Režie:
Martin RepkaKamera:
Miro GáborHrají:
Katharina Lorenz, Lukáš Latinák, Florian Stetter, Dušan Lenci, Kyra Mladeck, Zuzana Mauréry, Karol Csino, Jevgenij Libezňuk, Radoslav Brzobohatý (více)Obsahy(1)
Film je určený lidem, kteří podobně jako hlavní hrdinka, cítí nejistoty, hledají hodnoty a domov (celoevropský fenomén). Měl by oslovit, jak mladé tak starší, neboť v sobě nese generační dialog. Jde o příběh mladé letušky Vandy, která má neustále pocit, že musí létat, a to i v osobním životě bez toho, aniž by měla pevnou zem pod nohami. Útěk do zpustlé vesnice Runina, kde žije Vandina babička, ji vtáhne do dobrodružství vedoucí až k obchodování s lidskými osudy. Tato cesta ji nutí se pozastavit a rozpoznat hodnotu svého původu, aby se mohla vrátit s jistotou, že má v tomto světě domov. Cílem je vytvořit obraz interkulturálního dialogu v regionu, který se zdá být na první pohled okrajový, ale řeší se tu problémy, týkající se celé Evropy. Přínosem je konfrontace německo-slovenské historie a přítomnosti. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (34)
Neprávem podhodnocený středoevropský koprodukční film, reflektující krizi partnerského vztahu (i krizi osobní) na pozadí užší evropské integrace a v kontextu Schengenského prostoru, což je možná na jeden film trochu velké sousto, ale tvůrci se s ním nakonec vypořádali celkem se ctí. Cesta z Německa až na samý konec EU, totiž na slovensko-ukrajinskou hranici, je míněna spíše symbolicky, naštěstí v sobě spojuje dva obyčejné filmy, německý a ten slovenský, který každý funguje sám o sobě, i když je to spíš replikou z filmu takový filmový ,,divoký východ pro začátečníky"... Nejen díky postavě Radoslava Brzobohatého jsem se nemohl zbavit dojmu, že se dívám na další Návrat ztraceného ráje, všichni ti dobří rodáci z malé vesničky Runina tvořili podobně (sluncem prosvícenou) vztahovou mozaiku. Tohle mi ale přišlo přece jen o krapet smysluplnější, beru-li v potaz podobnou zkušenost a optiku režisérů-emigrantů, vracejících se po čase do své vlasti... ()
spomedzi celovečerných hraných filmov, ktoré za posledné roky (2-3) na Slovensku vznikli, je vizuálne a technicky asi najkrajší a najlepšie urobený, LENŽE - scenár, ten základný kameň filmu, ten nosný pilier filmového diela, nepustí toto dielko vyššie; námet - síce nie originálny, no rozhodne potenciálny, nesúci istý náboj, ktorý mohol byť využitý - skončil pri scenári, ktorý je plný scenáristických klišé, chýba mu humor a silné obrazy, niečo, čo by diváka chytilo, niečo, kvôli čomu by si človek povedal, že mu tento film niečo dal; lenže mu nedá nič, iba ak si povie, že je dobré, že sa okrajovo dotkol niekoľkých časopriestorovo aktuálnych tém a že to je na slovenské pomery veľmi šikovne, pekne a zručne natočené; ()
Ísť do kina na nový slovenský (presnejšie slovensko- nemecký film) je vždy svojim spôsobom riziko (viď "pecka" Meeting the Enemy, ktorá ma ale aspoň neskutočne pobavila, hoci nechcela). Návrat Bocianov našťastie nie je prúser, napriek tomu, že to miestami silne zaváňalo gýčom. V podstate jednoduchý príbeh zasadený na "východ Slovenska" (spoznal som môj rodný Ružomberok čo poteší:) do malebného a prekrásneho prostredia dediny. Náročný divák bude asi sklamaný- psychológia postáv pláva po povrchu, dramatická línia je nenáročná a tématika "migrácie" cez hranice je len okrajová. Čo oceňujem najviac je nádherná a profesionálna kamera, klobúk dole. Celkovo som bol viac spokojný ako nespokojný a tých päť ľudí čo bolo v kine myslím tiež :) ()
Zbytočný a prázdny film, ktorý sa snaží byť aktuálny a multietnický (vďaka Peťo), namiesto toho ale posobí absolútne nekoncepčne a vo výsledku až bezradne. Parazituje na kráse slovenskej prírody a predstieranej symbolike, ktorej nemá ale ani za mak. Scenáristickým skvostom nech je veta: "Ešte nedávno si bol náš karpatský Belmondo a teraz si čo? Handra!" Jedna hviezdička za nostalgiu v slovenčine Radoslava Brzobohatého. ()
Návrat bocianov je úplne obyčajný slovenský film s prevahou nemeckých dialógov, zasadený do krásneho prostredia a zobrazujúci reálne ničím neprifarbené témy zo života....Toto všetko je fajn, pokiaľ by slovenská kinematografia neprekypovala len týmto typom filmov...hlavne tie z posledných rokov, ktoré sa tvária, že sa neboja pozrieť pravde do očí. Napriek dobrej téme znova žiadna sláva... ()
Galerie (29)
Photo © Sen Film
Zajímavosti (1)
- Radek Brzobohatý doopravdy hraje ve filmu na housle. (M.B)
Reklama