Reklama

Reklama

Krajina přílivu

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinkou fantaskního příběhu je holčička Jeliza-Rose (Jodelle Ferland). Když jí zemře maminka, otec dcerku odveze z města na vesnický statek. A právě tam se začíná odehrávat směsice velikých podivností, upředená z bizarních představ a fantazií holčičky, jež své okolí přetváří ve svět kouzel. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

berg.12 

všechny recenze uživatele

Vy s tím teda naděláte. "Obyčejný" výlet do dětské mysli a představivosti, neobyčejný pouze v tom, že málokdo ho dokáže opravdu vystihnout. Z bizarního se stává přirozené, z nesmyslu realita, nepodstatné se stává životně důležitým, věci mají svůj význam a přece jsou ještě bez významu. Ale kdo už zapomněl, tak stejně neví, o čem mluvím. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Život plyne, jak voda a smrt je jako moře... Rodiče Jelizi Rose k moři dopluli a dívence nezbývá nic jiného, než plavat. Vychována ve světě bez pravidel, žije svůj život, a hned na několik způsobů. Zde nejsou hranice. Svět her i pomatenosti. Svět, který má svůj začátek i konec. Konec je na dohled, velký žralok připlouvá. Novodobý surrealismus s perfektní kamerou a dokonalým hereckým doprovodem, kterému vévodí ta nejmladší, Jodelle Ferland. Film proplouvající několika žánrovými polohami. Jedna lepší než druhá. ()

