Reklama

Reklama

Na houpačce

(festivalový název)

Obsahy(1)

Úspěšný a bohatý fotograf Takeru Hayakawa vede v Tokiu spokojený život. Na výročí úmrtí své matky se neochotně vydává do rodného města a při té příležitosti navštíví staršího bratra Minorua, který po rodičích převzal benzinovou pumpu. Narazí tam na Cheiko, kamarádku z dětství, která teď pro Minorua pracuje. Všichni tři se rozhodnou podniknout výlet do nedalekého kaňonu. Takeru jde napřed, aby si udělal pár snímků, a Minoru a Cheiko ho následují. Když přecházejí přes visutý most, stane se tragédie, při níž Cheiko přijde o život. Po jejím pohřbu je Minoru zatčen. Jeho osud závisí na výpovědi bratra, který byl jediným svědkem tragické události. Během procesu však začíná postupně vyplouvat na povrch závist a nevraživost, jež mezi nimi panuje. Takeru si přestává být jistý, co toho dne skutečně viděl… (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (7)

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Soudní drama, které je o něco delší a zmatenější, než by se slušelo. (Jestli takhle opravdu vypadá soudní přelíčení, tak se už nedivím, proč trvají procesy tak dlouho...) ()

molotov 

všechny recenze uživatele

Vydařené drama. Sice trošku zvláštní motivace postav, ale po Flandres, které jsem viděl před nimi mi tenhle film vrátil víru v kinematografii:-) ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Predstavte si situaci, kdy rodice vybuduji rodinny podnik, na kterem jste nuceni odmalicka delat a v okamziku, kdy rodice zestarnou, chte nechte musite podnik prevzit a s velkym sebezaprenim se mu venovat. Nesnasite ho, nesnasite sebe a v dusledku toho vas nesnasi i okoli. Mate dve moznosti - bud se mu dale venovat nebo rychle utect. Nic mezi tim. Takhle by se dala charakterizovat situace, ktera stoji na pocatku a celou dobu v pozadi vcelku jednoduche zapletky, kterou autor samozrejme divakovi zamerne zkomplikuje a z niz posleze vyjde docela zajimavy kriminalni a soudni pripad. Takto by se dali take charakterizovat i dva bratri, kteri jsou hlavnimi hrdiny filmu. Kazdy z nich symbolizuje jednu z vyse uvedenych moznosti. O pripadu neni vhodne psat cokoliv podrobnejsiho, nez je uvedeno v obsahu. Konec je samozrejme jako vzdy v tomto zanru prekvapivy a vyusteni presahuje samotny pripad. Vcelku slusne natoceny zanrovy film, ktery by vsak k lepsimu hodnoceni potreboval par vyraznejsich scen, vetsi spad a kratsi stopaz. ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

Špičkové psychologické drama v Rashomonském stylu. Perfektní Odagiri a ještě lepší dokonale obsazený Teruyuki Kagawa. Od poutavé prezentace detailně promyšleného scénáře nelze odtrhnout oči. Film začíná jako nenápadné rodinné drama a postupně přes soudní síň vygraduje do nebývale silné psychologické studie, která nešetří úderností. To vše za doprovodu velmi zdařilé režie, která svým vypravováním diváka nenechá vydechnout po celé dvě hodiny. Yureru si bez nadsázky zaslouží místo mezi top japonskými dramaty (nejen) 21. století. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama