Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Lauren German, Bijou Phillips, Roger Bart, Richard Burgi, Heather Matarazzo, Stanislav Ianevski, Milan Kňažko, Zuzana Geislerová, Jay Hernandez, Jordan Ladd (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Ve filmu Hostel II sledujeme tři mladé Američanky, které pod vedením exotické a okouzlující známé z Evropy vydávají z Říma na společný víkendový výlet do lázní s příslibem odpočinku, zotavení a posílení svých přátelských pout. Najdou dívky to, co hledají? Nebo se staly obětí klamu, následkem kterého se z nich stanou pouhé loutky v rukou úchylných a privilegovaných lidí z celého světa, kteří na stejné místo cestují potají za účelem ukojení svých příšerných potřeb a tužeb? (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (464)
V určitém směru jen velmi slabý odvar prvního dílu. Tentokrát se nás však už Eli Roth nesnaží ani v nejmenším znechutit, ale nabízí nám jen velmi podprůměrný film, za to však s trochou nadsázky a uvědomováním si své vlastní špatnosti. Scén, kterí zaujmou je bohužel jen poskrovnu (Čachtická paní, cikáňata, R. Deodato) a technická stránka snímku (hlavně efekty) jsou nadmíru špatné. ()
Koho baví horory, ten nedá na Hostel dopustit. Ostatní přiznají zábavnost alespoň jeho režisérovi Elimu Rothovi, jenž se loni na karlovarském festivalu žertem děsil: "Doufám, že tady nepotkám slovenského ministra kultury?!" Slovensko se totiž cítilo dotčeno, neboť mučírnu turistů, v níž se děj odehrává, umístil Hostel do Bratislavy. A nepomohlo, že se natáčela v Česku. Nečekaný úspěch nízkorozpočtové podívané, jemuž pomohlo i jméno producenta Quentina Tarantina, zrodil vzápětí Hostel 2. Historie se opakuje včetně režisérova pozvání do Varů, jen Roth se letos z festivalu omluvil a karty se lehce obrátily. Volavku hraje skutečná modelka Vera Jordanova, rodačka z Bulharska, jež vyrostla ve Finsku a pro režiséra ztělesňuje neurčitou záhadnou exotiku. Z Bulharska pochází rovněž herec Stanislav Janewski, z Ruska do Prahy přišla Lilian Malkina a řadě českých tváří vévodí Monika Maláčová, jejíž postava se jmenuje paní Báthoryová. "Vyděšené ženy tvoří do určité míry základ celého hororového žánru," prohlašuje režisér. "Působí zranitelněji než ohrožení muži, pro diváky je to lákavější." Brutální detaily, o něž se podělili maskéři a počítače, každý divák neunese. Ale tvůrci tvrdí, že nejsou samoúčelné - Hostel 2 má podle nich i varovnou funkci. "Každý má někde hluboko v sobě uloženou potřebu ovládat druhé nebo jim ubližovat. Většina z nás ji drží pod kontrolou, někteří jí dávají průchod. Ale hrozné je, že tu touhu zneužívat jiné v sobě nosíme všichni," míní Eli Roth. ()
Blbá zasraná úchylárna, vůbec nevim proč něco tak debilního vůbec točej, nejde tam o nic jinýho než zabít co nejvíc lidí a vyplancat co nejvíc filmovýho kečupu a ani mě to nepobavilo, závěrečná scéna s dětma co si kopou s lidskou hlavou, no to ani nemohli myslet vážně, v normálnim životě by s toho měly doživotní trauma. ()
Presne v "duchu druhych dielov" - v pripade Hostelu to znamena odpornejsie, zvrhlejsie a zaroven aj monotonnejsie. Plne si uvedomujem, aky subzaner sa Hostel seria snazi vyplnat, ale priznam sa, ze v dnesnej dobe osobne nevidim jej opodstatnenost. Ano, je pravda, ze Hostel II rovnako ako jeho predchodca znechucuje - ovsem, zatial co niektori divaci to budu povazovat za kvalitu snimku, potvrdzujucu reziserovu uvedomelost v danom zanri, mne osobne Rothov najnovsi pocin pride ako zbytocne mrhanie filmovou surovinou (a dalsie potvrdenie, ze Roth je iba fanusikom bez talentu). Dvojka je nadstavovanou kasou s viacerymi identickymi sekvenciami z predchodcu (SPOILER: Romske deti a Pulp Fiction forever...) s pre mna vyslovene trapnym pokusom dodat nadhlad mrazivym obrazovym sekvenciam pouzitym "ludovej" hudby (zeby pokus o modifikaciu dnes moderneho trendu prepojenia nasilnych scen s klasickou hudbou?). Takze na zaver hodim jednu klasiku za seba: Ak sa vam pacila jednotka, dvojku budete velebit minimalne rovnako. Ak ste boli z jednotky zhnuseni, dvojku radsej vynechajte... . Btw.....ta scena, ktora ma podla samotneho Rotha udajne zmenit historiu hororoveho zanru...ehm....no tak Eli, asi si pri svojich studiach inspiracnych zdrojov par "kapitol" preskocil. ()
V rámci sérií výjimka, protože druhý díl je fakt lepší než ten první. Děj a zpracování o třídu lepší, Eli se vypracoval. Do toho fajn nápady, včetně nahaté slečny (SPOILER) grófky Bátoričky s kosou a poměrně neotřelý závěr. Líčení Slovenska je o trošku méně xenofobnější než v prvním díle, největší loseři a magoři jsou zde američani Stuart a Todd. Jednička byla slabší trojka, tohle je určitě tři a půl a za tu nahatou hraběnku s kosou to na tu čtverku hodit můžu :-) . ()
Galerie (103)
Zajímavosti (12)
- Natáčení probíhalo v barrandovských ateliérech, v Českém Krumlově (který stejně jako v prvním díle zastupuje Bratislavu), v Karlových Varech, v Českých Budějovicích, ale i na Slovensku. Na filmu spolupracovali i čeští kaskadéři. (Bauer)
- Hororový sequel stál 10,2 milionu a během prvních tří dnů promítání (8.–10. 6. 2007) přinesl distributorovi Lionsgate 8,2 mil. amerických dolarů. Celkový výdělek v USA se vyšplhal jen na 17,6 milionu, přičemž předcházející část utržila před rokem 47,3 mil. dolarů. Celosvětové tržby pak dosáhly 35,7 milionu. (imro)
- Kameraman Milan Chadima a režisér Eli Roth se rozhodli používat čočky ze 70. let. (Bauer)
Reklama