Reklama

Reklama

Pád

(festivalový název)

Obsahy(1)

Riga, Lotyšsko. Při pozdní procházce potkává archivář Matiss Zelcs na mostě neznámou mladou ženu. V osudovém okamžiku se jejich oči setkají... mine ji. Po chvíli muži dojde, že žena chtěla ukončit svůj život skokem do temné hlubiny. Zavolá policii, ta však nic nezjistí. Matiss se rozhodne na vlastní pěst zjistit, kdo byla ona žena. Neznámá - Alina - se stává jeho posedlostí: vodítky jsou mu elegantní kabelka zapomenutá v nedalekém baru a koncepty dopisu zoufale obviňující jakéhosi Alexeje. Matiss zjišťuje, že Alina opustila kvůli milenci všechno, čeho kdy v životě dosáhla, včetně manžela a syna. To je však jen začátek cesty, kterou musí hrdina podniknout, aby se dozvěděl pravdu o sobě. Krutost lásky a osten nenaplněné touhy, vina, vášeň a vykoupení - to jsou motivy, které splétá dohromady ve své černobílé vizi režisér Fred Kelemen. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (5)

WillBlake 

všechny recenze uživatele

Jak vidno, Kelemen není jenom geniální kameraman (Muž z Londýna, Turínský kůň), ale i svébytný filmový tvůrce a mnohostranný talent. Z jeho Pádu jsem si pak kromě silného diváckého zážitku a strupů na duši odnesl i dvě ponaučení: 1) Nevěř všemu, co nevidíš. 2) Vodka a bouchačka nejdou dohromady. ()

Iggy 

všechny recenze uživatele

Fred Kelemen je u filmu Krišana režisérem, autorem scénáře, kameramanem, producentem a podílel se i na střihu, takže se jedná o maximálně autorský projekt. A je to na filmu vidět, především černobílá kamera je perfektní. Jediné, co lze filmu vytknout je snad trochu nepřesvědčivý obsah, který je ale vyvážen dokonalou formální stránkou. I přes tíživost námětu silný divácký zážitek. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Po několika poských filmech na náměty polských literátů (dobře hodnocených, ale přetížených metaforami), jsem se chtěl opět podívat na nějaký autorský film. Tarrův kameraman to zkusil po svém a zdárně. Film, který začíná jejím ohlédnutím na mostě končí jeho ohlédnutím v kavárně, neměl skončit pitkou, po které si chlapi nakonec poklepou na ramena a potom se vyzvrací. Jinak i zajímavá detektivka o tom, že když někdo hodí kámen do vody a zakřičí "pomoc", nemusel nutně skočit do vody. Proto i název, "Krišana" je "Pád" nikoli "Skok". - Film jsem bohužel neviděl v potřebném rozlišení; šedý klín směrem k černé pixelovatěl, škoda. Zato se mi líbila hudba Ramachandra Borcara tvořená převážně konkrétními zvuky, tedy hudba, kterou zásadně upřednostňuji (žádné Lišky či Morricony). ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Existenciální záležitost. Tíživost tématu a silný zážitek z černobílého filmu s českými titulky. (Jde o ruský pár, žena a milenec. Ten pak i s archivářem mluví rusky. Ostatní mluví ve filmu lotyšsky). ()

Reklama

Reklama