Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (více)
Trailer 1
USA / Německo, 2009, 127 min

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)
(další profese)

Obsahy(1)

James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (1 950)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Ale Spocku, je vrcholně logické, že pláčeš po mamince. - Děkuji tatínku. - Nejsem tvůj otec, jsem tvůj syn, tatínku. Teda co to plácám. Je mi asi 150, tak je vrcholně logické, že jsem už senilní. Tak po tomhle se mi Galaxy Quest líbí ještě víc. Film o záchraně planety Iowa a návratu minisukní do světa Star Treku (velmi pozitivní prvek, za to jedna hvězdička) jako by byl dokonalým předobrazem pro tuto parodii (zvláště scéna se Scottym v jakémsi skleněném potrubí vyvolala vzpomínky na scénu s buchary). Tím víc překvapující je, že ona parodie vznikla o deset let dříve. Asi jsem byl naivní, když jsem od filmu čekal trochu promyšlenější děj bez logických děr (samí vesměs pozoruhodně neschopní zajíčci na nové lodi, teleport na nepřátelskou loď ve dvou (proč už tam rovnou neposlat přepadový komando), Spockovo zničení vrtáku zatímco celá planeta Iowa dělá prd a přebíhá z místa na místo? BTW proč že ta čená díra musela bejt uvnitř planety? A co romulanská loď dělá celejch 25 let, proč třeba když už může cestovat časem někoho třeba nevaruje... Co tam máme dál? Tak třeba stav silnic vs. vznášedla, dnes povinný samurajský meč - proč proboha, hafo samoúčelných scén (s autem) a ultrašťastných náhod (Spock verze 2) atd. atd. Tohle je film pro generaci MTV, co tak halasně "vypíná mozek" (jestli tedy vůbec má co vypínat). Všechno je vypulírované, čisté, i ta občasná krev z nosu našich hrdinů je taková estetická a načančaná. J. J. Abrams (a s ním zástupy jeho fandů) nechodí evidentně po stejné cestě jako já. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Michael Giacchino: 1. Star Trek ,2. Nailin' The Kelvin ,3. Labor Of Love ,4. Hella Bar Talk ,5. Enterprising Young Men ,6. Nero Sighted ,7. Nice To Meld You ,8. Run And Shoot Offense ,9. Does It Still McFly ,10. Nero Death Experience ,11. Nero Fiddles, Narada Burns ,12. Back From Black ,13. That New Car Smell ,14. End Credits , ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Právě jsem dost možná viděl nejlepší blockbuster roku. Star Trek universem jsem nedotčený, ale tahle emocemi, vtipem a výbuchy prošpikovaná jízda mi sedla na výbornou. Nablýskaně čistá Enterprise v protikladu s nablýskaně špinavou lodí Romulanů tvoří podobně sexy kontrast jako Kirkova impulzivnost se Spockovou logikou. Casting se povedl až neuvěřitelně dobře, celá posádka působí nadmíru sympaticky, takže jsem neměl nejmenší problém vytvořit si k postavám nějaký vztah (možná s vyjímkou Uhury). J.J.Abrams holt znovu potvrzuje, že cokoli, v čem má prsty, se nevyhnutelně vydaří. Takhle totiž vypadá nerdvána (TBBT...) :-) PS: Infantilní obludárium nových Star Wars může sklopit uši a zahanbeně se odporoučet, protože právě teď a tady začíná (doufejme) nová éra moderních sci-fi. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Úvodní dvě poznámky se týkají kamery, zbylých pět pak odůvodňuje mé nižší hodnocení. 