Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Beauvoir je stárnoucí a osaměle žijící muž, který pracuje jako soukromý detektiv pro jednu agenturu. Snaží se navázat kontakt se svou dcerou, kterou léta neviděl. Jednoho dne je přizván k případu sériové vražedkyně Catherine. Je přesvědčen, že ona je právě jeho hledanou dcerou a snaží se jí pomoci, aby nebyla dopadena policií. Catherine mezitím naváže milostný vztah s mladým architektem Ralphem, který ale krátce nato zahyne při nehodě. Catherine znovu prchá, Beauvoir je jí ale na stopě...
Film ZHOUBNÉ PÁTRÁNÍ (Mortelle randonnée) je jedním z nejlepších výtvorů známého režiséra Claude Millera. Zatímco u svých předchozích filmů se podílel i na scénáři, v tomto případě se jej chopilo slavné duo otec a syn, Michel a Jacques Audiardovi, přičemž vycházeli z literární předlohy Marca Behma. Film je zvláštní kombinací kriminálky a mysteriózního thrilleru, zdařile je ale doplněn i komediálními prvky, což je schéma, které francouzští filmaři vždy dobře ovládali. Hereckými výkony jej ozdobili především Michel Serrault a Isabelle Adjani, v jedné z vedlejších rolí také slavná Stéphane Audran. Film se natáčel na několika místech ve Francii, ale také v Římě nebo Bruselu, některé scény byly pořízeny i v Německu. Francouzská premiéra proběhla 9. března 1983 a stejně jako jiné Millerovy filmy byl i tento o rok později v několika kategoriích nominován na Cézara. (argenson)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (6)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Audiard starší sice vnesl do příběhu svůj pověstný humor, ale to je bohužel jediný plusový bod pro scénář. U Audiardů to zamrzí obzvláště, neboť oba mají na svém kontě mnohem lepší kousky. Behmovu předlohu neznám, ale obávám se, že většina nešvarů je právě jeho dílem. Bohužel ani specialista na komedie a dobrodružné filmy Audiard starší si s Behmovou novelou neporadil, aby dávala smysl. Na mystery film je snímek málo napínavý, na černou komedii málo drsný i vtipný, vlastně na všechno je Zhoubné pátrání málo. Viděla jsem nezkrácenou verzi, možná je ta o půl hodiny kratší snesitelnější. Adjani je málo osudová, její hra na Parkerovou je plytká, nejdémoničtěji působí, když prochází parkovištěm k moři, což si nejsem zcela jista, že byl Millerův záměr. Režijně se bohužel film sype naprosto ze všech stran. Serrault se snaží pozdvihnout snímek, z počátku se stylizuje do role amerického detektiva, který trousí hlášky, později se z něj stává postava k podpírání. Je velice smutné, když na filmu s takovým obsazením a od takových scenáristů je nejlepší hudba, ta se ovšem povedla převelice. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Adjani má nepopíratelný talent pro ztvárnění zranitelných postav se sebedestruktivními sklony. Tento film ji umožnil tyto dispozice protnout v tragických a metakomediálních odstínech. Roli která mu perfektně sedne hraje i Michel Serrault, je to určitě jedna z jeho nejlepších kreací. Dosti šílený příběh výborně zpracovaný. ()

Reklama

FromHell 

všechny recenze uživatele

”Má rada hrušky a číta Shakespeara” Prekrásna Isabelle Adjani v hlavnej úlohe ako dievča ktorému skrátka smrť pristane.Michel Serrault v roli popleteného detektíva nemá miestami naozaj chybu (Francúzsky humor sa nezaprie).Vynikajúco natočene a herecky naozaj na úrovni.Tu nieje vlastne ani čo vytknúť.Plnohodnotný filmový zážitok,ktorý si jednoznačne zaslúži plný počet. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Stárnoucí detektiv verzus drsný návrat ztracené dcery. On je osamělým mužem zákona, ona svádí nejen pohledné muže, ale troufne si i na lesbičku a všechny nemilosrdně vraždí. Přesto mají něco společného. Poněkud mne vyvedl z míry vývoj děje, očekával jsem blížící se přímý zásah, ale tvůrci si s divákem docela pohrávají... nechávají detektiva na stopě brutální vražedkyni pokojně sledovat, dělat si záznamy, dokonce místy i docela uvolněně řádit z ničeho nic s písní na rtech. Akce se střídá se zdánlivě nadbytečnými komorními momenty a zásadní střet hlavních postav se stále víc oddaluje. Ač samotný příběh budil místy rozpaky neuvěřitelnosti a chvílemi na mne působil až zdlouhavě, postupné psychologické vyústění a vyvrcholení od počátku naznačovaného rodinného vztahu mne nakonec opět pohltilo a dává mi po skončení znát, že se k filmu časem určitě vrátím. Michel Serrault se tímhle navíc pro mne stává dalším perfektním představitelem drsné francouzské kriminálky vedle legend jako Gabin, Ventura nebo Cremer. Pod vedením Claude Millera exceloval Serrault již dva roky před tím v psychologicky nejednoduché roli obviněného notáře ve Svědkovi, zde v postavě detektiva dostává opět plný prostor k minimalistickému hereckému projevu, který mu velice sedí (zvláště, když zůstává na scéně kdykoliv sám v kanceláři, tajně na stopě s fotoaparátem a pod.). Těžko říct, proč se právě téhle kriminálce zatím nedostalo pozornosti od českých distributorů včetně televize, rozhodně stojí za pozornost. 80% (# Season Challenge Tour 2020: 9. téma – neo-noir 80. let) ()

Galerie (43)

Zajímavosti (6)

  • Plakát na tento film z roku 1983 lákal diváky na 4 herce oceněné Césarem (Stéphane Audranová z roku 1979, Isabelle Adjani, Michel Serrault a Guy Marchand z roku 1982). (Snorlax)
  • Film vznikl podle románové předlohy Marca Behma "Eye of the Beholder". (Snorlax)
  • Film u diváků propadl a dobová kritika ho označila za neosobní a komerční. (Snorlax)

Reklama

Reklama