Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píšící režisér M. Night Shyamalan (Vesnice, Znamení, Vyvolený, Šestý smysl) přináší originálně pojatý příběh svým dětem – Žena ve vodě. Údržbář Cleveland Heep (Paul Giamatti) se straní lidí a tiše žije mezi vyhořelými žárovkami a pokaženými spotřebiči obytného komplexu Cove. Jednou však přijde noc, která navždy změní jeho život - objeví tajemnou mladou ženu Story (Bryce Dallas Howard), která žije v přívodních šachtách pod bazénem obytného komplexu, kde se stejně jako on skrývá před zraky ostatních. Cleveland zjišťuje, že Story je vodní nymfa z pohádek na dobrou noc, které tajemná stvoření brání v tom, aby podnikla náročnou cestu z našeho světa do toho jejího. Story je obdařena schopností předjímat osudy Clevelandových sousedů, jež jsou úzce svázány s tím jejím. Společně pak všichni musí rozluštit sled tajemných kódů, které jí opět otevřou cestu ke svobodě. Čas však běží jako splašený kůň a lhůta, během které se Story může vrátit domů, se chýlí ke konci - ale všichni nájemníci dávají své životy solidárně v sázku, aby jí pomohli. Cleveland je pojednou nucen utkat se s démony, se kterými do Cove přišel a kteří se jej drží, všichni obyvatelé domu pak musí užít zvláštních schopností, jež jim Story pomohla objevit, aby zachránili nejen její svět… ale i ten náš. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (534)

Matty 

všechny recenze uživatele

Pohádka? Provokace? Pitomost? Tento film nebude snadné zhodnotit a myslím to vážněji než kdy jindy. Hned na úvod vtipná, chytře vyřešená scéna s likvidací brouků – originální představení koktavého správce bytového komplexu, kam nově přichází arogantní filmový kritik, tudíž první problém . Ať si Shyamalan ve svých (beztak lživých) dokumentech říká co chce, tohle laciné provokování je hodně ubohé. Tím se dostáváme ke druhému problému – cokoliv proti režisérově záměru řeknete/napíšete, může být použito proti vám s odůvodněním, že to, čili vaše negativní reakce, byl záměr pana „mám ego nemalé“. Ten si přihřívá polívčičku ve spasitelské roli nadějného spisovatele, což je problém třetí . Dalším a zdaleka nejzásadnějším problémem jsou četné logické díry ve scénáři, zahrnující mimo jiné ochotu všech postav uvěřit existenci vodní víly a jejího světa, všechna měřítka překračující komplikovanost (slušelo by se napsat „pošahanost“) onoho světa a v neposlední řadě lehkovážné skládání jednotlivých scén za sebe. ___ Žena ve vodě má problém. Nejeden problém. Co s ní? Potopit, utopit, zapomenout, coby blbost zavrhnout? Zkoumat, analyzovat, hledat skryté symboly? První přístup je pohodlnější, vlastně od nás mnoho nevyžaduje, jenom sedět na zadku, čučet na tu debilní pohádka a hlasitě klít. Druhý přístup buďto odsoudíme nasupeným výkřikem „se na to můžu…“, nebo odvážně, pro svou důvěřivost v Shyamalanovu sofistikovanost snad trochu naivně, ponoříme hlavy do bazénu. Prvotní zjištění? Smrdí chlórem. Druhotní zjištění – Paul Giamatti hraje opět výborně. Snadno vyvoditelný fakt, neboť jeho podivínskému chlapíkovi s pupkem a temnou minulostí se budete těžko smát na místech, kde to režisér nezamýšlel. Těch je většina, z toho lze subdukční metodou odvodit další skutečnost – Žena ve vodě není moc vtipná. Naopak, v momentech, kdy by vtipná být měla/chtěla (setkání kritika se scruntem), nás nutí k zamyšlení nad duševní pohodou režiséra. Má jít o projev maximální nezávislosti, „autorství“ (režie, scénář, do značné míry i produkce v rukou jediného člověka), nebo o otevřený útok, o výzvu k válce? Bude podobná výzva zajímat diváka? Má ho vůbec zajímat? ___ V jádru banální pohádka je pohledem nezasvěceného (snad každý kromě režiséra) překombinována, těžko srozumitelná a jako pohádka tudíž neakceptovatelná. Zajímavější jsou myšlenky kolem ní vyvstávající, ne nutně myšlenky zapracované do mnohovrstevnaté sítě úmyslně. Věčné zkoumání hranic mezi fikčním a skutečným světem dostává zcela ojedinělou podobu, jelikož se sami stáváme svědky vzniku příběhu, který není o ničem, pouze sám o sobě. Story: cosi magického vynořené z hlubin čehosi všedního. Nosí každý kdesi v nitru podobnou Story, jinak známou jako „múza“, nebo musíme vyčkat, až sama přijde? Pakliže ano, podle čeho si vybírá své „nositele“? Je v tom nějaký plán? Osud? A jaký význam má postava, kterou si Shyamalan napsal přímo na tělo? Forma pokání po vzoru Kimova Jara, léta… ? Nezažírám se do toho příliš? Nedokážu přesně popsat, co mi na tom filmu dělalo radost a co mě na něm rozčilovalo. Zcela určitě vím, že vyprovokoval mé zlenivělé mozkové závity k činnosti asi zbytečné (beztak je to jen pohádka s poselstvím), leč, je-li podnětem k ní film, zároveň činnosti potěšující. 80% Zajímavé komentáře: Renton, kiddo, Bluntman, Nick Tow, Natascha, Wormboy, jahol, E=mc2, Triple H, Ulrich () (méně) (více)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Děravá logika je omluvena pohádkou, která má vždy svá jasně daná pravidla, čehož se Shyamalan striktně drží celou dobu. Fenomenální Paul Giamatti a nadpozemsky krásně tajemný pohled očí Bryce Dallas Howardové, společně s nádhernou atmosférou způsobují, že tímhle snímkem pan režisér (v mém případě určitě) skóruje na plné čáře! ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Žena ve vodě... Shyamalan v lyričtější podobě jako nikdy dřív a nikdy potom. Jaká škoda, že se později dal na filmy, které mu zkurví buď studio (Airbander), nebo Will Smith (After Earth)... Taková podoba mu nikdy slušet nebude, pro něj jsou stvořeny malé autorské filmy, které si užijí ti, kteří si je užít mají, a nikoli široké popcornové publikum (proti popcornovému publiku nemám nic, proti popcornu v publiku naopak). Děj plyne jako pomalá voda, která se na konci naštěstí nezmění v peřeje, ale jen ve výrazné čeření. Kapitolou sama o sobě je božská Bryce Dallas Howard, která je tak nádherná, ale prazvláštním, neerotickým způsobem, který jí dává dojem zranitelnosti, avšak hlavně i něčeho, co by si z ní měl vzít každý filmař, který se snaží zpodobnit anděla. Jasně, Žena ve vodě není nejlepší film všehomíra, ani Shyamalana (ač jeho typických figurek, které zbožňuju, už zřejmě nikdy nebude na jednom místě tolik), ale je sakra dobrý, jiný a hlavně - poetický. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

No bojím sa, že ak Shyamalan vo svojom ďalšom filme nevytiahne z rukáva nejaké cenné eso, tak už to s ním pôjde dole vodou. Ešte pri 'The Village' som si to nechcel priznať, lebo bola typická obrovským zvratom ku koncu, no posledné dva filmy strácajú na obrátkach. Je to len akási vážnejšia rozprávka pre dospelých s pár horrorovými sekciami, no nič viac. Bez väčšej dávky napätia, zaujímavého vyústenia, či dokonca zvratu. Dokonca aj sám réžo vypustil pravidlo miniroličky a doprial si viac minút na pľaci. Ale ako výčitku to neberte. Herci boli rozprávkoví. 65%. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Márne sa snažím prísť na to, ako tento nezáživný výplach môže niekto označovať za comeback veľkého režiséra. Absolútne hodnotenia od Adriana či Obitusa jednoducho nechápem: veď v tom filme nefunguje skoro nič. Možno je to tým, že sa pohybujem vo vodách fantasy žánru, čítam autorov ako Gaiman či Barker a tak mi scenár Ženy vo vode príde len ako neoriginálny zlepenec hentoho a tamtoho. Že je to nejaká výpoveď o sile príbehu? Tak prečo to potom nemá silný príbeh, prečo sa ma ani vzdialene nedotkla mýtická rovina zápletky?! Nemá to napätie, ani štipku nadhľadu (a že by tomu nejaké milé pochybovačné ironizovanie veru pomohlo!), ba dokonca ani tí herci za veľa nestoja. Nakrútiť Giamattiho tak, že je načisto nezaujímavý a neveríte mu ani štipku z tých nasilu zo seba súkaných emócií, to je fakt výkon, Night! Chlapče jeden indický, prehoď výhybku! ()

Galerie (45)

Zajímavosti (17)

  • Režisér odmítl natáčet, pokud nebude natáčecí set postavený do vzdálenosti 45 minut autem od jeho domu v Pennsylvánii. Producenti mu vyšli v stříc a cesta do práce mu trvala rovných 43 minut. (imro)
  • Shyamalan objevil pro svůj film neznámou Cindy Cheung a byl ochotný zaplatit jí z rozpočtu 65 000 dolarů, což je minimum požadované hereckou asociacií. Její agent však žádal rovný milion, ale nakonec se dohodli na sumě 100 000 dolarů. (imro)
  • V roce 2006 si M. Night Shyamalan odnesl za snímek Zlatou malinu pro nejhorší herce ve vedlejší roli a zároveň za nejhorší režii. (Pepinec)

Související novinky

A profesorem Moriartym se stává...

A profesorem Moriartym se stává...

30.09.2010

Když se mluvilo o obsazení hlavního padoucha v Sherlocku Holmesovi 2, padala zvučná jména: od Brada Pitta přes Hugha Laurieho až po Daniela Day-Lewise. Roli nakonec získal Jared Harris. Kdo, k čertu,… (více)

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

Shyamalan: Rostliny jsou špatné, áno?!

01.06.2007

Nightovi (jak mu říkají anglicky mluvící publicisté, pro něž je přízvisko Shyamalan nezvládnutelný jazykolam) se to nakonec podařilo. Jak asi víte, po vlažně přijaté Ženě ve vodě už se hollywoodští… (více)

Blizard ve filmu

Blizard ve filmu

10.05.2006

Resident Evil, Doom, Mortal Kombat, Alien vs. Predator, Street Fighter, Super Mario Bros, Wing Commander a Dvojitý drak mají něco společné s novým projektem v těchto chvílích dorážejícím na pracovní… (více)

Reklama

Reklama