Režie:
Alexandre AjaKamera:
Maxime AlexandreHudba:
tomandandyHrají:
Aaron Stanford, Kathleen Quinlan, Vinessa Shaw, Emilie de Ravin, Dan Byrd, Tom Bower, Billy Drago, Robert Joy, Ted Levine, Desmond Askew, Ezra Buzzington (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Poklidné automobilové putování se v hrůzyplném remaku klasického hororu Wese Cravena mění v boj o holé přežití! Osamělá rodina se v poušti Nového Mexika stává obětí zvráceného klanu krvežíznivých mutantů. Film Hory mají oči, ve kterém není nouze o kaluže krve a strašidelné scény, vás napětím nenechá ani na chvíli vydechnout! (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (866)
S krvavými horrory narvanými rodinnými hodnotami se svého času roztrhl pytel a právě o Horách se namluvilo tolik, že i přes nechuť k tomuto subžánru jsem se do nich vydal. Jenže cesta s rodinou Carterových nefunguje a nic s tím nenadělá ani krvežíznivý Aja a bohužel ani krásná Emilie. Vychvalovaný útok na karavan se ukázal být jen krvavou lázní a zbytek jen zručně natočenou rutinou. Hloupá a triviální podívaná, která jen chytře trefila, kdy zasytit hlad svojí divácké cílovky. ()
Točit horor ve dne a ještě k tomu v poušti není snadný hned z několika důvodů. V mizanscéně (prostorem před kamerou) se totiž není o co opřít, máte postavy a za nimi prázdný panoráma a musíte vystačit pouze s tím, přičemž každá chyba je znatelná. Úlohu filmu navíc ztížil vykutálený scénárista, který zavelel rozvíjet strach ve dne, což obrací pravidla hororového žánru, ve kterým se ve dne chatuje (tj. plká) a v noci straší (tj. dekapituje). To vše pochopitelně kladlo maximální požadavky na režiséra i kameramana. ()
Brutálně zábavná jízda, kterou by si rozhodně měli nechat ujít osoby se slabým žaludkem, protože krev a nechutnosti Alexandre Aja servíruje po lopatách. Film má pomalejší rozjedz, o to působivější je ale noční scéna v přívěsu, což je zřejmě vrchol filmu. Hudba včetně úvodního motivu (country píseň "More and More") je výborná, herci přesvědčiví a zdegenerovaní horníci patřičně odporní. Konečná likvidační scéna podbarvená přehnaně heroickou hudbou je roztomile béčková a porovnána s místy pěkně černým humorem vůbec nevypadá směšně. Pro mě rozhodně perla mezi horory, o jejíž kvalitě vypovídá i fakt, že po skončení filmu nám vypadly pojistky a máma nedala jinak, než že se bratr musí ozbrojit sekerou, až je půjde ven nahodit. Aja dokázal, že je talentem budoucnosti. ()
Pro tenhle druh produkce už dávno nemám ani nejmenší pochopení, jediný přívlastek, který mě v souvislosti s Ajovým filmem napadá je hloupý film. I ty nesmělé náznaky jakési atmosféry, které ovšem troskotají na tvůrčí neschopnosti režiséra a dementním scénáři, jsou v druhé půli vystřídané zcela přímočarou vyvražďovačkou, která může meximálně vybudit agresivitu, ale určitě ne strach. V tomhle snímku tak nějak nic nedává smysl a nad logikou děje nemá smysl příliš hloubat. Celkový dojem: 10 %. Mimochodem, snaha na tuto šílenost naroubovat jakési poselství o nebezpečí jaderných výbuchů a vůbec zbraní hromadného ničení, je vzhledem ke kvalitě viděného vyloženě mimo... ()
Neřekl bych, že se Aja nějak režisérsky zlepšil. Zatímco v předchozím snímku budoval napětí pozvolna a dařilo se mu ho udržet, zde se vždycky nečekaně objeví, načež se vytratí. Přesto silné 3*, protože jsem dlouho neviděl tak brutální film (scéna napadení karavanu je bezchybná). Aja rozhodně má budoucnost, jen si musí vybírat lepší scénáře. ()
Galerie (65)
Photo © Fox Searchlight Pictures
Zajímavosti (36)
- Mutanti ve snímku vznikli kombinací klasických masek s dodatečnými počítačovými efekty. (imro)
- Téměř všechny repliky Big Boba (Ted Levine) byly improvizované. (imro)
- Na place se stalo zvykem, že si štáb v prostojích mezi natáčením jednotlivých záběrů krátil dlouhou chvíli inscenováním zápasů se zbraněmi, které byly používány jako rekvizity. (imro)
Reklama