifikovat s vlastní zažitou zkušeností a očekáváme, že na ně tvůrci (potažmo filmové postavy) vynesou odpovídající soubor reakcí.....a ono nic, trocha netečnosti, trocha beznaděje a život jde dál. V prostředí lhostejné lůzy (chlapci z filmu prominou, nemyslím to hanlivě) ovšem ani nelze nic jiného čekat a byť se tím pádem nedočkáme žádných divácky atraktivních zvratů, odměnou je nám právě poctivá autentičnost. Yoshida je tvůrce, který zcela ignoruje potřeby diváka a za to ho obdivuji - je protivné, snaží-li se mi režisér za každou cenu procpat do rektální oblasti. Jedinou výtku bych měl k technické stránce, kde je zjevné, že Yoshida, jehož specialitou jsou komorní dramata s malým, uzavřeným okruhem postav, má trošku problém zvládat velký ansámbl a při hromadných scénách se člověk místy neubrání dojmu, že některé postavy, které v obraze zrovna tvoří "křoví", vyvíjejí zcela nesmyslnou činnost, popř. si povídají samy se sebou apod. - to ale jen na okraj, kdyby člověk chtěl být hnidopich. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama