Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Christopher DoyleHudba:
James Newton HowardHrají:
Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard, Bob Balaban, Sarita Choudhury, Jared Harris, Mary Beth Hurt, Freddy Rodríguez, Bill Irwin, Jeffrey Wright (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (534)
Jak už se někde psalo, Shyovy filmy, které prošly výhní kompromisů, byly lepší, než tento, u kterého dostal (vynutil si) MNS volnou ruku. Jeho Vesnice a Znamení se mně velmi líbily, budoval atmosféru a "překvapivé" konce jsem si užíval, ale tady: těžko říct, proč Žena ve vodě dopadla tak, jak dopadla. Takřka nekoukatelný, místy poloamatérský film, který sráží režisérovy manýry a sebezahleděnost. Jediný, kdo se svého úkolu zhostil snad nejlépe, je famózní James Newton Howard, jehož hudba zcela absurdně snímek drží nad vodou, resp. nad odpadem! Myslím si, že Shyův styl se už začíná lidem přejídat a že by měl přijít s něčím novým, ale bojím se, že u MNS to bude problém opustit když né styl, tak aspoň zaběhnutou kostru filmů. ()
TV/// Obsazení 3/10 Děj 2/10 Hudba 5/10 Efekty 3/10/// +závěr nebyl úplně nejhorší, má to celkem slušnou hudbu -i když málo výraznou, skoro nic se tam neděje, je to strašná nuda, nezajímavé postavy, slabší obsazení, scénář, režie/// Po přečtení článku v Premiere jsem si říkal, že to s tím Shyamalanem ještě tedy zkusím. V článku bylo zajímavé vyprávění o tom, jak měl režisér svoji představu o filmu, tu přednesl studiu a to řeklo, že se to bude muset radikálně přepsat. Na to jím režisér suveréně zvedl prostředníček a šel to spíchnout k jinému studiu. Jenže s filmem u kritiky ani u diváků neuspěl a film propadl. Po článku mi ho bylo líto, ale teď se směji a říkám dobře mu tak. Je naivní, že si myslel, že mu tenhle scénář projde. Větší blbost jsem dlouho neviděl a ke všemu jsem se šíleně nudil. Shyamalana nemám rád a po tomhle kousku už mu vůbec nerozumím./// Celkem 29%/// ()
Když režisérova postava, jakýsi zakomplexovaný pisálek, ve filmu prohlásí: "Vždyť já nejsem nikdo, nemyslím si, že jsem výjimečný", málem jsem se udusil smíchy. Přesně tohle si totiž myslí a proto tenhle film doplatil na absolutní nedostatek soudnosti kdysi geniálního režiséra.Chudáci malí Shyamalanové, Křemílek s Vochomůrkou jsou určitě lepší volba, než jakási přichcíplá vodní víla pronásledovaná vzteklým trávníkem. ()
Práca so symbolmi a analytickou tematikou Shyamalanovi nejde. To, že ho tieto témy fascinujú ho ešte nerobí dobrým režisérom. Lady in the water má tematický a scenáristický potenciál a krásnu myšlienku. Shyamalanova réžia tomu nedala správnu atmosféru, mňa to jednoducho celý čas unášalo na humornú vlnu. Spracovanie silené, naivné po stránke hereckej a málo implicitné. ()
Ajaj, Shyamalanovy předchozí filmy (s výjimkou Znamení), téměř zbožňuji, takže by se dalo mluvit o velikém zklamání. Nenašel jsem svou oblíbenou atmosféru, kterou jsem si zamiloval ve všech jeho dřívějších počinech. Byla skutečně jen místy, bohužel na mě působila příliš chtěným dojmem a nebylo to tak přirozené jako dřív. Poprvé se mi také u Shye stalo, že mě zápletka ale absolutně minula, což souvisí s poměrně značnou nudou, která mě provázela. Stále jsem si říkal, jaký to má smysl? Vždyť je to jen snůška hovadin! A závěr filmu mi tento pocit ještě zvýraznil. Asi jsem nedával moc pozor, do příběhu jsem se vůbec nevžil. Rovněž se mi nelíbí zaměření filmu pro dětského diváka. Neobjeví se sprostá slova, krev, nahota (což mi vadí v souvislosti s puritánstvím v USA, tak i s tím, že je to prostě nepřirozené) ani moc mrtvol a k tomu všemu, patrně jako omluva, přijde sebeparodizující vložka, která do celého kompletu nezapadá. Přechody mezi atmosférickými scénámi a teenagerskou komedií (či čím) působí jako pěst na oko. Hudba Jamese Newtona Howarda je slušná, ale jak to tak u filmových skladatelů bývá, velmi podobná Vesnici. Při závěru filmu a sletu fantaskních potvor se mi dokonce přihodila nešťastná věc, kterou se skoro bojím prezentovat. Poměrně kontrolovaně (ale přesto) jsem vyprskl smíchy. Mrzí mě to, ale to se stává i těm nejlepším :-), a ještě něco k hercům. Paul Giamatti a Bryce Dallas Howard mi nesedli svým zevnějškem, na Shyamalana jsem se až moc soustředil, takže jsem mu nevěřil (ale to by se stalo každému, u koho bych zkoumal každou čmouhu), a tak jedinou personou, která mě dostala, byl Freddy Rodríguez, který dostal ale pramálo prostoru a jeho scéna v závěru byla prostě nedotáhnutá, skoro by se mi chtělo říct, jako celý film. ()
Galerie (45)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (17)
- Shyamalan objevil pro svůj film neznámou Cindy Cheung a byl ochotný zaplatit jí z rozpočtu 65 000 dolarů, což je minimum požadované hereckou asociacií. Její agent však žádal rovný milion, ale nakonec se dohodli na sumě 100 000 dolarů. (imro)
- Kulisy vyrobené pro filmy byly tak dokonalé, že po celém place visela upozornění pro štáb: "Prosím, nepoužívejte dřezy a záchody v bytech. Vypadají sice opravdově, ale opravdové NEJSOU!" (Divočák)
- Režisér odmítl natáčet, pokud nebude natáčecí set postavený do vzdálenosti 45 minut autem od jeho domu v Pennsylvánii. Producenti mu vyšli v stříc a cesta do práce mu trvala rovných 43 minut. (imro)
Reklama