Reklama

ancientone 

všechny recenze uživatele

Fungovalo ny to ako nejaký starý lacný antikvariát, burza lacných prkotín alebo bezplatné múzeum haraburdia, ale nie ako dvojhodinový ambiciózny film. ............. Čierny humor výrazne šedivie a nepomáha mu ani blond parochňa a tvorí len jednu z miriády náhodne sa povaľujúcich absurdností, nezriedka odkazujúcim k hororovým klasikám (rozhovorys bábikami podobné Shiningu alebo absolútne nemotivovaný nájazd kamery ako vystrihnutý z EVIL DEAD) ktoré zbytočne presycujú žalúdok filmu a v následnom spracovaní tejto obžernej masy tráviaci trakt filmu úplne rezignuje. .............. Gilliam je znova výstredný spôsobom, akým to dokáže iba on, avšak jeho blázneniu chýba dynamika spolu s aspoň minimálnym náznakom dýchajúcej duše a funkčným trávením (duša nemusí byť ani tak divoká ako vo Fear and loathing in Las Vegas, a v trávení by stačila aspoň desatina štiav z Dvanástich opíc), kvôli čomu je nemožné držať sa ho do úplného konca. ................ Tideland je veľká, perfektne nasnímaná skládka hrdzavejúcej zaprášenej imaginácie , v ktorehj útrobách je možné nájsť desiatky objektov vhodných na, nie zrovná lichotivé, metaforizovanie filmu. Ako synekdochu nespočetných možností použijem hnijúcu mŕtvolu otca hlavnej hrdinky.................. Vesmír vytvorený v Tidelande netrpí žiadnym deficitom čo sa týka početnosti možností rozbehnúť sa a zaujať. Opak je pravdou. Svoju exotickú preplnenosť ale nedokáže rozpohybovať, usporiadať a vytvoriť z nej jeden veľký funkčný organizmus. Tideland Banálne zlyháva na topornosti, každou pribúdajúcou desiatkou minút sa z neho stáva viac a viac poľutovaniahodný invalid s ochrnutými ambíciami ............. Problém pri objavovaní potenciálu jednotlivých kusov a kúskov surrálneho odpadu by nemal veľa šancí na narušenie procesu. Gilliam disponuje množstvom všetkého možného aj nemožného, čo, bohužiaľ, bezhlavo stavia na seba a výsledný produkt je nesúdržná atrakcia, architektonické fiasko zadrhnuté vlastnou stojatou nefunkčnosťou, prehliadka "cetiek" rozsiahlejšia než zbierky v Louvri. Lavína prenikavého nonsensu z ktorej sa ani sám autor autor nedokáže vyhrabať. Summa summarum, písať o takejto zmesi chaosu a snažiť sa ju uchopiť a vystihnúť nie je o nič menej zmätené, než zmes samotná. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam patří mezi mé nejoblíbenější režisery. Jeho hravost, nápaditost, parfekcionismus a hlavně talent pro režírování dávají vzniknout netradičním velezajímavým filmům. V Krajině přílivu opět híří nápady a vizualně je to opravdu zajímavý film. Navíc podepřen skvělým dětským hereckým výkonem. Nikdo podle mě ve svém věku ještě nedokázal předvést to co Jodelle Ferland tady. Tak v čem je problém? Nevadí mi bizardní příběh. Jsem zvyklý na podivnější. Nejsem znechucen tím co se odehrává na plátně. Ikdyž uznávám že třeba balzamování mrtvého tatínka před očima malé holčičky může hodně lidí pobouřit. Ale jsem z toho unavený. Gilliam si hraje s kamerou a předvádí kouzla s interiéry. Ale je to pořád totéž. Neustále omílané, byť sebenetradičnější, výjevy podle stejné šablony za několik desítek minut omrzí. Být Tideland 30-ti minutový kraťas tak je dokonalý. Takhle je bohužel jen přehlídkou obludária a šílených postav. Jednu hvězdičku za vizualní stránku. Jednu za úžasnou Jodelle a jednu za dialog utržených hlav panenek v hrudním koši mrtvého otce. --- Mnohem víc než tento film by mě zajímal dokument o samotném natáčení. Zda Jodelle byla opravdu přítomna u všech scén nebo zda nebylo něco pak dostatešně přiděláváno. A vůbec jak byla při natáčení vedená. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Pokud chcete zažít něco jako velice intenzivní bad trip, pusťte si Krajinu přílivu. Je to totiž film veskrze hnusný a odpudivý a to snad v každé scéně. Opravdu se budete těšit až tahlé hrůzná fantasmagorie skončí. Jenomže by bylo nefér film jednoduše shodit, protože mám dojem, že film je přesně takový, jaký ho měl Terry Gilliam mít. Po ryze komerční (a hlavně nepovedené) Kletbě bratří Grimmů, chtěl udělat něco jako pravý opak a to se mu fakt povedlo. Navíc ze všeho toho hnusu, který z filmu číší je cítit skutečný záměr nehladit diváka po srsti, ale naopak vymáchat ho v depresi. A kdo říká že umění jen něco, co je krásné a líbivé? Důležitý je jeho efekt. A Krajina přílivu mě zasáhla obrovskou vlnou negativní, ale přeci jen nějaké, energie. Nejvíce podobný Gilliamův film je Strach a Hnus v Las Vegas, ale zde šel režisér snad ještě dál. Jak se říká hranice mezi genialitou a šílenstvím je mnohdy nepatrná a zde ji snad Gilliam překročil, ale i přesto jaké se všechno zdá zcestné v závěru film dá smysl. Nejspíš už Krajinu nikdy nebudu chtít vidět znovu, protože je to opravdu těžce stravitelná záležitost. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (7)

  • Schránka u domu nese jméno "M. Cullin", což je odkaz na autora knihy Mitche Cullina, podle níž je film natočen. (Chatterer)
  • Mitch Cullin si zahrál také malou roli v autobusu. (Chatterer)
  • Režisér Terry Gilliam řekl: "Je zajímavé, že Mitch Cullin, který napsal knižní předlohu, je gay. Umí skvěle psát ženy a řekl, že Jeliza-Rose je on sám. Je to o něm. Mimochodem, je jedna věc, když holčičí postavy píší ženy, ale muži to neumějí - kromě gayů. Taky mám takovou teorii o publiku: Nejvíc se Krajina přílivu líbí ženám, pak gayům, pak mužům, kteří se nebojí své ženské stránky, a pak jsou macho chlapi, kteří ji nenávidí. Nutí je přemýšlet o svých pocitech." (NIRO)

Reklama

Reklama