Reklama

Reklama

Narozen a vychován

(festivalový název)
  • Argentina Nacido y criado (více)
Argentina / Itálie / Velká Británie, 2006, 100 min

Obsahy(1)

Santiago je úspěšný designér, ale na prvním místě je pro něj manželka Milli a dcera Josefina. Jednoho dne však náhle a tragicky o milovanou rodinu přijde a jeho spokojená existence se zhroutí jako domek z karet. Santiago zmizí pro celý svět, aby se opět objevil na opuštěném letišti uprostřed zmrzlé Patagonie, změněný k nepoznání. Snaží se umlčet svou bolest namáhavou prací, neustále ho však pronásledují stíny minulosti, kterou nelze změnit. Aby si zachoval zdravý rozum a nepropadl šílenství, musí se Santiago vyrovnat s přítomností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (6)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Argentinský nezávislý film je fenomén, který jsem nikdy nepochopil. Tohle průměrně vypadající drama, které někde v polovině díky nevyváženému scénáři začalo nudit, je toho typickým příkladem. Plusem jsou snad jenom krásné záběry patagonské přírody. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Verzia odborna :  Bol to proste nadherny, uchvatny, plnohodnotny zazitok plny skrytej symboliky, hlboko filozofického podtextu a  až perfekcionistického umeleckého stvárnenia zivota  v nekonecnych kontrastoch jeho krasy ale i obludnosti.  Verzia ludova : No ty pico, to bola ale sracka, zas som stupil do velkeho smradlaveho hovna! 15 % ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(LFŠ 2010) Když se o některém filmu ve festivalovém programu a katalogu dočtete, že "významný argentinský producent a režisér Pablo Trapero vystavěl svůj snímek podle osvědčeného festivalového vzorce" a že jde o "emocionálně vypjatý i divácky vděčný film", je nutné se mít na pozoru. NAROZEN A VYCHOVÁN vybočuje v rámci tzv. latinskoamerického nového filmu pouze svou producentskou logikou, kdy se první (kratší) část odehrává ve městě, zatímco ta druhá (delší) v nehostinných přírodních lokacích, jelikož předtím se tamní snímky odehrávaly buď ve (velko)městě, nebo v přírodních scenériích, což určovalo jejich estetickou vyhraněnost i cílovou diváckou skupinu (protože ty první jmenované byly žánrovější a divácky přístupnější, zatímco ty druhé byly mnohem radikálnější co do přístupu k filmové formě). V této přístupnosti pro všechny tkví hlavní problém, protože nelze natočit náročnou uměleckou podívanou, kde krajina vyjadřuje stav hrdinovy mysli, esteticky vytříbeně s tím, že okolí je líbivé, když by mělo jít o studii osamělosti a vnitřní rozpolcenosti, určité očisty dosahované skrze odloučení a utrpení. Výrazné rozdělení na dvě poloviny je navíc založeno na laciném triku s předvídatelnou závěrečnou pointou, jež se spoléhá pouze na jednu jedinou vypravěčskou elipsu, kterou si divák stejně domyslí, protože na místo umělecké nedořečenosti zde máme spoustu náznaků a vodítek. Typický úkaz festivalového těšitele davů... a umění by nemělo primárně přinášet potěšení a uspokojení, jednoduchou katarzi. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Ceny: Cena asociace argentinských filmových kritiků 2007: nejlepší kamera. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama