Reklama

Reklama

Každý rok je v Praze jaro, každý rok je Pražské jaro

  • Česko Každý rok je Pražské jaro

VOD (1)

Obsahy(1)

Trilogii dokumentů o hudebním festivalu natočil nedávno zesnulý režisér Pavel Koutecký. V prvním díle uvidíme to, co divák na koncertech neuvidí (2004).

Pražské jaro patří bezesporu mezi nejvýznamnější hudební festivaly v Evropě. Doba jeho konání symbolizuje konec nejhorší války a jeho šedesátiletá kontinuita historicky unikátních šest desetiletí míru v Evropě. Místo konání – Praha, pak odkazuje k mnoha osobnostem světové hudby, které tu žily, tvořily, vystupovaly.

Film bourá stereotypy prezentování světa tzv. vážné hudby v médiích. Jistá strnulost, nuda, přehnaná oficiálnost vytváří bariéru mezi tímto oborem a veřejností. Film Pavla Kouteckého ale ukazuje něco fascinujícího, dobrodružného i zábavného. Dává divákovi příležitost sledovat příběhy několika koncertů. Představuje hudebníky jako živé bytosti, posedlé touhou po dokonalosti výkonů, ale současně jako normální lidi s vlastními stresy a obavami. Svět vážné hudby je vážný i směšný zároveň. A divák, zvyklý na klasický hudební pořad nebo přenos bude překvapen tím, jak dramatický, napínavý a někdy až komický obraz ze života uvnitř a kolem festivalu, film nabízí. Ukazuje však nejen prozaičnost a civilnost, ale i rituální svátečnost. Hlavní slovo má ovšem hudba, která velkých výkladů nepotřebuje. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Výborná dokumentaristická exkurze do nejrůznějších fází předkoncertního zkouškového procesu na příkladu nejrůznějších hudebních formací. Obzvlášť zajímavé je sledovat spolupráci dvou ze tří nejlepších současných světových klarinetistek Ludmily Peterkové a Sharon Kamové, která je navíc ještě sympaticky střelená. A za povšimnutí stojí i výborná čeština další hvězdy - tentokrát pěvecké - Bernardy Finkové. ()

Reklama

Galerie (3)

Reklama

Reklama