Reklama

Reklama

V pasti

Trailer

Čtrnáctiletá dívka Hayley Stark potkala na internetu okouzlujícího fotografa Jeffa Kohlvera a po následném setkání přijala pozvání navštívit jeho dům. Jeff však není jen tak obyčejný fotograf... Hayley je chytrá čtrnáctiletá holka. Ale i chytré holky dělají chyby. Přes internet se seznámí s Jeffem, módním fotografem lehce přes 30. Dají si sraz v kavárně a pak vyráží do Jeffova domu na předměstí Los Angeles. Ačkoliv je Jeff uhlazený profesionál, na jejich setkání je něco zneklidňujícího. Proč tak bystrá holka vstupuje dobrovolně do domu prakticky neznámého staršího muže? Co vedlo Jeffa, aby ji pozval? Náhodný pokec po síti, fotografování nebo skrytý záměr? Pouhé dvě postavy rozehrávají napínavou hru, která nenechá diváka v klidu až do samého závěru. Přes ožehavé téma není film prvoplánově provokativní ani přehnaně moralizující. Daleko lépe než krev a sex funguje napětí, zvyšovaném pozvolným odhalováním motivů obou postav. V pasti se pohybuje mezi psychologickým dramatem a thrillerem. Film spočívá na výborných výkonech dvojice herců v hlavních rolích: Patrick Wilson hraje Jeffa a mladá Ellen Page ztvárnila roli Hayley. Doslova vynikající je širokoúhlá kamera, která dokonale využívá možností rozlehlého moderního interiéru Jeffova domu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (681)

genetique 

všechny recenze uživatele

Jeden dom, dve postavy a hodina a pol totálneho psych(olog)ického teroru. Dá sa to, pár filmov to dokazuje a 'Hard Candy' sa k ním hrdo pridáva. Myšlienka je ako lusk, scenárista sa s ňou vyhral do najposlednejšieho detailu, možno len tá réžia občas prispala. Striedanie strán komu držať palce sa deje až nevídane zvrátene, čo je na prvý pohľad inak môže byť naozaj tak ako to bolo pôvodne. Tak komu držať stranu. Neškodnej mačke, či zlomyseľnej myši. Výber je ťažký a až do konca premyslene zákerný a zimomravý. Podľa celého priebehu ale finále mohlo byť dramaticky drastickejšie. 80%. ()

Jamal 

všechny recenze uživatele

Zajímavé. Bohužel zbytečně zdlouhavé scény. Samozřejmě některé bylo třeba, jiné, podle mě ne. Zajímavý konec - stále jsem tomu nemohl uvěřit, že se to stane a že se to stalo. A musím vyzdvihnout jak Wilsna ( spolu s Jako malé děti solidní výkon ) a taktéž Ellen Page - tý bych věřil i tu přechytralost a kastraci kdybych ji potkal jako malou holčičku. Podle plakátu jsem ale myslel, že bude malá holka myš. (( :: ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Česká spisovatelka a cestovatelka Iva Pekárková ve své knize Šest miliard Amerik popisuje pokus, který podnikli před lety novináři, když se snažili dokázat, že americkou společnost zachválila lhostejnost k bližním. Na lavičku v parku posadili 7letou plačící holčičku a z úkrytu v křoví natáčeli na video, co se bude dít. Kolem holčičky procházely desítky lidí, ale místo, aby ji oslovily nebo udělaly poplach, pokračovaly v cestě a pokud možno ji co největším obloukem obešly. Po dlouhé době dítě oslovila cizinka. Pekárková dále vysvětluje, že s výjimkou těch nejhorších čtvrtí je prakticky nemožné potkat děti, jak si hrají jen tak v přírodě nebo na ulici. USA totiž už desítky let sužuje vlna hysterie ohledně úchyláků a pedofilů, kteří nemají nic jiného na práci než zneužívat, znásilňovat a mordovat nebohá děťátka. Děti už odmalička musejí žít v bezpečných bublinách tvořených domem se zahrádkou a autem, které je případně odveze do jiné bezpečné bubliny. Děti jsou přesvědčované o tom, že jakýkoliv cizí dospělý se jen třese, aby jim mohl ublížit, a pokud se k nim kdokoli přiblíží, mají volat o pomoc. Většina dospělých si tak vůbec nedovolí ani pomoci dítěti v nesnázích, aby případně nebyli obviněni z pokusu o jeho zprznění. Jakkoliv už řadu let klesá počet případů kriminality v dané oblasti, vlna hysterie se spíš stupňuje. Je nemyslitelné vstoupit na dětské hřiště bez vlastního dítěte, je nadmíru nebezpečné fotit na ulici nebo v parku v místech, kde by mohly chodit i děti, protože vás kdokoli může obvinit z pedofilie a takové obvinění se bere smrtelně vážně a velmi obtížně se toho cejchu člověk zbavuje. Vzácností nejsou ani případy lynče, kdy dojde k nějakému nedorozumění. Žijeme ve světě, který má hodně rozkolísané hodnoty, a ve filmech a seriálech leckdy fandíme úspěšným zločincům, klidně i sériovým vrahům. Odpor k těm, co ubližují dětem, je tak jednou z posledních oblastí, na které se dokážou lidé shodnout, a tak se toho chopili svatouškové, kteří se kdykoli ochotně postaví do řady, aby začali jako první kamenovat. Tahle kampaň se všemi negativy se mimochodem přelila už i do západní Evropy, kde je momentálně hodně módní hledat v životopisech známých osobností a především politiků cokoli, co by naznačovalo, že mají k pedofilům a k dalším sexuálním deviacím jakýkoli jiný než tvrdě odsuzující postoj. Film V pasti se veze přesně na vlně téhle hysterie. Ač vysloveně nemorální, to vůbec nejodpornější na něm je, že se tváří jako obránce těch slabých, zkrátka jako by byl morálně na výši. Je to přitom podivný konstrukt, kde 18letá holka, která na 18 taky vypadá, hraje 14leté děvče, které má myšlení dospělé ženy. Mám dceru, která je momentálně ve věku hrdinky, a to, co se mi pokouší věšet scénárista na nos, je s prominutím hovadina. Pedofil se chová a uvažuje taky jinak, než si Slade představuje a Wilson hraje... Navíc, a především, jen výrazná menšina pedofilů se dopouští zneužívání. Ostatní si vystačí se svými představami, které v řadě případů přetavují do umělecké formy. Pedofily s největší pravděpodobností byli např. náš Foglar nebo Lewis Carroll. Jediné, co zůstává pozitivní na filmu, je herecký výkon obou hlavních postav. Pro Ellen Page to byla vstupenka do světa kinematografie, kterou využila na 100 %. Bohužel film sám o sobě vzhledem k tomu, jak negativní pocity ve mě vyvolal, ode mě nedostane víc jak 25 %. () (méně) (více)

Rogue 

všechny recenze uživatele

David Slade má zjevně rád kameramany, kteří používají moderní techniky. Což mi tedy do tohohle "komorního dramatu" moc nesedí. No a k tomu dramatu - poněkud vykonstruovaná zápletka o setkání dítěte a fotografa by mi ani nevadila, ale morální podtext, který se ukáže později a kterého se už do konce filmu nezbavíme ano. 100 minut, jeden dům, dva herci... Přechytralého čtrnáctiletého spratka ztvárňuje Ellen Page, kterou mám chuť zabít od desáté minuty a Patrick Nilson je tu do počtu, aby bylo komu stříkat sprej do pusy a koho mučit, což je oboje dost nuda. Protivná nuda. Jako celý film. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Ellen Page v červené mikině působí jako Karkulka, jenž se pouští do nebezpečné hry s vlkem. Avšak není to další vlk, kdo se ukrývá v rouše Karkulčině? Vynikající psychologická hra, v níž není až do samotného konce zcela jasné kdo je obětí. Psychologické trýzni nejsou vystavěni pouze hlavní aktéři ale i divák. V samotném závěru nás David Slade dostal přesně tam kam chtěl - na kolena. 90% ()

Galerie (56)

Zajímavosti (14)

  • Přestože postavě Hayley by mělo být 14, Ellen Page bylo v době natáčení 17. (houseofwax)
  • Vzhledem ke kontroverznímu obsahu filmu drželi tvůrci rozpočet pod jedním milionem dolarů, aby studio nedostalo choutky cokoliv měnit. (-bad-mad-wolf-)
  • Při natáčení na střeše musel Patrick Wilson točil scénu na pětkrát. (ČSFD)

Související novinky

Režisér Zatmění restartuje Daredevila

Režisér Zatmění restartuje Daredevila

17.03.2011

Nebo půjde spíš o pokračování, ale bez Bena Afflecka? Tak nebo tak, studio 20th Century Fox chce, aby se druhé filmové šance slepého superhrdiny ujal David Slade (foto). Ten se prosadil thrillerem V… (více)

A režírovat bude...

A režírovat bude...

26.04.2009

Catherine Hardwicke, Chris Weitz a... David Slade?! Cože?! Po „nějaké ženské“ a režisérovi Prciček a Zlatého kompasu nekompromisní tvůrce V pasti a 30 dní dlouhé noci, který nemá problém nějakému… (více)

Juno bruslí a líbá holky

Juno bruslí a líbá holky

18.01.2008

Komedie ze života Juno vesele sbírá nadšené recenze, filmové ceny i miliony dolarů a o její hlavní představitelce, dvacetileté Ellen Page, se čím dál hlasitěji mluví jako o obrovském hereckém talentu… (více)

Reklama

Reklama