Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Mike GioulakisHudba:
West Dylan ThordsonHrají:
James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Haley Lu Richardson, Betty Buckley, Jessica Sula, Brad William Henke, Sebastian Arcelus, Neal Huff, Lyne Renee (více)VOD (6)
Obsahy(2)
V Kevinovi se skrývá 23 různých osob. Každou chvílí se má objevit čtyřiadvacátá... Tu pochybnou čest se s ním seznámit dostanou tři studentky, které původně vezl domů na prázdniny otec jedné z nich. Stačila chvilka a místo něj seděl za volantem podivný chlapík, který je místo vysvětlení uspal chemikálií. Později se probudí zamčené ve sklepní místnosti, kam za nimi záhy dorazí i jejich věznitel. Z rozhovoru s ním ale rozhodně nejsou o nic moudřejší, protože Kevin je evidentní magor. O nic lépe na tom nejsou ani jeho matka nebo malý Hedwig, kteří za nimi do podzemí chodí. Nenechte ale splést, přelidněno tu rozhodně není, všichni tito další věznitelé jsou jen produktem Kevinovy poruchy osobnosti. Pomoci se mu sice snaží psycholožka (Betty Buckley), ale zdá se, že na jeho mimořádné rozpolcení nestačí ani její letité zkušenosti. Vyznat se v něm pokouší i jedna z vězněných dívek, Casey (Anya Taylor – Joy), která chce Kevinova stavu využít k útěku. Jakožto holka s mučivým traumatem z dětství je navíc mimořádně odolný a vynalézavý druh se silně vyvinutým instinktem k přežití. Bude ho potřebovat. Kevinova čtyřiadvacátá osobnost se má každým dnem probudit a vše nasvědčuje tomu, že to rozhodně nebude kladný hrdina. (CinemArt)
(více)Videa (19)
Recenze (1 067)
Split má hodně blízko k tomu být označený za nejlepší film, jaký M. Night Shyamalan kdy natočil. Není to ani tak díky Jamesi McAvoyovi, i když ten na tom má taky svůj podíl, ale hlavně díky konci, který dokáže vyrazit dech a přehlušit předchozí události. Vypadá to, že kariéra kdysi nadějného Inda zase začíná pomalu nabírat ten správný směr a jsem upřímně hodně zvědavý na to, s čím příjde příště – jen těch jedenáct let plných zklamání prostě jeden zatraceně dobrý film vymazat nemůže. ()
Vidím, že po tomto je "rozpolcených" mnoho užívateľov. Pridávam sa na stranu tých, ktorí nový "hit" od takmer mŕtveho, kedysi slávneho Shyamalana považujú za kus bezcennej sračky. Asi prvý krát sa nezhodnem ani s Malarkeym, ktorý mal pocit, že sleduje niečo výnimočné...Asi som bol myšlienkami niekde úplne inde, ale ten film ma za celý čas vôbec nezaujal, nevystrašil, nerozosmial, nepohoršil ani nešokoval. Malý šok som zažil iba z toho ako nevýrazný a nudný film sledujem. McAvoy zahral ok, ale mne je to fuk. Prečo hrať 22 postáv, keď vo filme prezentuje sotva 5-6?Je všetkým, ale vlastne nikým. A celá skurvená pointa mala byť v tom, že "ty si tiež iná"? Ako iná? To, že je divná, nám je jasné od začiatku, ale za celý film sa o nej nedozviem takmer nič. Po strele z brokovnice sa McAvoy smeje do zrkadla? Prečo z chorého človeka robiť supermana? Mal to byť film o chorom človeku alebo komiksová sračka? Nechápem to štedré hodnotenie, mnohých asi oslovilo herectvo McAvoya, ale toto predsa musí zvládnuť každý herec, to by logicky nemohol byť hercom. Už to nikdy nechcem vidieť. 30%. ()
Zázraky existují, Shyamalan je konečně zpět a já se konečně dočkal. Ne sice v takové parádě, jak jsme byli zvyklí z před 15-20 lety, když si vzpomene na legendární větu "I see dead people", která tak trošku katapultovala tohoto režiséra mezi absolutní smetánku Hollywoodu, ale už je to tak dávno, že člověka až zamrazí dvojnásob. McAavoy si podle mě zasloužil nominaci na zlatou sošku, protože to zahrál výtečně. Film graduje a my očekáváme očekávané, ale vše důležité se ukáže v pravou chvíli a tak jak jsme byli od Shyamalana zvyklí z filmů jako Znamení, tak i zde se dočkáme. Některé scény jsou lehce přitažené za vlasy, nebo natočené ne úplně důvěryhodně, ale i tak i toto mile rád odpustím. Nápad super, obsazení výtečné, hlavně mladá Anya Taylor-Joy v roli Casey na mě zanechala hodně dobrý dojem. Takže s odřenýma ušima za 4 ****. ()
Skvělá hra, v níž se náznaky zdají relativně jednoznačné, ale na druhou stranu to člověka svádí k otázkám, zda to nejsou jenom falešné návnady, a tak stále přemýšlí, jestli to naznačovaným směrem skutečně povede nebo ne. Ať tak či onak, ve finále je jasné, že právě tak to muselo být. Jsem rád, že po tolika letech můžu opěť říct: Bravo! ()
,,JSME, KDO VĚŘÍME, ŽE JSME“… /// Tři čůzy ve spárech šílence s mnoha identitama v podání parádního McAvoye. Ovšem ten příběh zase taková pecka není. Nikam se to neposouvá. Jen „vězení“, magor a jedinej člověk, kterej všechno pochopí, se zachová jako píča (což není spoiler, ale fakt, páč tak je to v obyčejnejch hororech zvykem). Souhlas – je to jiný, ale celkem vobyčejný s dramatickou koncovkou a fanouškovskejma závěrečnejma deseti vteřinama. Ale že bych se kvůli tomu posral v kině… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Já nejsem já. 2.) Doma mě píchaj a já nevím, jak se bránit. 3.) Thx za titule „C-Max“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Galerie (39)
Zajímavosti (26)
- Hedwig (James McAvoy) má ve svém pokoji CD přehrávač s písněmi Kanyeho Westa, který odkazuje na dřívější Shyamalanův film Vyvolený (2000) ve své písni „Through the wire“, konkrétně ve verši: “Unbreakable, what you thought they called me Mr Glass?“. (Svarec)
- M. Night Shyamalan najal kameramana Mika Gioulakisa po tom, čo ho videl kamerovať Neutečieš (2014), a skladateľa Westa Dylana Thordsona zase najal po tom, čo počul jeho hudbu v dokumente Nevyjasněné zločiny Roberta Dursta (2015). (WalterIK7)
- Způsob, jakým film zobrazuje disociativní poruchu identity (DID; dříve známá jako mnohočetná porucha osobnosti) vyvolal ve Spojených státech pobouření a dokonce zapříčinil vznik petice vyzývající k bojkotu snímku. Lidé trpící touto diagnózou jsou totiž ve skutečnosti spíše obětmi, než agresory. Shyamalanovo dílo však v tomto směru nijak nevybočuje z řady, neboť podobně jedince s touto mentální poruchou vykreslují i jiné filmy. Například Psycho (1960) či Identita (2003). (andriy)
Reklama