Reklama

Reklama

Útěk z vězení

(seriál)
  • USA Prison Break (více)
Trailer 2
USA, (2005–2017), 63 h 43 min (Minutáž: 42–55 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 455)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Polemizovat s kultem je obtížné a vlastně i zbytečné. Útěk z vězení měl pověst špičkového seriálu pro všechny generace a celosvětově slavil úspěch srovnatelný pouze se seriálem Ztraceni. Hodnotit ho objektivně je těžké, protože je bez nadsázky rozporuplný a navíc jeho kvalita jde časem dolů, lépe řečeno, jeho slabiny s přibývajícími díly stále zřetelněji vyplývají na povrch. Na jedné straně je to svěží nápad a skvělé scénáristické cvičení se spoustou nečekaných a divácky přitažlivých obratů, s množstvím plnokrevných zajímavých postav ztvárněných velmi slušnými a často neokoukanými herci. Seriál má velkorysý rozpočet a produkční studio mu dává náležitou prioritu. Na druhé straně už od počátku obsahuje dvě linie, z nichž nosná je pouze jediná. Kdyby scénárista zůstal u nadaného architekta, který se pokusí vytáhnout z vězení svého bráchu, bylo by dobře. Jenže jsme v Americe, a tak přidal linii tajného všeprostupujícího spiknutí v duchu klasických konspiračních teorií. Tahle linie od začátku parazituje na té první, je maximálně nedůvěryhodná a jak jde čas, nabývá bohužel na významu. Podle posledního výzkumu kriminálních deliktů, které skončily v USA popravou, se po zpětném rozboru DNA mimochodem zjistilo, že 5 % popravených svůj zločin nespáchalo. Stačilo zůstat u justičního omylu a netlačit na pilu. Přitažlivosti seriálu by to neubralo a byl by mnohem "čistší". Navíc všechny ty zázračné záchrany v poslední sekundě a nečekané zvraty, které nejsou z tohoto světa, po čase přece jen omrzí a začnou nudit. Seriál čím dál víc připomíná nádherně zabalený vánoční balíček, kdy divák popotahuje luxusní mašli a ono se to čím dál víc šmodrchá a když konečně vítězoslavně balíček rozbalí, ukrývá se tam další, stejně pečlivě zabalený. Tvůrci ždímou peníze a zkoušejí na diváka trik s peněženkou na provázku, kterou škubají a nedovolí divákům ji chytit. Obdivuju všechny, co mají dostatek času, aby to množství dílů s nadšením zkonzumovali. Pokud seriál hodnotím jako celek, tak z původních 4 hvězdiček musím přece jen jednu ubrat. Celkový dojem: 65 %. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Typický príklad seriálového produktu, ktorý už počnúc koncom prvej série neprináša nič, co by sme nevideli inde, umelo navršované zvraty vyvolávajú skôr úsmev na tvári a logika čoraz častejšie ustupuje snahe vytvoriť čo najefektnejšie pozlátko. Bezpochyby jeden z najdynamickejších seriálov súčasnosti ale dynamika nerovná sa automaticky aj kvalita. Súčasný Prison Break je asi najnázornejšou ukážkou toho, čo sa stane, keď producenti odmietnu ukončiť rýchlo vyčerpaný námet a degradujú tak kedysi prekvapivý hit na úroveň jednoduchej akčnej zábavy. Lenže to už je davové šialenstvo na takej úrovni, že je to väčšine fanúšikov jedno a odklon od pôvodného konceptu akceptujú bez problémov. Stačí že sa na scéne zjaví Wentworth Miller a objektivita je razom preč. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Toto je mé hodnocení první řady. Zhruba 20 dílů bylo vynikajících (i když já se opravdu chytl až u pátého). Jenže... Pak se z velice zábavné a vysoce napínavé vězeňské šarády začalo stávat jakési polit-fiction (prezidentka???), což pro mě bylo velkým zklamáním. A začalo být hůř. Vydržel jsem ještě první díl druhé série a bez nejmenších výčitek to típl. Tvůrci měli obrovskou šanci udělat jeden naprosto výborný, nenatahovaný (!) seriál, ale nestalo se tak. Lze to pochopit: Kdo by zabíjel slepici, dokud nosí zlatá vejce? ()

