Reklama

Reklama

Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (732)

Marius 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je zjavne lepším režisérom, než scenáristom. Scenár Miami Vice je totiž doslova a do písmena televízny. Mann to samozrejme vie a preto nasádza do boja svoje vlastné režisérske zbrane. Na Collateral nadviazané použitím digitálnej kamery. A tu mám s filmom prvý problém. Pokiaľ v Collateral digitálna kamera zaberala výlučne nočné scenérie LA a kluby osvetlené žiarovkami či neónom, v MV ju Mannov kameraman Dion Beebe po prvý krát vytiahol na slnečné svetlo. Obraz v denných scénach je značne zrnitý a vadí to najmä vtedy, keď kamera zaberá veľké celky – more, či džungľu so sídlom hlavného bossa. V nočných scénach mi pripadá väčšia zrnitosť v niektorých záberoch skôr na prospech obrazu, pretože zosilňuje akýsi „dokumentárny“ charakter celkovej štylizácie vizuálnej stránky. Tento kvázidokumentaristický vizuál prispieva k tomu, že film pôsobí značne realisticky a divák má pocit, že je prítomný vedľa postáv priamo na scéne. Celý film je veľmi „klipovito“ natočený, nie je tu veľa dlhých záberov. Nepôsobí to však tak rozčuľujúco ako v Domino Ridley Scotta, hoci v porovnaní s Collateralom sa podľa mňa posunul Mann práve týmto smerom a veľmi dúfam, že stihne včas zastaviť než natočí podobne zbytočný film ako Domino. Na pomyselnej čiare medzi Collateralom a Dominom je totiž, pokiaľ ide o vizualitu, MV niekde v strede. Zvuk v MV je jedným slovom famózny. Divák si to síce naplno uvedomí až pri záverečnej prestrelke, ale podľa môjho názoru je po réžii ozvučenie filmu jeho najsilnejšou stránkou . Originálna hudba pôsobí veľmi príjemne, horšie je to s použitím piesní vo filme. Niektoré skladby sú použité výborne (linkinovský Numb či hudba na diskotéke v Miami, keď Colin tancuje s Li), naopak, nepáčila sa mi montáž Mobyho „One of these mornings“ do scény cesty na Kubu v motorovom člne, pretože vzhľadom k scéne, ktorú sprevádza vyznieva celok až gýčovo; tiež je pre mňa nepochopiteľné prestrihnutie kubánskej salsy v Havane do rockovej balady bez zmeny scény. Herecky je MV zvládnutý výborne na hlavných postoch a herci, i keď majú predpísané dosť schematické a ploché postavy sa s nimi vyporiadali slušne . Vzhľadom k predlohe by som však čakal viac vyprofilovaný profesionálny vzťah medzi Ricom a Sonnym. Pri sledovaní filmu som totiž mal pocit, že sú si akosi ukradnutí, i keď každý z nich je stvárnený kvalitne. Takto z hľadiska vývoja vzťahov medzi postavami ostáva hlavným ťahákom filmu osudová láska Sonnyho a Isabelle (ako vždy skvelá Gong Li – mimochodom na maili prijímam stávky na to či si dala alebo nedala upraviť nos kvôli MV). Poteší i to, že miest, kde by postavy mohli prednášať „veľké“ repliky, zahrajú čisto tvárou a mlčky . Najkrajšie je to vidieť v scéne keď Ricova priateľka leží v kóme a Rico sedí vedľa nej na stoličke. Celkovo môžem povedať, že tento ne-žánrový (akčný rozhodne nie je a na drámu je podľa mna slabo gradovaný) počin Michaela Manna ma nesklamal, ale ani neohúril. 8/10 ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Psychológia, tak vlastná Mannovmu majstrovskému dielu Heat bohužiaľ - ale z pochopiteľných dôvodov - chýba. Hrá sa tu na letnú nôtu. Scenár, s výnimkou zopár dialógových perličiek, je iba tuctovou krimi a dynamika filmu ani zďaleka neodpovedá sľubom nadupaného traileru. Majster Michael Mann však i tak z hovna uplietol bič, ktorý zanechá zopár zapamätateľných stôp. Pre mňa sú to Mobym podfarbená prvá spoločná plavba Colina Farrella a Li Gong v motoráku, tradičná nenapodobiteľná taktickosť a realistickosť mannovskej akcie a do tretice poetika záveru, z ktorého nikto nevychádza ako jednoznačný víťaz. ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Přes dvě hodiny trvající epizoda z Mannova dítěte jménem Robbery Homicide Division, které produkce zapíchla po první sezóně kvůli excesům tamního hlavního hrdiny, Toma Sizemorea. Právě v RHD si Mann vyzkoušel sílu digitální "ruční" práce a ukázal pořádnou porci reality, troufám si říct, že jinde neviděnou. A pak přišel s tímhle, všechno co si osahal, využil a ono to zase fungovalo a možná že ještě líp než dřív. Nemám co vytknout, snad jen že Gong Li na Marii Matiko nemá:) Tohle není taková ta pohodovka plná srandy jako třeba Mizerové. Tohle je policejní práce plná proher a malých výher, happyendy nečekejte a scén "OK, tak jo, já tu zbraň pokládám, hlavně pusťte rukojmí", se nebojte. Nejlepším Mannovým filmem pro mě zůstává Heat, ale Miami Vice je největší pecka minimálně tohohle léta. PS: Napodruhé a doma "v malém" to už nepůsobí tak nářezově - navíc když už víte, co se bude dít - ale kvalitní akčňák s osobním přístupem to bezesporu je. Pod 80% prostě nikdá nepůjdu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Nuda, nuda, nuda. Michael Mann neni proste muj typ rezisera. Hodnotim pouze film, bez porovnavani se serialem, ze kteryho jsem nevidel ani jeden dil. Jedinej klad filmu mi prisla kamera. Pusobi tu prirozenejc nez v Collateral, je dost syrova, ale zaroven je dost casto pekelne zrnitej obraz. Co se tyce pribehu, tak i kdyz se tvari maximalne realisticky a originalne a kdo vi co jeste, tak je plnej klise a podobny pribehy tu uz byli nekolikrat. A problem je, ze se taky bere smrtelne vazne, takze neni ani sance se zabavit u nejakejch hlasek nebo vtipku. A kdyz uz je ve filmu nejaka akce, ktery moc neni, tak hlavne vinou naprosto dementni hudby (Ktera je az asi na dve, tri pisnicky, debilni v celym filmu.) ztraci jakekoliv napeti. Ale kdyz to tak vezmu, ani jednou jsem nebyl za celej film napnutej. Vsichni herci se tvari maximalne drsne, at uz to jsou hlavni postavy nebo ten nejpodradnejsi poskok, takze to za chvily pusobi dost otravne. Navic posledni prestrelka, ktera mela velkej potencial, je totalne zkurvena. Ale jeste jeden klad tu je - zvuky, ty jsou pekelne vostry, az to malem rvalo usi. Mann nenatocil nijak vyrazne spatnej film, jen sem se proste nebavil, mozna by se mel neco priucit u Michaela Baye, aby vedel, jak natocit akci, protoze dramatickou cast vcelku zvlada. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Seriál Miami Vice z 80. let jsem neviděl, nemůžu tedy srovnávat s filmem. Typická Mannovská forma vyprávění, možná až příliš rozvláčná, rozstřesená digitální kamera vnáší hodně reálnosti až autenticity, závěrečná půlhodina výborná, s hutnou atmosférou, gradací a špičkově ozvučenou přestřelkou, herecké výkony skvělé, filmová hudba(Moby, Audioslave, ale i instrumentální skladby) výrazná a dotváří celkový ráz filmu. Úplně na mě dýchá miamská atmosféra - bary, přístavy, motorové čluny, palmy...možná se Mann snaží až moc o autentičnost, jeho předchozí snímek Collateral na mě zapůsobil lepším dojmem, přehledněji...možná proto právě dávám "jen" 4 hvězdičky...jeden z nejlepších filmů roku...135 miliónů(rozpočet)/164 miliónů(výdělek celosvětově) ()

