Reklama

Reklama

Bytost

  • USA The Entity (více)
Trailer

Obsahy(1)

Carla Morenová je ve svém pokoji kýmsi surově napadena a znásilněna. Nikdo, včetně manžela, jí ale nevěří, že útoky záhadné bytosti se opakují, ačkoli má tělo samou modřinu. Když se Carle nepochopitelným způsobem porouchá auto a ona se málem zabije, poslechne svou přítelkyni Cindy a vyhledá pomoc psychologa doktora Sneidermana. Ten s ní probírá její dětství a mládí a společně skládají mozaiku událostí, které by mohly nynější útoky vysvětlovat. Doktor Sneiderman usoudí, že útoky jsou jen Carliny představy, s jejichž pomocí se snaží vyrovnat s rozličnými životními traumaty. Carla s jeho závěry nesouhlasí a když ji chce doktor hospitalizovat, odmítne a rozhodne se čelit útokům dál sama a zůstat se svými dětmi. Nedlouho nato se Carla seznámí se dvěma parapsychology z místní univerzity, kteří ji vyslechnou a rozhodnou se věci přijít na kloub. K pokusu se dostaví i doktor Sneidrman, který parapsychologii nevěří a chce Carlu za každou cenu chránit... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (162)

Tayen 

všechny recenze uživatele

Ten film je naprosto šílený, ani ne tak svým zpracováním, jako tím, že je točený podle skutečné události. Co je horšího, než bezmoc? Co je horšího, než nedůvěra ostatních? Co je horšího, než vědomí, že nikdo nemá možnost vám pomoct? Dusný a strhující horor s pěkně temnou atmosférou. Film, který nic neskrývá. ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Hodně působivý a inteligentní horor, který vznikl v době začínající invaze vrahounů v maskách, kosících puberťáky. Nesází moc na efekty (nejlepšími scénami jsou paradoxně ty, v nichž se toho zdánlivě moc neděje), zato se opírá o scénář s hlavou i patou a o herecké výkony. A daří se mu to, což není zrovna málo s ohledem na námět, se kterým by se za slabšího vedení mohl film velmi lehce zvrhnout v nablblé béčko. Anebo v kopii Hooperova a Spielbergova nesourodého Poltergeista. ()

Reklama

Nach 

všechny recenze uživatele

Jeden ze špičkových duchařských hororů, které v klidu strčí do kapsy moderní remaky. Snímek, který dokazuje, že nejlepší éra hororových snímků byla osmdesátá léta. Entity by měla být pro každého fandu tohoto žánru doslova povinnost. Napětí, které vás neopustí od samotného začátku do závěrečných titulků. A skutečně dobré herecké výkony založené na skvělém scénáři. Ať se jedná o horor podle skutečné události nebo ne, jedno je jisté... na Bytost - Entity se určitě znovu podívám. 85% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Teda že bych byl zrovna vystrašenej se určitě říct nedá, ale když duch udeřil už v prvních minutách, řikal jsem si, že to bude sakra dobrý. Navíc ten "hudební" doprovod je fakt pecka. Jenže duch se projevoval pořád stejně a začal mě trošku nudit, i když znásilňovací scény byly natočený perfektně a Barbara Hershey měla něco do sebe (jen by se mohla holit :D). Z letargie mě pak vytrhla banda inženýru, kteří si přinesli různá hejblata, aby mohli strašidlo lapit a zkoumat, čemuž se jim snaží zabránit doktor-skeptik, kterej průběžně celej film systematicky leze na nervy. Že se bubák nehodlá stát předmět pokusů není nutno zdůrazňovat. Finále bylo vůbec legrační a s "podle skutečných událostí" se jděte bodnout. 50% ()

GigaPudding 

všechny recenze uživatele

Stejně pro diváka i pro hlavní postavu začíná dost drsné terorizování a znásilňování svobodné matky Carly v jejím domě jakousi zlou neviditelnou osobou nebo duchem bez varování a nekompromisně. Útoky jsou náhlé a kruté, ale naštěstí ne příliš explicitním násilným způsobem jako v dnešních filmech, ale možná že tak by to mělo ještě větší účinek. Na Carlu tohle znásilňování duchem pochopitelně nemá zrovna nejlepší dopad a po jednom z "vážnějších" útoků se rozhodne zajít za psychologem. Tady film začíná docela slušně diváka navádět jiným směrem, i když útoky dál pokračují zatímco psychologové tvrdí že to není pravda (to má i jednu vtipnou scénu na sezení Carly s houfem psychologů, kteří se po jejím odchodu baví o její diagnóze), a dokonce jsem začala opravdu trochu pochybovat jak to vlastně celé je. Ve druhé polovině ale napětí začíná dost ochabovat, protože nastupuje typická poltergeistovská část se světýlky a prskavkami a bojovnou náladou s komandem parapsychologů, což zabíjí tu zoufalou beznaděj hlavní hrdinky, která se první polovinu filmu bojí bydlet ve vlastním domě a taky to působí dost divně, když se najednou nevysvětlitelné jevy dějí jak na běžícím páse bez ohledu na to kdo je poblíž, zatímco v první polovině to ještě tak trochu hrálo na obě strany, psychologovskou a duchařskou. Tahle náhlá a výrazná proměna filmu mě dost zklamala, ale po lehce megalomanském finále přišla ta jediná poslední scéna, která nás rozsekala a za kterou si film zaslouží ještě tu jednu hvězdičku navíc, takovouhle fackou divákovi má správný horor končit aby to mělo pořádný účinek. Mělo to navíc působivý hudební motiv při útocích, ale bohužel skladatelé se u tohohle filmu moc nepředřeli, protože hudební motivy to má všehovšudy tři, úvodní skladbu na začátku a pak pištivou hudbu a tu útokovou, ve zbytku filmu je ticho. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Carla Moran se po událostech ztvárněných ve filmu celkem pětkrát stěhovala, ale útoky nepřestaly. Po přestěhování do Texasu náhle útoky ustaly, a to po dvou letech. (HellFire)
  • Pro scény, kde se entita dotýká Carly Moran (Barbara Hershey) vymyslel tým speciálních efektů systém přístrojů, pomocí kterých byli schopni foukat horký vzduch. (HellFire)
  • Martin Scorsese umístil film na jedenáctou příčku seznamu nejděsivějších filmů všech dob. (Terva)

Reklama

Reklama