Reklama

Reklama

Mijamoto Musaši: Ičidžódži no kettó

  • Japonsko 宮本武蔵 一乗寺の決斗 (více)

Recenze (4)

Artran 

všechny recenze uživatele

Tak tímto čtvrtým dílem o samuraji Musašim v mých očích Učida velmi stoupl. Obsahuje totiž několik opravdu skvělých momentů hodných velkého režiséra. Ať už je to linie vrcholící soubojem se zarputilým Denšičirem, výklad kurtizány Daju o duši drnkacího nástroje biwa jako metafory života, setkání s Ocu (moment kdy se rozběhne naproti Musašimu a pustí svůj hedvábný závoj do větru je naprosto magický) a pak i závěrečný souboj střižený celý v černobílé barvě, ve kterém Musaši stojí proti třiasedmdesáti mužům klanu Jošioka. Zároveň mi také došlo, proč je Jošikawův román chápán jako součást předválečné propagandy. Když to domyslíte, přeběhne vám po zádech mráz. ()

stub 

všechny recenze uživatele

Vrcholný snímek v rámci pentalogie, stěžejní myšlenky série intenzivně gradují, hutnost děje je neuvěřitelná, stejně jako kvalita jeho podání, vše je navíc korunováno největší a nejlepší akční scénou série. Souhlas s Artranem, pokud jde o válečnou propagandu v souvislosti s předlohou (a ostatně i o výčet silných momentů). ()

Dr.Cilka 

všechny recenze uživatele

Stvrty a najakcnejsi zo serie piatich filmov. Suboj s Denchishirom Yoshioka je rovnako ako predtym minimalisticky, no co sa tyka atmosfery, ta je vygradovana velmi slusne. Taktiez vizualna stranka suboja s padajucim snehom je efektna. Tu nastava taktiez jeden z podstatnych rozdielov medzi dvoma najznamejsimi spracovaniami Musashiho. Pri takmer vsetkych subojoch od Uchidu je zdoraznena Musashiho znama taktika, ked zamerne nechaval svojich protivnikov cakat na mieste dohodnuteho suboja, aby ich vyviedol z koncentracie, ci dokonca priviedol k zurivosti. Toto ale neplati pri zaverecnom nocnom suboji zo zvyskom klanu Yoshioka, ked MM voli prave opacnu taktiku, a supera prekvapi skor nez to ocakava. Hoci o akciu v zavere nudza nie je, suboje originalitou teda nijak nevynikaju. Keby som to mal zjednodusit - Musashi sekne prve co vidi, chvilu uteka, otoci sa a znovu sekne uplne nepripraveneho protivnika (?!), a takto dalej dokola. Ziadne hrdinstvo ci majstrovstvo z toho nesrsi. Dalsi rozdiel v porovnani so seriou s Mifunem (v zhode s historickymi realiami) = MM pocas suboja zabije aj najmladsieho z clanu Yoshioka, a nasledne sa s touto skutocnostou velmi tazko vyrovnava - film nadobuda tiez urcity moralno-psychologicky prvok. Okrem spominanej akcie vidime aj niekolko velmi poetickych momentov, ci uz su to vzajomne konverzacie v "geisha-house", alebo romanticke stretnutie hlavneho hrdinu s jeho vecnou laskou Otsu. ()

Reklama

Reklama