Režie:
Stanislav StrnadKamera:
Jakub NosekHudba:
Pavel BlatnýHrají:
Jiří Bartoška, Vlastimil Hašek, Oldřich Navrátil, Eva Hudečková, Otakar Brousek st., Miroslav Zounar, Ivanka Devátá, Jaroslava Obermaierová, Jaroslav Dufek, Jan Pohan, Karel Adam, Ladislav Mareček (více)Obsahy(1)
Jeden z prvních filmů detektivního cyklu Stopy zločinu, který od roku 1983 vznikal v brněnském televizním studiu. Tým detektivů řeší typické kriminální případy té doby. V Alibi jako řemen jde o precizně naplánovanou krádež klenotů a následně o vraždu nepohodlného komplice. Pachatelem je muž s pověstí pracovitého a seriózního člověka. Hlavní role vyšetřovatele byla svěřena Jiřímu Bartoškovi. (Česká televize)
(více)Recenze (43)
Běžná dobová detektivka. Poctiví vyšetřovatelé, nehorázní gauneři, a dobře spolupracující uvědomělí občané. Tu a tam to jakoby zadrhne, aby se ukázalo, že vše nejde tak hladce, ale jinak je směr k hledání pachatelů jistý. A tak zločinci jdou za mříže, policie v klidu dořeší případ, a divák by měl být spokojený, že žije ve společnosti, kde je tolik správných občanů na všech možných postech. Pro diváky z Brna je zajímavé nakouknout do dobové kulisy města. ()
Jiří Bartoška a Oldřich Navrátil mi jako kriminalisté vůbec nesedli. Dalším problémem je, že je detektivka natočená podle klasické magnetovky. Pokud někdo neví, co to je, tak se jedná o sešitový kriminální román, kterých vycházely za socialismu desítky. Možná doma také nějaké najdete, když prohrabete babičkám stohy knih. Babča je doma také měla a četla. Většina těchto detektivek se pohybovala maximálně kolem sta stránek a byly to velmi obyčejné a nijak zajímavé kriminální případy. Už to tady někdo zmínil, že mu to připomíná Malého pitavala. Mě také. Ovšem Pitaval měl sympatičtější hlavní hrdiny, i když Vlastimil Hašek si v něm zrovna zahrál, a propracovanější systém vyšetřování. ()
Opět jedna neznámá, drahocenného času jsem tedy nelitoval. Docela solidní socialistická kriminálka, místy hodně upovídaná, ale to by až zas tak nevadilo..Rozhodně ale měla docela zajímavý děj a celkem slušné herecké výkony ve všech rolích. Bartoška s Navrátilem se do hl. rolí vyšetřovatelů jednoduše hodili a skvěle se jako tým doplňovali. Bartoška šel spíše do hloubky člověka, naopak Navrátil, to byl spíš typický stbák s psychologickým i trošku psychickým nátlakem...Ten konec v bytě u doktorky, to bylo ale něco, že.-)? Takovým rychlým zásahem se mohla tehdy pyšnit jedině naše bejvalá Státní bezpečnost:-) ()
První případ brněnského Cowleyho Brouska a jeho soudruhů profesionálů. Bartoška a Navrátil korzují v rámci vyšetřování po svědcích jak Mikuláš s čertem, aby na konci lstivě zaklekli na pachatele jako kdyby to byl něžný obr Floyd. Z monotónního užvaněného obsahu a patřičně šedé socialistické formy na mě vysvitly dva nepodstatné detaily. Sexuální apatie Bartoškovy postavy, když mu ex chystá koupel a on vytuhne na křesle (není se co divit, když vypadala jako jeho matka) a modrá nástěnka v policejní kanceláři hned vedle mapy Brna v měřítku 1 : 15 000. Verbal Kint by u ní byl naprosto bezradný.. ()
Další takový zapadlý televizní klenůtek. Zápletka byla velice dobrá a herci ještě lepší. Jen jsem měla trochu problém tenhle film tady na CSFD najít. Přes název uvedený v TV papírovém programu "Alibi jako řemen" to nešlo. Takže přes pana Bartošku mínus jeden rok vzniku, který byl uvedený v TV papírovém programu. Alespoň už přístí týden vím, kam tady vejít, protože má být uveden další kousek ze Stop zločinu, což zase v TV papírovém programu samozřejmě uvedeno není. Jen název, který tady "rovnou" nefunguje. ()
Galerie (3)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Film se natáčel v Brně. (SONY_)
Reklama