Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hercule Poirot řeší v americké televizní detektivce případ dámy podezřelé z vraždy manžela. Hercule Poirot se díky televizní tlakshow o kriminálních seriálech seznámí s americkým hercem Bryanem Martinem a britskou kabaretní herečkou Charlottou Adamsovou. V domě Jane Wilkinsonové, americké herečky a Bryanovy přítelkyně, stráví všichni příjemný večer. Jane pak požádá Poirota, aby domluvil jejímu neoblomnému manželovi lordu Edgwareovi, aby jí dal konečně souhlas k rozvodu. Poirot, doprovázený kapitánem Hastingsem, lorda Edgwara navštíví, ten jim však sdělí, že s rozvodem dávno souhlasí. Téže noci je lord zavražděn... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Poirotovky s Ustinovem s přechodem z velkého plátna do televize stály před otázkou, jak si udržet pozornost. A momentální nápad aktualizace skutečně nebyl šťastný. Chybí tomu pověstný břink, nebo alespoň snaha o (mezi)válečnou atmosféru, která tvorbu Agathy definuje. Původní román Lord Edgware umírá z roku 1933 nebyl na experimenty vhodnou látkou. Nicméně ano, máme tu to raritní obsazení Sucheta do vedlejší role. Ale nejradši bych viděla původní film Lord Edgware Dies (1934) s Austinem Trevorem. To jediné by mi mohlo přinést klid. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Málokdy lze nějáký film nazvat tragédií, ale v tomto případě to bohužel tragédie je. Ustinov, který je jako Poirot naprosto nepřijatelný svým podivným projevem, Hastings z kterého udělali něco mezi hlupákem, sucharem a jakýmsi "stínem", který je tam jen do počtu. Naopak jediný kdo hraje dobře je Suchet coby inspektor Japp. Nevalný scénář, o režii nemluvě, ovšem nejhorší na celém filmu je, že je zasazen do dnešní (1985) doby. Nejhorší ovšem je, že v roce 1985 převládá oblečení z třicátých let. Výsledkem je jakási směs doby, která neodpovídá ani 30. ani 80. létům. Prostě tragédie, kterou se raději nepokouším srovnávat se Suchetem a jeho Smrtí lorda Edgwara a už vůbec to neporovnávám s původní knížní předlohou Agathy Christie. ()

Reklama

blondboss 

všechny recenze uživatele

Ďalší zo série filmov o Poirotovi, ktorý sa ale z kín presunul na televízne obrazovky, a bolo to cítiť, hlavne rozpočtovo. Ustinov už nebol tak charizmatický ako v predošlých snímkoch a ani dejovo to nebolo žiadne terno, dosť predvídateľne natočené, aj keď predloha bola zachovaná. Každopádne ako ukáže čas, prechod na TV bol veľmi dobrým krokom. Toto je jediný snímok, kde sa spolu stretli obaja najznámejší Poirotovia. 45 % ()

Wishkah 

všechny recenze uživatele

Mě se to nelíbilo vůbec. Peter Ustinov, ačkoli jindy mi přijde jako skvělý Poirot, je tady jakoby unavený, Jonathan Cecil mi chvilkama přišel s tím svým věčným podivným úsměvem jak pod vlivem drog a Suchet se narodil jako Poirot. Ne jako Japp. Navíc příběhu vůbec nehraje do karet přesun do moderní doby. K tomu by se hodily možná jiné příběhy ale rozhodně ne tenhle. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, ale mně se tenhle Poirot líbil. Možná, že si seženu více "poirotovek" i když tam bude pro změnu v hlavní roli Suchet… Každopádně si myslím, že by si to zasloužilo trochu štědřejší hodnocení, než je současných 57 %, např. i kvůli Faye Dunaway, která je zde neskutečně krásná! ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Poněkud matoucí název Třináct u stolu pochází z amerického názvu románu, který se původně jmenoval Lord Edgware umírá. (NinadeL)
  • David Suchet (inspektor Japp) se vyjádřil, že jde dost možná o nejhorší výkon v jeho kariéře, a že si s rolí vůbec nevěděl rady. Inspektora prý zahrál jako židovského bookmakera. (Sebi236)

Reklama

Reklama