Arx 

všechny recenze uživatele

Špička mezi seríály, které můžete v současné době sledovat. Michael Scoeflield je pořád ve formě a ačkoliv jsem od druhé série čekal, že půjde o zbytečné natahování geniální 1.série byl jsem opravdu překvapen. Je to pořád síla. Každej díl je svižně natočen. Navíc ve druhé sérii přibyl do role záporného detektiva herec Wiliam Fichtner, který seriálu dodává pěknou dávkou napětí a noblesy. Nezbývá mi nic jinýho než Prison Breaku popřát aby se pořád držel i nadále a neztrácel na kvalitě. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

1. série - 80% - Velmi umně vyrobená dramatická šablona se slabším rozjezdem a přílišnou schematičností zhruba poslední třetiny (věčné "Máme problém" je k zbláznění). Jinak se na ale na tenhle nervák dívá skoro až samo. Infarktové situace, velesympatické postavy na straně dobra a naopak nevypočitatelní záporáci na druhé straně barikády, to všechno v relativně uzavřeném prostředí plném nečekaných nástrah dává dohromady příjemnou a úchvatně napínavou jednohubku. 2. série - 90% - Všeho je víc, akce je na každém rohu a změna uzavřeného prostředí za širé pláně plné nástrah zcela převrátila vyprávěcí postup. Ale i když je každá situace za vlasy přitažená, ďábelský Mahone je prakticky všudypřítomný a všechno často závisí jenom na neskutečné dávce štěstí a Kellermanově nevyzpytatelnosti, já se neskutečně bavím. Taková dávka překvapujících situací a chvil, kdy jsem za hrdiny dýchal ale víceméně nešla překonat. O to víc, že ze scénáře je jasně patrné, že právě tady měla cesta obou bratrů skončit. Bohužel jsem ale netušil, jak se již zanedlouho celý seriál rozsype. 3. série - 50% - Co se muselo stát, stalo se. Velká část diváckého spektra odsoudila uvěřitelnost a zábavnost seriálu už u předchozí řady, já naopak vydržel a o to víc narazil v dalším pokračování. Z většiny dlouhodobých postav se staly loutky, na které unavení scénáristé věší poslední zbytky nápadů a nově příchozí charaktery jsou katastrofou. Nelogických rébusů kolem Whistlera je příliš mnoho, nikdo z party kolem Lechera nemá ani špetku charismatu a Sona jako taková je ve své všudypřítomné předrsnělosti zoufale stereotypní. Ani občasný dějový veletoč nic nevyřeší a hlavní linie se vždy poslušně vrátí do zaběhlých kolejí, aby vyvrcholila naprosto směšným a ubohým finálovým dílem. U dalšího pokračování jsem ale být chtěl, protože jsem doufal, že návrat k "otevřenému prostoru" může být pro seriál poslední injekcí. 4. série - 40% - Když srdcovky nevědí, kdy skončit, je to škoda. Když vás bývalé srdcovky svým dějem nutí na ně nadávat, tak už je to snad i tragédie. A přitom poslední kapitola nezačala vůbec špatně. Scénáristé těžko mohli udělat lepší krok než definitivně škrtnout všechno související se Sonou nebo Whistlerem a samotná zápletka ohledně Scylly se dlouho vyvíjela jako solidní nosný příběh. S odchodem jedné z důležitějších postav se ale všechno začalo horšit. Ostatní se proměnili v ostudně zjednodušené figurky s nebývale hloupými dialogy a zásadní zvrat se změnou strany klíčového charakteru pak všechno poslal nejníže, jak jsem si snad ani nedovedl představit. Raději nudu v Panamě než každodenní změny stran. Celý Prison Break se tak na samém konci změnil v trapné divadlo, během kterého nechci vidět ani ty charaktery, které jsem dříve obdivoval. A dodnes mě vytáčí, že největší frajer celého seriálu je ve finálním díle degradován na pouhé deus ex machina. Závěrečná desetiminutovka mohla přijít na konci druhé série a celý seriál mohl zůstat nesmrtelný. Takhle ho už nikdy nebudu chtít vidět. Bez úvodních pár dílů a definitivního finiše to mohlo s tehdy ještě finální sérií dopadnout daleko hůř. The Final Break - 60% - Logika byla dávno zapomenuta a spousta chyb je přítomna už tak nějak ze zvyku. A přesto nedokážu Final Break nějak zesměšňovat, protože celý seriál si zasloužil finále, které nebude diváka nutit k tomu, aby nenáviděl snad všechny hlavní postavy a přál si konec. Jakýkoli. Paradoxem pak je, že ačkoli spojení Michaela se Sárou stejně i po těch letech a nepřeberných zvratech pořád úžasně funguje, posledních pár minut regulérní závěrečné části bylo asi důstojnějším a nostalgičtějším rozloučením. A největší škoda je pak to, že se divák na konci pozastaví hlavně nad tím, jestli bylo po všech geniálních i překombinovaných plánech nutné všechno uzavřít právě takhle. Proto chápu rozhodnutí ještě jednou do téhle řeky vstoupit. 5. série - 50% - Ještě po prvním díle jsem byl až zázračně optimistický, užíval si nostalgickou atmosféru jednoho z prvních seriálů, který před více než dekádou dokonale trefil načasování a hlad po napětí na pokračování. Známé postavy se vrátily, nahodily se nové záhady a zdálo se, že ještě jeden nejposlednější Útěk napraví všechna zla, kterých se na nás scénáristé ve čtvrté sezóně dopustili. Nestalo se. Těch nesmyslných rozhodnutí, úsměvných dialogů, zbytečných postav (zpívající Ja), neodůvodněných návratů (Sucre) a v první řadě logických děr je tolik, že je až s podivem, jak občas seriál přece dokáže napnout. Herci si jakž takž uhrají svoje a jako obvykle jim bez zaváhání vládne Robert Knepper, ale nechci si ani představovat, jak museli po podepsání smluv na revival kroutit hlavami nad scénáři. Odejít středem se tak legendárnímu Prisonu opět nepodařilo, ale hlavního tvůrce Paula Scheuringa zapřísahám, ať už látku nechá spát. () (méně) (více)

