Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Christopher DoyleHudba:
James Newton HowardHrají:
Paul Giamatti, Bryce Dallas Howard, Bob Balaban, Sarita Choudhury, Jared Harris, Mary Beth Hurt, Freddy Rodríguez, Bill Irwin, Jeffrey Wright (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (534)
Heepov príbeh je Shyamalanov darček všetkým tým, ktorí s nosom vo vankúši a v pyžame snívavali o tom, že sú vyvolení. Že niekde za závesom racionálna existuje svet, ktorý ich robí vínimočnými, špeciálnymi, nepostradateľnými. Fantázia, rovnako ako Žena vo vode, na ktorú nemožno hladieť ako na vzorec filmových postupov (viz kritik). Pihami ka kráse sú slabší rozbeh a Giamattiho chvíľami prepálená komika (on jednoducho nedokáže byť nevýrazný). 90% ()
Márne sa snažím prísť na to, ako tento nezáživný výplach môže niekto označovať za comeback veľkého režiséra. Absolútne hodnotenia od Adriana či Obitusa jednoducho nechápem: veď v tom filme nefunguje skoro nič. Možno je to tým, že sa pohybujem vo vodách fantasy žánru, čítam autorov ako Gaiman či Barker a tak mi scenár Ženy vo vode príde len ako neoriginálny zlepenec hentoho a tamtoho. Že je to nejaká výpoveď o sile príbehu? Tak prečo to potom nemá silný príbeh, prečo sa ma ani vzdialene nedotkla mýtická rovina zápletky?! Nemá to napätie, ani štipku nadhľadu (a že by tomu nejaké milé pochybovačné ironizovanie veru pomohlo!), ba dokonca ani tí herci za veľa nestoja. Nakrútiť Giamattiho tak, že je načisto nezaujímavý a neveríte mu ani štipku z tých nasilu zo seba súkaných emócií, to je fakt výkon, Night! Chlapče jeden indický, prehoď výhybku! ()
Z pohádky do louže... ehm, bazénu. A podle mínění nejednoho kritika i diváka Shyamalan v posledních letech setrvale šlape do horších věcí než do louže. Já ale obdivuju každého, kdo jde neprošlapanými cestami a tomu, kdo chce jít za ním, ji neklestí a neuhlazuje, takže co chvíli zapadnete po kolena do bahna, co minutu se sápete kopřivami a co chvíli vás švihne trnitá větvička po tváři, protože někdy pak cíl opravdu stojí za všechnu tu námahu. Probuzení dítěte v nás je hodno i větších obětí, záleží jen na nás, zda ho chceme probudit. Pohádka není sprosté slovo, i když by to podle některých reakcí na film mohlo tak vypadat, protože tady jde o to, jak ochotní jsme přistoupit na pravidla indického příběhového mága a nakolik nám dělá obtíže přijmout, že v každém světě je místo na zázraky. Jako dětem nám to potíže nedělalo nebo jste snad někdo při vyprávění pohádky místo toho, abyste ani nedutal a poslouchal s široce otevřenýma očima a duší, vznášel dotazy, proč na Popelčinu a Sněhurčinu macechu nevlítla kontrola z úřadu péče o dítě nebo jak je možné, že Karkulčina nemocná babička žije kdesi v lesích místo v domě s pečovatelskou službou? Pokud jste s to na chvíli hrát podle M. Nightových pravidel, čeká vás vydatná porce hořkosladké fantazie, pokud ne, máte na to samozřejmě plné právo. Já si jen myslím, že tenhle film víc než jakýkoli jiný ukazuje, že kdo chce, hledá způsob, a kdo nechce, hledá důvod. P.S. Dřív jsem si myslela, že za setrvalé poruchy sekačky může závada na kabelu, ale teď už je mi jasné, že je to trávodlakova práce. A také jsem dala sbohem racionálním vysvětlením, proč je tráva zásadně nejhustší a nejvzpurnější kolem zahradního rybníčku. ()
TV/// Obsazení 3/10 Děj 2/10 Hudba 5/10 Efekty 3/10/// +závěr nebyl úplně nejhorší, má to celkem slušnou hudbu -i když málo výraznou, skoro nic se tam neděje, je to strašná nuda, nezajímavé postavy, slabší obsazení, scénář, režie/// Po přečtení článku v Premiere jsem si říkal, že to s tím Shyamalanem ještě tedy zkusím. V článku bylo zajímavé vyprávění o tom, jak měl režisér svoji představu o filmu, tu přednesl studiu a to řeklo, že se to bude muset radikálně přepsat. Na to jím režisér suveréně zvedl prostředníček a šel to spíchnout k jinému studiu. Jenže s filmem u kritiky ani u diváků neuspěl a film propadl. Po článku mi ho bylo líto, ale teď se směji a říkám dobře mu tak. Je naivní, že si myslel, že mu tenhle scénář projde. Větší blbost jsem dlouho neviděl a ke všemu jsem se šíleně nudil. Shyamalana nemám rád a po tomhle kousku už mu vůbec nerozumím./// Celkem 29%/// ()
Je či není to pohádka? Jako "regulérní" snímek strašné, ovšem jako experiment výsostně zajímavé. Pohádka pro dospělé, která si pohrává a na hlavu převrací veškerá běžná klišé a zažité narativní postupy. Musíte přistoupit na Shyamalanovu hru jinak vás čeká nudná splácanina. Tedy až na ten drobný detail, že to žádná splácanina není. Naopak. Hravost se zažitými postupy, tak brzdí jedině přílišná Nightova hra na malou domů pro své ego. Škoda toho. ()
Galerie (45)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (17)
- Ve filmu si zahrál sám M. Night Shyamalan, a to postavu spisovatele, který píše "kuchařku". (T-enter)
- Režisér chtěl původně do vedlejších rolí obsadit například Williama Hurta, Sidney Poitiera, Gena Wildera či Aleca Baldwina. (imro)
- Na konci filmu u závěrečných titulků můžeme slyšet hudbu od Boba Dylana, konkrétně píseň „The Times They Are a-Changin“. (cmenda)
Reklama