1, Máte-li postavu, kterou cloumají emoce, otočenou zády ke kameře a chcete divákovi zpřístupnit její stav, můžete to učinit dvojím způsobem: buďto „explicitně" ukážete tvář této postavy v dalším záběru, nebo „implicitně" jako režisér postavě přikážete, aby otočila obličej kolem ramene a snímáte ji – bez předešlého střihu – z profilu. Star Trek v minimálně dvou scénách volí druhý, mazanější postup. A to proto, že čelní polodetaily obličejů jsou ve filmu až příliš časté, díky čemuž je třeba volit i jiné postupy. 2, Hýbe se v kinematografii spíše s herci, nebo s kamerou? V první polovině dvacátého století probíhaly promluvy herců bez střihu v jednom velkém záběru (hýbalo se s herci, kamera zůstávala v klidu), v druhé polovině dvacátého století byla hercova replika rozdělena na několik detailních záběrů (hýbalo se s kamerou, herci zůstávali v klidu), zatímco v první polovině dvacátéhoprvního století kamera bez střihu přejíždí (švenkuje) mezi herci, viz klopotné scény na palubě lodí. Hýbe se tedy jak s kamerou, ale i s herci – kupř. jakmile vkročí do osy kamera-postava nějaká další postava, kamera věnuje nové příchozímu pozornost a přerámovává scénu, aby ho udržela ve středu, ale i do nově ustanovené osy kamera-nově příchozí často vstoupí zas někdo další apod. ____ A, Kompozice filmu je následující: emoce, vtip, akce, romantika - emoce, vtip, akce romantika - emoce, vtip, akce, romantika... a tak po celé dvě hodiny. Opravdu, Star Trek absolutně nezná míru, klidně orámuje smrt rodiného příbuzného zleva flirtováním Kirka a zprava vtípkem Simona Pegga, přičemž všechny tři scény vpasuje to dvaceti sekund. Tahle zběsilá a schizofrenní „rapidmontáž“ čtyř různých „žánrů“ nejenže nedovoluje jakoukoliv gradaci a kontinuitu v příběhu, protože se zdá, jako kdyby nějaký „velký strůjce obrazů“ neustále přepínal ovladačem mezi čtyřmi kanály, ale ze všeho nejvíce usvědčuje Abramse z nekalých, mainstreamových úmyslů. Podobně jako George Lucas před čtyřiceti lety přitáhl undergroundový sci-fi žánr pro zasvěcené do každé rodiny, obdobně i Abrams zrealizoval nikoliv teenagerovský, jak mu bývá někdy vytýkáno, ale čistě rodinný spektákl „from 9 to 99“. B, Proč mají všechny ženy ve filmu minisukně? Protože Star Trek meets Beverly Hills. Odendáte-li postavy a dějový rámec Star Treku z vesmíru a zasadíte oboje do středoškolského kampusu, bude vše fungovat bez sebemenších komplikací i nadále. Vesmír, sci-fi, technologie, strunová teorie, vize – to je u Abramsova díla pouhý rámec a alibi pro povinně blockbusterové atrakce, ale jinak ani jedno s filmem (s jeho sémantikou) víceméně nesouvisí. C, Matka, která na začátku rodí, to není nic jiného než „vychcaně“ umístěná scéna určená ženám do ryze mužského sci-fi světa. A nejen to, u celého filmu je až extrémní, jak se Kurtzman, Orci a Abrams snaží umanutě oslovovat fakt úplně každého bez rozdílu vyznání, barvy pleti nebo orientace. D, Ohledně toho oslavovaného racia a vítězství rozumu... za prvé, s rozumem se ve filmu sice operuje, ale nevítězí, protože Spock se nakonec ukazuje ve srovnání s Kirkem jako „přemožený". A za druhé, rozum Spocka má ve filmu pouze vyvažovat až extrémně převtipělý a nevážný děj. Tzn. že tvůrci prvně vykonstruovali děj, a pak teprve podle toho volili, do jakých extrémů charakter Spocka dotáhnou, nikoliv obráceně. E, A nakonec to, co mi vadilo nejvíce: Hudba je ve srovnání s Bournem nebo TDK opravdu špatná-nijaká a akční scény a souboje (mimo úvodní jízdy autem) bez choreografie, rytmu a jakéhokoliv stupňováni, popřípadě spádu. () (méně) (více)

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Předem se omlouvám za délku mého komentáře, je to spíš mini recenze, ale měl jsem zkrátka psavou. Dnes jsme se konečně, po neúspěšném pokusu jít na předpremiéru již minulý týden, dostali s přítelkyní (ST v podstatě nedotčena) a jedním kamarádem ("mini" ST geek :)) na Abramsův vesmírný velkofilm. Díky tomu jsem měl po konci projekce možnost si vyslechnout názory z obou stran světa, které tento fenomén dělí na dvě poloviny. Sám sebe, ač jsem všechny filmy i seriály již před pěknou řádkou let viděl (velké dík patří nejen ČT za odvysílání většiny seriálů), za ST geeka/nerda sice nepovažuji, ale toto universum je mi více než známé (budiž země lehká sledování TOS v brzkých sobotních hodinách, 1 až 2 ráno). Nudný úvod jsme si tedy odbyli, přejděme pomalu k filmu samotnému. Jednu věc jsem věděl jistě už dávno před samotným promítáním, na tohle se rozhodně těším, ať už to dopadne jakkoliv a o to více, když se jedná o žánr, který nese nálepku sci-fi, ohrožený to dnes druh. Nejdříve bych zhodnotil technickou stránku snímku, je samozřejmě znát rok 2009 a je i celkem vtipné vidět jak se liší původní přes 40 let stará verze od té dnešní. Abrams si každopádně vyhrál s osvětlením a někdy jsem měl pocit, že jsem se ocitl spíš na diskotéce nežli v hlubokém a temném vesmíru. Na druhou stranu ho chápu, bez těch světelných efektů by to nevypadalo tak "velkolepě" a pro dnešní publikum sledující šedý model lodi i dost obyčejně či nudně. CGI ve zpracování Nerovi lodě, scenérie planet, laserů, výbuchů, černých děr atd. se líbilo asi všem, na tomto místě nic než chvála. Michael Giacchino, který složil hudbu snad ke všem Abramsovým dílům nebo k filmu Speed Racer, se i jako autor soundtracku pro tyto nerdí orgie, ukázal správnou volbou a to i přesto, že tam zazní části naklonované např. z LOSTu. Jeho hlavní motiv, který uslyšíte v menších variacích vícekrát, je rozhodně přinejmenším zajímavý, dodává vizuální stránce patřičnou dynamičnost. Na druhou stranu se zde bohužel neubráním srovnání a musím vyzdvihnout výbornou hudbu z třetího traileru od Two Steps From Hell, kteří nejednou překonali tu filmovou. Přejděme ale k hereckému obsazení, trochu se mu podíváme na zoubek. Chris Pine v roli James T. Kirka byl přijat mou osobou celkem kladně, jako starý dobrý kapitán Kirk z TOS se s každým, s kým jen mohl, utkal v pěstním souboji a jeho hlášky a herecký výkon považuji za zdařilý. Zachary Quinto v roli Spocka, ač jsem měl u něj zprvu silné pochyby, mě nakonec přesvědčil, že dokáže kvalitně zahrát i jinde než v seriálu Heroes a na zabijáka Sylara jsem rychle zapomněl. Když už je řeč o těch seriálových hercích, jistě si nejeden divák všimne, že je jimi film slušně prošpikován. Eric Bana jako představitel Romulanů, kteří zde mimochodem změnili svou původní vizáž do podoby rádoby pokérovaných a namakaných plešounů, zahrál nad míru mého očekávání. McCoy, Uhura a Sulu byly ok. Anton Yelchin mi připadal opravdu až moc mladý/nezkušený a to nejen jako postava Chekova, což bylo pro mě velké překvapení, neboť v Charliem Bartlettovi předvedl excelentní výkon, vypadalo to, jako by ze sebe dělal většího blbečka, než byl. A na závěr to nejhorší z posádky Enterprise a tím (ne)šťastným výhercem se stává, kdo jiný než Simon Pegg jako Scotty. Ten mi do své role opravdu nesedl, ač hláškoval jak mohl, jeho obsazení do tohoto světa považuji za katastrofu a přirovnal bych to k fotonovému torpédu, které svůj cíl minulo o několik parseků. Toliko k postavám a nyní se vrhneme na rozbor filmu samotného. Co se týká děje, nelze si nevšimnout, že se místy střetáváme s prvky, které pocházejí z trochu jiného světa a tím je svět Star Wars. To, že se dočkáme otřepaných klišé, jako jsou např. obětující se otec, milostné románky, teď jedno ze světa ST - ten, co má červenou uniformu musí zemřít, atd., to jsem i čekal. Co jsem však nečekal, byl milostný vztah Spocka s Uhurou, který se z ničeho nic přiřítil warpem 9.975 a zanechal ve mně hodně otazníků. Co tohle mělo znamenat, to ví asi jen Abrams, který se tímto nelogickým počinem snad snažil zatraktivnit své dítko širší veřejnosti a ukázat tak, že Spock je taky jenom (polo)člověk. Také mám pár dalších výhrad a to v následujícím trojdílném členění: 1) zbytečná scéna - Kirkovo rebelství s autem, 2) nelogické události - Kirk přistane zrovna na místě, kde se setká s jednou nejmenovanou postavu (docela štěstí) + stavění vesmírné lodi na povrchu planety (vesmírné lodě ve ST se stavěly snad vždy přímo na orbitě), 3) divné zpracování - strojovna lodi co vypadá spíš jako podpalubí Titanicu + červená zmutovaná kytka na ledové planetě. Jako bonus ještě přidám toto - čím rušil ten vyhazovací vrták spojení a proč neměla Země ani Vulkán žádnou orbitální ochranu, to připadalo divné asi jenom trekkies. Zato některé části bitev, obzvláště ty, co byly jen s hudbou a bez efektů, dokázaly navodit celkem působivou až epickou atmosféru a ovlivnily tak výsledné hodnocení směrem nahoru. Potěšila mě samozřejmě i nepatrná přítomnost tribblů a i když jsem ze Star Treku vesmírný orgasmus neměl, užil jsem si jej dostatečně a jen doufám, že dopilovanější pokračování si ten plný počet konečně zaslouží. (8/10) () (méně) (více)

Galerie (157)

Zajímavosti (91)

  • Celosvětová premiéra proběhla 6. dubna 2009 v Austinu (stát Texas). (Varan)

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (více)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (více)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (více)

Reklama

Reklama