Reklama

Reklama

Bohatství nutně neznamená štěstí. Julianne Moore v hlavní roli snímku o patologických vztazích uvnitř milionářské rodiny, natočeného podle skutečných událostí. Film Divoká krása vypráví málo známý, neuvěřitelný a přece pravdivý příběh Barbary Dalyové (Julianne Moore) – newyorské krásky, která se provdala za jednoho z nejbohatších mužů Ameriky. Brooks Baekeland byl potomkem vynálezců bakelitu, kterýžto úžasný vynález mu umožnil nepracovat a spolu s krásnou manželkou si užívat společenských radovánek v poválečném New Yorku. Po narození syna Antonyho střídala rodina blahé živobytí v Paříži s pobytem v přímořských letoviscích, vždy ve styku s nejvěhlasnějšími umělci a osobnostmi doby – navštěvovali je Marcel Duchamp, William Styron, Greta Garbo... Jejich soukromý život však idylu nepřipomínal ani náhodou: oba manželé byli psychicky labilní a nestřídmý společenský život Brooksovy deprese a Barbařiny záchvaty vzteku jen umocňoval. Uprostřed tohoto rodinného pekla dospíval citlivý Antony. Když si během dospívání uvědomil svou homosexuální orientaci, otec jej zcela zavrhl – matka Barbara se však rozhodla jej vyléčit, nejprve s pomocí prostitutek a později i za cenu porušení všech hranic vztahu mezi matkou a synem... Příběh života, který nemohl skončit dobře, natočil americký režisér Tom Kalin. Ten se v roce 1992 debutovým snímkem Swoon zařadil mezi kmenové režiséry proudu New Queer Cinema, definovaného důrazem na LGBT tématiku. Divoká krása je jeho zatím posledním počinem. V roli mladého Antonyho zazářil charismatický britský herec Eddie Redmayne (Bídníci, Powder Blue, Pilíře země). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Nebyla jsem si jistá, jestli mám vadnou optiku já nebo to nezvládl režisér, ale po přečtení komentáře Morien mám zaostřeno. Viděla jsem to totiž taky tak - že rodiče byli každý po svém sobci a syn, jedno jak postelově orientován, v tom smutně plul, posléze chráněn už jen matčinou slizkou manipulací. Ovšem dešifrujte to při nijakém způsobu podání!! Jakoby se míhaly nezřetelné šmouhy za kalným sklem dveří, které sice lákají i klíčovou dírkou, ale ta je zas příliš malá. Tak tedy 3,5*, ale hlavně za klíčový podíl Eddie Redmayna. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

1* moje nízké hodnocení hodně ovlivňuje fakt, že film životopisně dokumentuje jen události z rodiny, která je hodně uhozená a vyšší životní styl a zejména závislost matky na synovi deformuje funkčnost výchovy a působí patologicky. Herecky není vůbec špatný a i jiné filmařské profese jsou v normálu. Film prostě nepřináší nic zajímavého, je předvídatelně depresivní a spíš jsem se u něj nudil. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 0 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Reklama

zdenny 

všechny recenze uživatele

Dva manželé si dlouhodobě nerozumějí a defacto si žijí každý svůj život. Mají syna Tonyho, o kterého se stará spíše matka, která si jeho láskou nahrazuje tu manželovu nevyjevenou. Tony v adolescentním věku začne chodit se španělskou vrstevnicí. Ta se zanedlouho stane milenkou jeho otce a začne s ním žít. Tonymu to moc nevadí, neboť zjistí, že je homosexuál a začne se oddávat nespoutanému životu se svým kamarádem - milencem. Neustále ale píše svému otci dopisy, aby se vrátil domů, protože cítí, jak jeho matka trpí. Ta si pozve homosexuálního kamaráda, aby jí poradil, co a jak dál. Zanedlouho se s ním vyspí. Jenže předtím se s ním vyspí i její syn. Následuje scéna, kdy si začnou v posteli užívat všichni tři. Zatím ještě s tím, že společný přítel je uprostřed. Přijde ale chvíle, kdy se konečně vyspí i matka se svým synem. Pěkné. Asi z nedostatku lásky. Vzhledem ke stylu, jakým to bylo natočeno, by se dalo říct dekadentní. Pro mě ale naprostá prasárna, která nemá omluvu. Ať mi pan režisér nevykládá, že chtěl umělecky ztvárnit atrofii citu a do popředí vysadit homosexuální problémy. Hnus. Vše prostě směřovalo k tomu, žesi matka nakonec zapíchá se svým synem. A já se ptám: Je to normální? Pan režisér musí být trochu mimo. Každopádně kamera i interiéry obrazově nad průměrem, Julianne Moore předvádí velmi dobrý výkon. Tři hvězdy tedy hlavně za formu. PS: Na dané téma je na netu nespočet videí. Ale kdybych se na to díval, byl bych prasák. Pan režisér není? PPS: Samozřejmě vím, o co v tomto příběhu šlo. Ale má někdo zapotřebí tady toto zfilmovávat? PPPS: Po dvou dnech od zhlédnutí dávám hvězdy dvě. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Film o hledání pochopení a o předstírání, že se nám ho dostává. Hlavním hrdinou není smetánka šedesátých let ani exotické exteriéry či vyšinutá manželka a matka, ale lež a její podoby a také sobeckost hluboce zakořeněná v každém z rodičů - chtějí ubližovat jeden druhému a všechny jejich smrtelné údery vykrývá nevinný a křehký syn. Eddie Redmayne a Julianne Moore zvládli svoje role na jedničku, však také oba dle mého názoru kopou za nejvyšší současnou hereckou ligu. Do jejich výměn může málokdo vstoupit, ale když se mu podaří získat lístky do první řady, může mu být zprostředkován naprosto jedinečný zážitek z výjimečně hluboké a niterní hry. --- Opravdu nemůžu pochopit, že jsem na Savage Grace použila fotbalovou metaforu, zvláště když fotbal nesnáším a SG miluji, ale je to tak. Kdybych se chtěla vdát a mít děti, chtěla bych takto oddaného syna. A kdybych se k němu chovala tak, jako se chovala Barbara k Tonymu, zasloužila bych si také skončit jako ona. -"How does that feel?" -"I think you know." ♥♥♥ ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Dokonale prázdné. Ne nijaké, jalové, přehnané, nudné...jen prázdné. Takové téma! Z toho by se daly dostat drama, thriller, málem i horor. Ne. Akorát jsme zjistili, že i high society kouří trávu a semtam ze sebe vydá nějakou emoci, i když by měla s**t mramor. Jiné zjištění, překvapení film nepřináší. Vypadá hezky, ale to je asi tak všechno. Chce šokovat, ale jde mu to jako psovi pastva (i když příběh by na to potenciál měl). A z prázdného filmu vyšlo i prázdné finále. Julianne Moore to prostě tentokrát nezachránila... ()

Galerie (44)

Zajímavosti (2)

  • Snímek byl natočen podle stejnojmenného románu Natalie Robinsové a Stevena M. L. Aronsona. (Terva)
  • SPOILER!!! Mezi skutečným Anthony Baekelandem a jeho matkou docházelo častěji k hádkám, kdy se on kolem sebe oháněl noži, jimiž byl posedlý. Projevoval také příznaky počínající schizofrenie, ale jeho otec nepřipustil, aby se jeho syn léčil, protože by to zkazilo jeho pověst. Nemoc tedy nerušeně propukala a nakonec tragicky vyústila napadením v roce 1972 v Londýně. Anthonymu bylo 25 let, Barbaře 52. (Morien)

Reklama

Reklama