Galerie (675)

Zajímavosti (119)

  • Oscar Shales (Jimmy Daniels) je anagram slov „search loss“. (ash99)
  • Tetovanie čiarového kódu na Michaelovom (Wentworth Miller) zápästí má tieto významy:
    38 – Michael a Lincoln (Dominic Purcell) zatočia na Route 38.
    12 – keď počítadlo kilometrov ukáže 12, zastaví auto na moste.
    1037 – keď Michael otočí spínací gombík, majú 30 sekúnd na opustenie auta, kým sa naladí stanica 103,7. (ash99)
  • V Maroku 30. mája 2017 utrpel behom natáčania Dominic Purcell (Lincoln Burrows) zranenie. Po tom, čo mu počas scény spadla na hlavu oceľová tyč, musel byť okamžite hospitalizovaný. Výsledkom zranenia bolo 20 stehov na ľavom lakti, zlomený nos a početné rezné rany na ruke, ktoré si vyžiadali ďalšie zašívanie. Purcell podľa vlastných slov ucítil bolesť takého rázu, že mal pocit ako by mu explodovala hlava. Dezorientovaný padol na kolená a jeho kaskadérsky dublér si vraj všimol kúsok poodhalenej lebky a takmer rozpolený nos. Podľa slov plastického chirurga, ktorý herca operoval, mu zachránilo život to, že má v oblasti hlavy tlstejšiu vrstvu kože. (Martin12500)

Související novinky

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.… (více)

Návrat akčních bouchačů

Návrat akčních bouchačů

28.02.2008

Dva Jasonové, ačkoli každý z úplně jiného soudku, se setkali v této novince, která k vám přijíždí za kvílení pneumatik a skřípotu drceného plechu ;-). Především je tu Jason Statham, který dostal… (více)

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

05.08.2007

Přesněji řečeno, on to poslední slovo napsal a taky k tomu něco nakreslil. Jeho poznámky a storyboardy k nikdy nenatočenému dobrodružnému filmu Yucatan byly nalezeny už před nějakým časem a ve studiu… (více)

Edward Norton bude naštvaný a zelený

Edward Norton bude naštvaný a zelený

19.04.2007

Edward Norton a comics? Zní vám to jako nesmysl? Inu, filmová branže občas přináší opravdová překvapení, nejen remaky starých hororů a adaptace dětských fantasy bestsellerů. Když se studio Universal… (více)

Reklama

Reklama