Galerie (56)

Zajímavosti (29)

  • Colin Farrell komentoval svůj přístup ke stylizaci této podoby postavy Sonnyho Crocketta: "Když začínám pracovat na filmu, vždycky ze začátku trochu tápu v tom, kdo moje postava je a jaký má emocionální rytmy. Když na to dojde, začnu přemejšlet i o vnějších věcech, jako jsou vousy a podobně. Ti mi toho člověka pomáhá najít. Takže jsem třeba v jednu chvíli měl plnovous, začal jsem s ním blbnout a výsledkem byl ohavnej knír, co vypadal jako řídítka. Připadal mi ale celkem cool, tak jsem ho ukázal Michaelovi, kterej si taky nejdřív myslel, že je to odporný, ale když jsme pak dělali kostýmový zkoušky, nějak mu to vrtalo hlavou a nakonec změnil názor a rozhodl se, že to tak necháme." (NIRO)
  • Natáčení v Dominikánské republice pozastavili v říjnu 2005 na tři dny kvůli negativní reakci veřejnosti a střelbě, při které ochranka štábu zranila útočníka. Výstřely jsou údajně slyšet ve scénách z této země. Produkci dělal problém také hurikán Katrina, kvůli kterému se muselo rovněž přestat natáčet. (imro)
  • 135milionová produkce Universalu debutovala během úvodního víkendu (28. – 30. 7. 2006) v amerických kinech s výdělkem 25.7 mil. dolarů na prvním místě. I když to byl nejlepší začátek v kariéře režiséra Michaela Manna, celkový obrat se po rychlých propadech zastavil stěží na sumě 64.4 mil. dolarů. (imro)

Související novinky

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

16.05.2021

Hvězdy kultovního snímku Pulp Fiction Bruce Willis a John Travolta si po necelých třech dekádách zopakují spolupráci. Oba se totiž objeví v novém akčním filmu Paradise City. Snímek chystá režisér… (více)

Více Miami? Miami Vice

Více Miami? Miami Vice

13.05.2006

Společnost Universal Pictures si jednoho dne uvědomila, že Miami Vice byl v osmdesátých letech zatraceně úspěšný detektivní seriál navíc oceněný mnoha cenami a že když něco fungovalo už u filmu… (více)

Reklama

Reklama